Kraschade du första säsongen på mc?

Kraschade du under första säsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
har klarat mig fint de 2 första säsongerna men i helgen köpte jag motard och drog ut i skogen/bana med tanken "Jag är ju rätt bra på att köra". Slutade med 3 crasher den dan.
Det var lite mer stenar i skogen än vad jag räknat med.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
har klarat mig fint de 2 första säsongerna men i helgen köpte jag motard och drog ut i skogen/bana med tanken "Jag är ju rätt bra på att köra". Slutade med 3 crasher den dan.
Det var lite mer stenar i skogen än vad jag räknat med.

Krascher i skogen räknas inte. I annat fall kunde jag räkna antalet krascher min första säsong i tiotal... :D

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Krascher i skogen räknas inte. I annat fall kunde jag räkna antalet krascher min första säsong i tiotal... :D

Det är väl så att om man inte krachar så har man inte gjort sitt bästa?

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
första mc säsongen körde jag en Husaberg 400 så några vurpor i skogen spec i leran den va mindre rolig när de hade regnat dan innan men aldrig några skador

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag har klarat mig drygt 300 mil utan olycka nu, har tänkt fortsätta på samma sätt. Farsan har klarat sig 40 år utan att klota/krasha/lägga/osv.

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Ja, tyvärr alldeles nyss. Å nu letar jag efter en ny sidokåpa och ett nytt fotpinnefäste och växellenkage (kanske inte stava rätt, men ni fattar nog) pma om ni har någon ide var man får tag i det billigt.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tappade min hoj i en kurva :rolleyes: Jävla retard moppe, hade ingen värme i däcken :D
Hittade inget alternativ som passade mig i pollen dock..

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Kraschade min nya fina RGV 125 (i nådens år 1994) i rullgrus med 3 mån färsk lapp! klarade mig sen till 2005 ERF 12H på Mo i Rana, jättekrasch i chikanen på baksidan. klarade mig i stort sett oskadd från båda, hojarna? njaee...

sharky1

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
GSXR 750 06:a
Tror nog att det är vanligare att man råkar ut för något andra säsongen, när man börjar tro att man kan sin hoj utan och innan.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det verkar nästan som man räknar med att krasha. Jag vet folk som har krashat 3 ggr på en säsong.
Då borde man allvarligt fundera över sin lämplighet som mc-åkare, inklusive körstil.
Man kan ha roligt med marginal. Prova, eller byt hobby innan det försent.
Detta lät ju jävligt muntert,, hehe Ta't piano :)

Edit: Absolut inget moralinlägg. Försöker bara provocera fram lite försiktighet.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ställde ner körskolehojen på stödet, slängde ena benet lite manligt över sadeln....KRASCH!
Stödet hade inte gått ner ordentligt. Där låg man som en sommarsvullen krabba på rygg och sprattlade.

Annars har man väl haft ett par "nära-döden-upplevelser" men det har på helt magiska sätt lyckats sluta väl. Som att dra av kedjan i 220km/h, smyga upp i arslet på en BMW i 170km/h med full låsning på både bak och framhjul utan att dra omkull, passera över ett fartgupp i 50km/h jämsides med en flinande moppefjortis (som slutade med ofrivillig burkning med sadel i ena knävecket och andra handen i en snygg nazitysk hälsning rakt upp i luften) :D

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har gått ikull en gång på bana, när det var blött..en gång med mc scooter på vintern, och med moped 2 ggr på vintern..räknar ingen av dessa. Vid alla andra väder förutom vinter och och även vid grusvägar så har jag hittilts hållt mig på hjulen alla år, både med bil och mc..:tummenupp

Last edited:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag tog kortet sent på hösten så jag räknade första sommaren och då kraschade jag

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Höstas på körskolan (olja blandat med vatten i en rondell) och för några månader sedan.

Många jag känner med, aktiva medlemmar på sporthoj har krashat första/andra säsongen, alla av samma grundande orsak..

BKK åt folket! Standard på körkortsutbildningen!

Nyheter
CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser