Krökatråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Chalalala!

Då var det fredag igen! Någon som ska ut och roa sig ikväll!? Ser själv fram emot först ett varmt bad och sen ett glas vin och en cig. DÅ är det helg.
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Jo, nog får man svinga några bägare ikväll.Jävligt dåligt med folk på uteställena bara men man får ta sig några bärs extra så man ser dubbelt :fyllisar
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Best en dunk, kommer imorgon :fyllisar
Var till boa efter jobbet å köpte en platta öl.
Självklart öppnat å smakat :D ikväll blir det ett par st.
Imorgon beror det på om vi får chaffis ( dum som jag var så sa jag att jag kör i värsta fall) Skall till Arvika på Lasse Stefans :yoparty
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Visst är det underbart med fredag? Sitter här med flickan och läser om nya hojen (KTM 950) medan jag dricker vin och har det gott. Väntar på att polaren ska komma över med priten så att det blir lite party. Kanske utgång senare. För er som bor i Sthlm kan jag tipsa om Centro, ett realtivt nytt ställe i gamla Lofts lokaler ovanpå Blue Moon Bar. Riktigt fräscht ställe med trevligt folk! De har byggt om ALLT, så det är inte något alls kvar av gamla äckliga Loft.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Starstriker skrev:
Mhmmm. Tycker spriten har blivit sämre de senaste åren!

Jo den var bättre när man var i 20-25 års åldern,man fick inte alls lika ont i huvudet av den.

Någon som har lite gammal sprit ifrån -90 talet stånde som kan få köpa ?
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Långa farbron skrev:
Jo den var bättre när man var i 20-25 års åldern,man fick inte alls lika ont i huvudet av den.

Någon som har lite gammal sprit ifrån -90 talet stånde som kan få köpa ?

Det får man visst det, hittade en laddning från 96 för ett tag sen. Den fick man ont i hufudet av, men den kanske var lagrad på fel sätt?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Thermal skrev:
Det får man visst det, hittade en laddning från 96 för ett tag sen. Den fick man ont i hufudet av, men den kanske var lagrad på fel sätt?

Nja, den hade nog bara blivit dålig med åren. Jag har hört att sprit är en färskvara. Jag försöker tömma mina flaskor här så fort som möjligt så att de inte ruttnar....

Jag tror att de hade bättre koll på sprittillverkningen förr i tiden. Explorer -95 var en fin årgång! Alternativt är det ju så att groggvirket blivit sämre. Det är ju neddragningar överallt nuförtiden, så det är ju inte konstigt om kvaliten blir lidande.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Thermal skrev:
Det får man visst det, hittade en laddning från 96 för ett tag sen. Den fick man ont i hufudet av, men den kanske var lagrad på fel sätt?

Det där med lagring av sprit har aldrig varit min starka sida så det får jag nog goggla om.

Kan det var flaskformen som ställer till det,från 75 cl ner till 70cl ?

Edit: det borde ju betyda att man får i sig för lite sprit :gnissla
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Starstriker skrev:
Nja, den hade nog bara blivit dålig med åren,,,

Vi var inte riktigt säkra på kvaliten, så det var ju lika bra att smaka ordentligt. Men den smakade helt ok, men att spriten är härsken kanske inte visar sig direkt utan x antal timmar senare?

Ang virket kan jag bara hålla med, bryggerierna har ingen känsla för kvalitet längre.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Thermal skrev:
Vi var inte riktigt säkra på kvaliten, så det var ju lika bra att smaka ordentligt. Men den smakade helt ok, men att spriten är härsken kanske inte visar sig direkt utan x antal timmar senare?

Ang virket kan jag bara hålla med, bryggerierna har ingen känsla för kvalitet längre.

Nej. Det kanske är säkrast att sluta blanda ut spriten och dricka den ren istället.........
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Starstriker skrev:
Nej. Det kanske är säkrast att sluta blanda ut spriten och dricka den ren istället.........

Ja, det är nog bara fördelar med det. Mindre att bära hem, inga kladdiga glas eller bord. Mindre volym att vomera upp om det nu mot all förmodan skulle inträffa. Oftast är det ju kebabens fel, det är väl allmänt känt.
 

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
Hehe.. Freedag! ooooh yea! 1 pa Lagavoulin o man e igång! Sleten som man e så får det bli seriös krökning imorrn när batterierna e laddade!
Men wtf alla gnölar om att de e panka efter alla helger som varit så det vetefa vare blir.. kanske sitta o hovra på en pripps på Gröne jägarn eller nåt annat bilighetshak utan entré :hihi

Nån som känner för ett tequila-race först o sen ta en vinkelkap o gå ut o kapa biltull-stationsstolpar :lol

Eller kanske slå in dörren hos Annika Billström bara för att få doppa henne i tjära o rulla henne i fjädrar :lol

Någon?
 

FatBoySchlim

Medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
hemma
Hoj
ingen just nu
wöööuu ö wöööu vi har slutat 9:an, blir full på en folköl... :fyllisar
nu ör man kalas...

en fråga bara... får man ragga på bästa kompisens lillasyrra? :rolleyes:

helg! :banana
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Jahopp , nu är det dags , öppnade en royal , och det jobbiga är att jag verkligen känner suget riktigt ordentligt. Det kommer bli en riktigt hård kväll framför mig känner jag på mig . Verkar som det blir lite fest med några gamla hultsfred hulliganer. som vi brukar hänga med på festivalen. Och tjejen ska med herrejösses , kommer sluta illa det här.
:fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
puh! det va en hård natt men nu sittar man med en kaffe och lite kahlua och försöker bli människa tills dom värsta skakningarna har lagt sig sen blir det väl lite cider och öl och grogg idag ska jag fan försöka ragga lite och inte bara flamsa runt med polarna :fyllisar
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
ja det blev en hård kväll , blev full , hoppade av tarren på vägen in till stan , fick jaga en hund som sprungit iväg från husse o matte , hittade hunden , drog viadre in till stan med tjejen under armen , festade lite inne i stan , drog hem , alldeles för full för "pök" så nu sitter jag här o snurrar.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
floodi skrev:
ja det blev en hård kväll , blev full , hoppade av tarren på vägen in till stan , fick jaga en hund som sprungit iväg från husse o matte , hittade hunden , drog viadre in till stan med tjejen under armen , festade lite inne i stan , drog hem , alldeles för full för "pök" så nu sitter jag här o snurrar.

Hård kväll och du är hemma vid 00.50? Du är ju sämre än mig, hoppas du mår bra när du vaknar i morgon :tummenupp
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Normalt brukar det ta 30 minuter att promenera hem, inatt tog det 50. Undrar om det beror på att jag bryter mot tionde budordet? (plus ett par till)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top