Det räknas inte, för det är mannens hobby som han gör för det är kul. Det hon gör är däremot hemarbete och räknas fullt. Skulle hon råka gilla att skruva på bilen räknas det dock, och skulle han till äventyrs fylla på tvättmaskinen eller diskmaskinen så är det ju bara att han har breddat sin hobby. Män gör bara saker som är kul, kvinnor gör saker som är viktigt. Gäller säkert också i arbetslivet.
Apropå arbetslivet, har en kompis som jobbar på ett riktigt woke ställe. Stort tech bolag med massor av kvinnor. Han skriver mig nästan dagligen rapporter om hur han har det. Det är väldigt underhållande och jag kan väl säga att du är helt klart något på spåren, förstås utan att jag vill generalisera eller kränka någon. ??
Hemarbete, det är ju en konstig konstruktion det där, om man ser hemmet som en helhet, det behövs en massa saker, arbetsinsatser, pengar, osv. Om det nu är så att ena parten gör mycket mer av det ena, är det verkligen konstigt om den andra parten gör mer av det andra? I den här gräsliga bilden jag klippte in, hur hade det varit om det var tvärtom, att kvinnan betalade allt och mannen gnällde om att hon dessutom inte diskade när hon kom hem klockan 20 varje dag.
Jag vet inte men grejen måste väl vara att man delar och att det blir rätt så jämt över tid för alla inblandade och på alla områden sammantaget, allt annat får någon gärna försöka förklara.