Kraschade du första säsongen på mc?

Kraschade du under första säsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

jetson

Guest
Har snart avklarat första säsongen med hojåkande utan att krascha (förutom med körskolans hoj), tänkte kolla om det är så vanligt som man fått höra..

Om jag lyckas skapa en poll.

Lord Belial

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
2014 Yamaha MT-07
Har aldrig kraschat ännu, dock har jag väl varit "nära" när det gått lite för fort på sträckor där hastighetsbegränsningen för en gångs skull verkat stämma, som jag kan intyga efter händelsen :D
Lite OT, var bara lite nyfiken på hur det gick till när du kraschade körskolans hoj? När jag körde upp var det en snubbe som kraschade körskolans två veckor gamla hoj på uppkörningen...Han hamnade på sjukhus :p

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
räknas det att tippa med hojen då den står still?
räknas det att tippa med hojen på gräs då man ju o pass rullar?
i så fall krashade jag första säsongen. Annars inte.

Jag tycker personligen inte att det räknas som kraser iom att inget gick sönder. Mest pinsammt :lol

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Kracsha könns lite starkt att kalla det.
Men jag tabbade mig 2 gånger.

En gång han jag inte bromsa riktigt och touchade en kompis och förstörde ljuddämparen mot hans fotpinne men ramlade aldrig.

En annan gång mötte jag en buss vid en refug och trodde att han skulle stå kvar där för jag hade farten uppe. Det gjorde han inte och jag fick väja mot en trottoarkant och blev där liggandes medan busschaförren körde iväg och hade sett allt.

Nu lever jag efter "Störst går först". Då jag har en relativt stor bil, och ja det verkar funka bra.

jetson

Guest
Lord belial: Nej jag la hojen i låg hastighet (låste framhjulet i 15 kmh kanske när en bil körde mot rött) så jag klarade mig :näsblod

räknas det att tippa med hojen då den står still?
räknas det att tippa med hojen på gräs då man ju o pass rullar?
i så fall krashade jag första säsongen. Annars inte.

Jag tycker personligen inte att det räknas som kraser iom att inget gick sönder. Mest pinsammt :lol

Jag tänkte kanske lägga till stillastående men det verkar inte gå att ändra pollen :va

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag räknar inte 125-tiden - den var ju en kraschhoj.... På tung hoj gick det tre säsonger innan vägen slutligen svängde mer än mig. Sedan dess, har jag hållt mig på hjulen i 14 säsonger om man räknar bort banåkning.

Tiggr

titta en avatar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Kawasaki zx6r
Samma dag jag fixat lappen köpte jag min hoj. Dagen efter på väg till jobbet så krashade jag rätt ordentligt.
Min gissning är att det inte fanns bromsvätska till frambromsen. När man äntligen fått slippa körskolan så orkade man väl inte göra en körskole koll på hojen innan start..

Ja, det gick aningen över gällande hastighet och jag fick sota för det!

5 månader från jobbet med brutet knä. 156 stygn för att tråckla ihop benet.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Svara nej på din poll.
Dock var det läskigt nära på licenskursen på sviestad när bakhjulet började driva iväg efter esset. Hade dock hjärnan med mig och var mjuk på gasrullen så greppet kom tillbaka lugnt och fint. Såg tydligen snyggt ut bakifrån. :tummenupp

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag gled omkull på rörken när fotpinnen/ljuddämparen tog i backen :gnissla
(kryssade ej i trafik...)

Last edited:

Costas

Titelförsvarare
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
CBR 900 95-
Japp.. Någon hade lagat vägen med oljegrus mitt i en högerkurva på 70 sträcka. Båda hjulen bara försvann under mig, som tur var mötte jag ingen.:Bugar

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nix, klarade mig första året, men sen var det kört :hihi

Jag tror inte första tiden är den farligaste, den stora faran kommer när man börjar känna sig trygg å säker, trots att man inte är det. Största riskerna för piloter är efter 50, 150 och 450 flygtimmar visar statistiken.

Firestarter

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
CBR 900 RR
Jepp

Jag bromsade omkull under uppvärmningen på banan innan manöverbanan. Gjorde ont både i kropp och själ. Det gick bra och erfarenheten var bra att ha med sig.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Räknas omkullbromsning med körskolans hoj?

Dagen före uppkörningen, snacka om att bygga självförtroende. :)

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Japp, 2 ggr under 125 tiden. En på körning i röven på en bil (det var efter ett backrön på 70 väg). Och andra gången en avkörning i en 90 graders kurva på grusväg.
Ingen av dem var speciellt allvarliga tack o lov.:)
Detta var 1982 så det är väl nästan preskriberat:tungan

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Japps.
Fick väja för en bil som jag mötte i mitt eget körfält i en skymd 180graderskurva... körde då över en grussträng som jag innan hade planerat att undvika vilket resulterade i att framhjulet tappade fästet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år