Kraschade du första säsongen på mc?

Kraschade du under första säsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
har tappat räkningen på hur många gånger jag flugit över styret.. de e lixom min grej tror jag :näsblod

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Det var IOFS inte första säsongen, men jag halkade i diket när jag skulle gå och pissa....

OCH BRÖT BENET!

(jag körde dock hem, och körde bil till jobbet på morgonen efter trots att jag inte kunde använda vänsterbenet, men dom mesarna skickade mig på lassarettet)

Haha! Det måste vara det dåligaste man kan göra, det absolut sämsta är om man fått ut drulen och kör in den i en igelkott när man faller, samtidigt som holländska barnfamiljer äter picnic bredvid.

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Ja då fick man tyvärr bli en i mängden som kraschade första säsongen. Ligger hemma med 2 frakturer i ena handen och en lätt repad hoj:(

Snowman89

Guest
Självklart så har man ett par vurpor på samvetet. Första var när pappa lurade ut mig på en crossbana när jag övningskörde med min 125a... Det var mörkt och halt slutade självklart med en skitvurpa..:D

Sen lyckades jag med en till när jag försökte köra så länge som möjligt när vintern började närma sig. Kom i en kurva och så var det visst några isfläckar där så där vart jag liggande:yoparty Som tur var så åkte jag 125a då med så det gick inte så fort:tungan

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Japp! självklart gjorde man de, kärring utan blinkers som ska svänga vänster!
Resten klurar ni nog ut själva!

:smasha

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Ja då fick man tyvärr bli en i mängden som kraschade första säsongen. Ligger hemma med 2 frakturer i ena handen och en lätt repad hoj:(

Ajaj, skönt att det gick så pass bra ändå. Krya på dig!!

har gjort samma sak! suger ju.. :näsblod lyckades dock hålla mig på hjulen den gången :)

Har vart nära och vurpa tidigare men lyckats hålla mig på hjulen, den här gången ville det sig inte. Nästa hoj ska fan vara en redig sporthoj så att man kan svänga ordentligt!!

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
600 mil hittills, min första säsong. Än så länge har de inte varit några skogsbesök :p

Ta i trä eller vad säger man? (blir ju lite fel igentligen)

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Otaliga krascher på PV80 och honda MTX125:a, en av de minnesvärda är väl att jag dök ner i ett dike med 125:an när jag skulle köra över på spång, va ett helvete att få upp den sen. Sen med "riktiga" MC är väl bara med Rettan jag kraschat ordentligt, året efter jag tog kortet.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nope, men nog satan hade det kunnat hända allt med lätthet. 5 års trafikerfarenhet av mycket bilkörning gav dock tillräcklig fantasi och erfarenhet för att kunna förutse 2 situatione rsom jag vet att jag som 16-åring aldrig hade klarat mig undan.

Vurpade första gången på tidsträningen till mitt första race ett par år senare. Har därefter vurpat totalt ytterligare 3 gånger och alla har som tur var varit på bana (Peppar, Peppar ta i trä!). Trots att det genom åren blivit en hel del landsvägsmil med i snitt drygt 2300m/säsong i 15-16 säsonger. Har haft en himla flax helt enkelt!

Jag räknar dock bort pinsamheter som vältning på garageuppfart när jag skulle ställa ner hojen men glömt fälla ut sidostödet! :D

Eller den gång då jag körde iväg med det förb... skivbromslåset i och var snabb som satan upp med foten dvs. hade båda fötterna på fotpinnarna när jag 1,5m senare ligger och sprattlar på marken till cafégästernas stora glädje! :huvet :D Men sådat räknas ju inte...eller! :näsblod

Mvh!
// Niklas

Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Nope, men nog satan hade det kunnat hända allt med lätthet. 5 års trafikerfarenhet av mycket bilkörning gav dock tillräcklig fantasi och erfarenhet för att kunna förutse 2 situatione rsom jag vet att jag som 16-åring aldrig hade klarat mig undan.

Vurpade första gången på tidsträningen till mitt första race ett par år senare. Har därefter vurpat totalt ytterligare 3 gånger och alla har som tur var varit på bana (Peppar, Peppar ta i trä!). Trots att det genom åren blivit en hel del landsvägsmil med i snitt drygt 2300m/säsong i 15-16 säsonger. Har haft en himla flax helt enkelt!

Jag räknar dock bort pinsamheter som vältning på garageuppfart när jag skulle ställa ner hojen men glömt fälla ut sidostödet! :D

Eller den gång då jag körde iväg med det förb... skivbromslåset i och var snabb som satan upp med foten dvs. hade båda fötterna på fotpinnarna när jag 1,5m senare ligger och sprattlar på marken till cafégästernas stora glädje! :huvet :D Men sådat räknas ju inte...eller! :näsblod

Mvh!
// Niklas

Kan tänka mig att det blev pinsamt då du välte utanför cafegästerna!..

Men 2300mil/säsong.. det är bra jobbat det! :banana

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Kan tänka mig att det blev pinsamt då du välte utanför cafegästerna!..

OM, fast jag var mest förbannad på mig själv så när jag väl låst upp skivbromslåset kastade jag det allt vad jag orkade ner i marken så plastbitarna flög! :D

Därefter fick jag det superba tipset av en klubbkompis att använda en liten gummislang som flyttades mellan tändningsnyckeln (när låset satt fast i bromsskivan) eller till skivbromslås-nyckeln om låset var bortmonterat. Skitsimpel och smart lösning som har funkat i många år nu! :tummenupp

Men 2300mil/säsong.. det är bra jobbat det! :banana

Nu kör jag nästan ingenting på gata sedan 2-3 år tillbaks. Hinner inte med, tyvärr, lägger desto mer tid och mil på bana i stället.

2300-2500mil/säsong är inte så farligt mycket om man använder hojen VARJE dag från att den plockas ut. Alla resor till/från jobb, alla tisdags & torsdagstouringar med klubben, helgtouringar likaså samt semesterresa på mellan 500-700mil samt några träffar då och då, milen rullade liksom bara på...:tummenupp

Mvh!
// Niklas

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Ingen smäll hittills. Var dock ruggigt nära att smälla duktigt imorse. Åkte Hagbyvägen för 1tusende gången (varje dag till jobbet) och tänker på annat, kör för fort, vägen svänger och möter dessutom en lastbil. Gjorde en fuling och bromsade för sent innan kurvan, la ner hojen rätt mycket och allt löste sig utan att hamna i spenaten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år