Krökatråden

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Fan, var trött idag tom efter lördagens bravader(inkl jobb på söndan iof)
Är det fler än jag som springer av mig kläderna och somnar direkt efter att jag öppnar ytterdörren?. Ingen mat el uppfrächning innan sängen öht.

För er som inte testat så funkar Resorb (salt och mineralersättning) bra om man brukar få pannknack dagen efter.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mech skrev:
Aldrig att man får allt.
Förrförrförra köksbordsturneringen jag var med i lyckades jag övertala alla om att 1:an skulle få alla pengar. Naturligtvis blev man 2:a då...

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
På lördag morgon så vaknade jag av min väckare kl 06:30.... gick upp och tankade in vatten för att gå o lägga mig igen. Fatta, VATTNET SMACKADE SOCKRAT... mitt ph-värde i munnen kan inte ha varit friskt(öl+vin samt bortglömd borstning dagen innan)..... :3freak

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tempot i den här tråden avtog efter att helgen var över. Undrar varför?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
mb skrev:
Spela tight i början... Börjar du få slut på marker efter nivå tre-fyra så får du börja sno blindar genom att gå allt in på mediokra kort. Ak, kk, qq höjer du upp rejält innan floppen så har du stora chanser att vinna sen. Aa är frågan om du bara ska syna och sen höja upp rejält efter floppen (fast inte så alla blir skrämda och lägger sig).

Dumt att generalisera så där, beror ju helt på vilka du sitter med vid bordet, vilken spelarstil de har, hur chipsfördelningen ser ut och vilken position du har. Dessutom skulle jag inte slowplaya AA före floppen, utan vill ha betalt med dem. Visst, om det är väldigt få kring bordet så kan man göra det någon gång och ser floppen safe ut kan man eventuellt fortsätta till 4th och 5th, men oftast tycker jag man ska se till att de får betala för att se sina kort. AA förlorar allt för ofta ändå, så det är dumt att i det läget bjuda på korten...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
abstruse skrev:
Dumt att generalisera så där, beror ju helt på vilka du sitter med vid bordet, vilken spelarstil de har, hur chipsfördelningen ser ut och vilken position du har. Dessutom skulle jag inte slowplaya AA före floppen, utan vill ha betalt med dem. Visst, om det är väldigt få kring bordet så kan man göra det någon gång och ser floppen safe ut kan man eventuellt fortsätta till 4th och 5th, men oftast tycker jag man ska se till att de får betala för att se sina kort. AA förlorar allt för ofta ändå, så det är dumt att i det läget bjuda på korten...
Helt rätt, men om man inte kan så mkt och är nybörjare (vilket jag är) så har jag upptäckt att det är en hyffsad metod i de flesta sammanhang. Särskilt om man fyllespelar, för har man inget system att spela efter då så spårar allt snabbt ur.

Brukar alltid vinna aa, så det är därför jag börjat slowplaya... Troligtvis är det än en gång så att vad som är "rätt" att göra beror på sammanhanget.

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Kan starkt rekomendera Pajala sunrise. En skiva falukorv på kanten av ett glas med finkel smaksatt ortens hb.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
hållundan skrev:
HAHAH, sanning... Jag har bara ett tips ang. plats i kylen. Släng ut maten. Eller ja, ha ingen mat. Så är det i min kyl iaf :) :crash
Hemma finns det en matkyl och en sprit-/öl-kyl ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jo, fredagen närmar sig. Fick just reda på att en polare från Paris kommer upp och hälsar på över helgen. Det blir säkert soft ............. :huvet

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
igår var en riktig helkväll..
orkade inte stå i monsterkön utanför studentkåren, så jag och två medbrottslingar klättrade in över den fyra meter höga muren på baksidan. tyvärr blev två tredjedelar av ligan haffade, men jag försvann in i vimlet och flummade runt.. en tjej sa hej i baren och jag sa; du är en tjej från täby, född 84 och går på ihh. och jag hade rätt!! :yoparty hahaha! vilken koll..
sen när det var dags att gå hem hamnade man i handgemäng, men vakterna bröt.. en tjej stod och väntade utanför och sa att nu skulle vi gå hem..

m a o en riktig helkväll, dock har man årets bakfylla idag, men det var det värt.. :banana

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Starstriker skrev:
Nu har vi en träningstråd, en viktminskningstråd och en snustråd här på forumet. Denna vecka verkar ha gått i hälsans tecken.

Startar därför en krökatråd eftersom det verkar vara ett stort intresse hos många.

Mina två bästa polare har vit MÅNAD (alltså inte vit vecka) och det här går ut över mig eftersom jag inte har nån att dynga till med på fredagskvällarna. Det är pest.

Visst skulle man klara sig utan alkohol i en månad, men oj vad trist livet skulle bli. Någon som lyckats ?

Har klarat mig sen 7 aug 2004 :tummenupp då jag var på den stora mcbudsfesten som är en gång om året :yoparty
Känner inte för att dricka längre då jag har en 5-årig dobermann :) ...
funkar helt ok att vara vit i kroppen :tummenupp

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
men men :va är man bjuden på fest, så det är klart att man super skallen av sig :banana ska man supa så SKA man :fyllisar :fyllisar :fyllisar :banana

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Steny skrev:
Kan starkt rekomendera Pajala sunrise. En skiva falukorv på kanten av ett glas med finkel smaksatt ortens hb.

ooh! det lät gott! :) NOT! eller varför inte skräckdrinken NR:1 Tequila Björn Borg, svep tq:n snorta saltet, smasha iväg citronen.. :hihi

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
kröka...

lär man ju göra iom mässan i slutet på månaden.. mene vad tycker ni smäller högst i GBG? Harleys? Baboos? Park Lane? Nivå? kommigen jag vill höra/läsa..... såatt man vet vart man ska gå.. eller vare inte gå...
Flemming :hihi

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha