Krökatråden

Therudeboy

Guest
Så förbannat törstig. En dag till o man kan sänka några kalla. :fyllisar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilken #()/#%££$£-dag. Blött och kallt ute. Alla var småsura på kontoret (och jag surast). Skittrist på jobbet. Sura kunder. Äcklig sushi till lunch. Rinnig näsa. Nackspärr. En naprapat som krävde mig på 420 pix (som jag hade tänkt sätta undan till semester)
Tjejen bortrest, så det finns ingen som kan tycka synd om mig heller.

Nu skulle det passa bra att gå ut och ta några öl för mycket, men ickepicke. Det får vänta tills imorrn. Någon måtta får det vara. Måste dricka upp några av ölen i kylen så att jag får plats med mat därinne också.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nu lyfter vi den här igen. Det är ju fredag! Vägen hit var lång.

Någon med stolta planer för helgen?

Några schyssta tips på ställen att gå till i Sthlm, helst i Vasastan.
Jag känner att jag måste förnya mig.

Är det förresten någon som varit på Allmäna Galleriet (Kungsholmen) som det snackas så mycket om?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Allmäna Galleriet

Såhär skriver Nöjesguiden:

Vi står utanför en porrbutik på Kronobergsgatan och det slår mig att gud, så korkad jag är, det här snackat om AG är förstås en bluff. Kompisen som SMSat oss adressen är inte en riktig kompis, utan någon som vill oss illa. Just nu sitter han och vrider sig av skratt, medan vi står utanför en jävla porrbutik på en av Kungsholmens skitigaste gator. En annan vän har SMSat oss telefonnumret till AG och möjligen är även han inblandat i komplotten, men whatever, vi provar att slå numret. Faktiskt svarar någon.
-- Hallå, vi står här på Kronobergsgatan 37, men jag måste ha missuppfattat adressen
för här finns ingen krog.
-- Vad ser du framför dig?
-- En porrbutik.
-- Gå in genom dörren bredvid.
-- Men det är ingen krog där.
-- Jo, gå in bara.
När det här skrivs är AG stans hemligaste krog. Så hemlig att få vet var den finns. Så hemlig att de själva är en smula osäkra på sitt telefonnummer. Så hemlig att det är lätt för den med minsta anlag för paranoia att ta ryktet om AG som ett skadeskjutet skämt.
Men när man väl snirklat sig genom det solkiga trapphuset hittar man faktiskt något som påminner om en kroglokal: en garderob, två barer och förstås bord och stolar utplacerade i de olika rummen. Det känns en smula skitigt, men inte skitigt på ett sådär jobbigt avslappnat danskt vis. De kaklade väggarna och verkstadsgolvet ger känslan av inspelningsplats för en snuff movie av den hårdare skolan. Men framför allt får man illusionen av att vara på en privat och sjukt hipp klubb i en annan del av världen. En illusion som visserligen krackelerar när man känner igen de gamla vanliga fejorna från Stockholms nattliv, men som ändå gör AG till något helt unikt i Stockholm.
Det är därför man ska gå till AG. Och den anledningen räcker. Maten är bra, men menyns utbud är inte hälften så originellt som läget och interiören. Det mest spännande är granitéerna på bloody mary, gin tonic och blodgrape, som kommer in tillsammans med våra ostron (som märkligt nog inte följs åt av ostronbestick). Det här är liksom inte något ställe där man sitter och pratar om vad man har på tallriken, även om det överlag är vällagat. En fin liten ankleverterrine, lite grodlår, en entrecoté, anklår, en crème brûlée, det smakar fint, men uppmärksamheten är inte på tallriken utan på lokalen och de andra gästerna och det är så det ska vara här.
Servicen vid ett av våra besök var katastrofal, men då hade AG inte varit öppet mer än någon vecka. Och trots att så gott som allt blev fel, så var det åtminstone inte nonchalans, utan osäkerhet och lite gammal hederlig vimsighet som var orsaken till alla märkliga missöden.
Om servicen är vimsig, maten är bra och interiören närmast bisarr måste vi ändå konstatera att det är helt nödvändigt att gå till AG om man är något som helst intresserad av Stockholms uteliv hösten 2004.
-----------------

Man blir ju lite nyfiken :va

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Vill ge ett tips på en som ger den finnigaste fjortisen hår på bröstet. :brinnerup

Ta ett whiskeyglas(gärna ett stort sådant) leta reda på tjejens apfelkorn som hon troligen gömt för dig. Ta fram Southern comfort flaskan din mor köpte åt dig på senaste semestern hon var på.

Häll upp 50/50 av apfeln och Southern ta en skvätt rosés lime och en skvätt sprite rör om.

Bara att avnjuta smakar ljuvligt och somrigt i munnen tills du sväljer, bränner som du vore 11år igen och skulle prova dricka klorin för första gången.
F
yllan dröjer inte länge kommer som ett serväss från pete sampras i sina fornstora dagar... Vissa tycker kanske inte denna är stark som en vodka/tabasco men den smakar ju sedan skit redan i munnen också...
Våga prova och ge mig kommentar på helvetet :tummenupp

Bör tilläggas att denna blev uppfunnen då det bara fanns de ingredienserna kvar och man vid tillfället trodde det var juice och vodka. :huvet

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Sitter på jobb och överväger att gå hem tidigare och knäcka helgens första bira redan nu!
Ja..nu har jag bestämt mig...nu sticker jag!
(By the way..denna helgen blir det Etagè (i malmö) både Fre och lördag..)

Last edited:

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
jimler skrev:
Vill ge ett tips på en som ger den finnigaste fjortisen hår på bröstet. :brinnerup

Ta ett whiskeyglas(gärna ett stort sådant) leta reda på tjejens apfelkorn som hon troligen gömt för dig. Ta fram Southern comfort flaskan din mor köpte åt dig på senaste semestern hon var på.

Häll upp 50/50 av apfeln och Southern ta en skvätt rosés lime och en skvätt sprite rör om.

Bara att avnjuta smakar ljuvligt och somrigt i munnen tills du sväljer, bränner som du vore 11år igen och skulle prova dricka klorin för första gången.
F
yllan dröjer inte länge kommer som ett serväss från pete sampras i sina fornstora dagar... Vissa tycker kanske inte denna är stark som en vodka/tabasco men den smakar ju sedan skit redan i munnen också...
Våga prova och ge mig kommentar på helvetet :tummenupp

Bör tilläggas att denna blev uppfunnen då det bara fanns de ingredienserna kvar och man vid tillfället trodde det var juice och vodka. :huvet

Kan rekommendera vodka och lite hallonsaft i två lager i ett shotsglas... till det några droppar tabasco. Om det inte bränner nog... ta Absolut Pepparvodka :brinnerup

Själv e man bakfull just nu... försöker kurera med sallad :3freak

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Dragon skrev:
Sitter på jobb och överväger att gå hem tidigare och knäcka helgens första bira redan nu!

Men FAN....orättvist...jag måste stanna till 16:20. Men sen jävlar blir det party. :banana :fyllisar

Börjar med 1 st bira...men sen blir det groggar för hela slanten. :tungan

Tjing!!

//Mad

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
De tre sista timmarna på fredagar är fan de långsammaste på hela veckan......

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tur att man redan har slutat för dagen och precis har öppnat sin första öl... :banana

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hönnini pöjkar och flickor. Nu måste vi få lite fredagsstämning här. Det här duger inte! Känner hur jag sjunker längre och längre ner i min stol.

I vanliga fall brukar vi ha vinlotteri här på jobbet på fredagar, men idag blev det tyvärr inget av olika anledningar. Annars kunde man suttit här med ett glas rödtjut nu!

Så fort jag kommit hem och sparkat av mig skorna blir det en kall tillsammans med veckans första cig. Because I deserve it. :yoparty :fyllisar

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Ungefär kl åtta ikväll, när man handlat mat och fixat och haft sig, då ska jag göra en stor drink.

De ska fanimej bli sjukt gott.

Länge leve fredagar! :fyllisar

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Ja fy fan va gott det är å komma hem å sätta på nån go hårdrock på hög volym, ta en iskall öl och bara slappa och veta att man inte ska jobba på nåra dar :banana Flyger iofs Antwerpen imorrn men börjar inte jobba förrens på söndag så det blir en utekväll där nere också :fyllisar

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Starstriker skrev:
Hönnini pöjkar och flickor. Nu måste vi få lite fredagsstämning här. Det här duger inte! Känner hur jag sjunker längre och längre ner i min stol.

I vanliga fall brukar vi ha vinlotteri här på jobbet på fredagar, men idag blev det tyvärr inget av olika anledningar. Annars kunde man suttit här med ett glas rödtjut nu!
. :yoparty :fyllisar

Vinlotteri!! du sa det.. fan jag kom på.. att förrut när jag jobbade på ett företag med rätt många anställda så arrangerade jag vin/spritlotteri o det betalade sig nåt grymt! Kan va nåt o dryga ut kassan med i vintermörkret för den som vill/kan. Jag tog in ung. 900:- varje VECKA då när det var "alltimehigh" = gratiskröka varje helg oavsett vinst i lotteriet :yoparty
Fan man skulle jobbat på PostGirot eller SEB-HK då hade det väl blivit det 3 dubbla...
Själv så blire till o dra igen den här lådan nu o snabba sig ner till baren på hörnet för o sänka första bärkan. :) ... o fler lär det bli innan den här dagen e över
/Check :fyllisar

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
robbandalal skrev:
Ja fy fan va gott det är å komma hem å sätta på nån go hårdrock på hög volym, ta en iskall öl och bara slappa och veta att man inte ska jobba på nåra dar :banana Flyger iofs Antwerpen imorrn men börjar inte jobba förrens på söndag så det blir en utekväll där nere också :fyllisar

Ja helt ljuvligt.

Jag ska äta en god middag med gossen min, sen ska jag sitta med min drink och kolla sista delen av Lord of the rings. :banana

Antwerpen? Schweiz eller?
Hoppas du får kul! :fyllisar

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
RocketQueen skrev:
Ja helt ljuvligt.

Jag ska äta en god middag med gossen min, sen ska jag sitta med min drink och kolla sista delen av Lord of the rings. :banana

Antwerpen? Schweiz eller?
Hoppas du får kul! :fyllisar

Oops, hur står det till med geografin här då :) Nä du , det ligger i Belgien nåra mil från Bryssel, ska hoppa på en båt där och åka med hem till Götet :fyllisar

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Pscht !

Nu har jag äntligen kommit hem och korkat upp en kall god Spaten här och fått på lite juste muzak. Det borde hjälpa mig att vakna till lite. Är inte på något vidare humör efter den här veckan. Alla tycks vara ute efter de få kronor jag har kvar på kontot nu i slutet av månaden. :gnissla

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
robbandalal skrev:
Oops, hur står det till med geografin här då :) Nä du , det ligger i Belgien nåra mil från Bryssel, ska hoppa på en båt där och åka med hem till Götet :fyllisar

:D
Va fasen så galet gissat va de ju inte. :rolleyes:
Åhh båt fylla.
Ta de lugnt då! :fyllisar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS