Kraschade FWS.en

DanielSan

Sporthoj.com finns här fö
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP1
VV

Liwa1 skrev:
Hörrö gumman, krya på dig och ut på vägen igen ;)

Ibland kan man få VV att betala kostnader när det är typ grus eller dylikt på vägen. Om det nu var disel där och inte helt sanerat så kanske du kan få dom att betala dina hojkostnader.

Säker kan någon här på forumet det här bättre än jag och får gärna säga hur och om BB kan gå vidare med det.

jag håller med, försök att få vv att stå för skadorna....så slipper du belasta din försäkring

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bikerbitch skrev:
Det är så lätt att vara efterklok. Jag brukar ta det lungt, körde lungt även denna gången. Men har det var diesel utsläpp då är det bara hoppas att du slipper kyssa ett träd.
Med facit i hand kommer jag ju kunna krypa brevid hojen nästa gång så pass långsamt jag tänker köra..

Ringde vägverket o talade om vad som hade hänt, fast jag tror inte dom kommer engagera sig.

Om det inte fanns några varningsskyltar så ring din advokat.
VV ska betala din självrisk, sjukhus räkningar och din inkomstförlust pga sjukskrivningen.
Och eftersom Polisen kände till detta och du uppenbarligen inte var den första att trilla där har VV inte mycket att skylla på - ren lathet m.a.o.

Det är VVs skyldighet att varna för trafikfarliga grejer, diselutsläpp är farligt även för bilar!

Jag ahde i alla fall kontaktat en advokat. Ska tydligen finnas någon som kan sådant här med trafik grejer extra bra. Har dock glömt vilka de var. :(

Alltid värt ett försök. Och om du vinner kommer du säkert i Aftonblaskan. :D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eh, fan glömde ju.

Trist att höra att du trillat. :(

Gott dock att du är frisk och go fortfarande. :) :tummenupp

:hej

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Det blev väl inte så stora skador att det lönar sig att bråka annat än för upprättelse i så fall :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Det blev väl inte så stora skador att det lönar sig att bråka annat än för upprättelse i så fall :)

Nje, igentligen inte. Men min tanke var mest att sätta litta sprätt på VV. Nästa gång kanske det är i en höghastighets kurva där någon åker av i 110 och dör. Inte lika bra. :(
ProAktivitet, har jag fått lära mig att det heter.
Stämm VV. :lol :D :rock :lol

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nä fy fan!!! :(
Inget kul sätt å fira 1 månadsjubileum på...
Alltid lika tråkigt när nån lägger sig, men alltid lika skönt när dom klarar sig med blott ett sår i själen!

Puss å kram...

//Dxxx

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Alla vurpar förr eller senare, så jag hoppas att du inte tar det för allvarligt. Det är trist att det går pengar och att du blir utan hoj, men det är sådant som händer. Du har glömt det om någon vecka. Då äger du världen igen!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Japp, Jannica.... Där satt den... :( Är ledsen för din skull, men som andra har skrivit.... En erfarenhet rikare.... (Och nu när hojen ändå är inkörd, så kan jag kanske fresta med en klotn.... Äh.... kurvtagning på Rörken nån måndag...)
Upp med hakan! Jag vet att det känns hårt när älsklingen åker i backen, men hojen är till för att köras med och inte för att posa utanför Donken!! :p

/Fröken Fräken

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Trist BB :( Men skönt höra att du är oskadd!

Tycker det varit ovanligt mycket dieselutsläpp på vägarna i år, ibland flera km långa hala "ormar" längs fina krokvägar, för jä...ligt att folk inte inser konsekvenserna av att slarva med tanklocken! :mad:

/B

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
men lill-snuttan så du gör.....
skönt ändå att du klarade dig så pass, det är skönt att gråta "lite"
hojen kan du väll strippa till en brutal figther istället ;)
påt igen ba, sköt om dig :tummenupp

Skorpan

Guest
skit i hojen.....den går o laga,var glad att du klarade dej hyffsat

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Strike one. ;)

Som sagt så ligger det fan diesel överallt. Helt tokfarligt. :(

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Även du, min BB!

Tråkigt att det hände, men bra att konsekvenserna inte blev värre. Men visst blir man förbannad när man ligger där och inte fattar vad som hände.

Som du vet så gjorde även jag en lowsider i en rondell i måndags. Rondellen på Huvudstagatan i Solna, några 100 meter söder om Max närmare bestämt. Det låg en 2 dm bred sträng med någon jättehal vätska genom hela rondellen. Körde i kanske 25km/h och utan förvarning vek sig hojen under mig, och jag gled en 15 meter fram till kanten. Inga skador förutom lite skrapmärken och en ordentligt nersliten kraschpuck, som var monterad tidigare samma dag!

Så här efteråt när jag tänkt igenom det så var det inget jag kunde ha gjort. Jag körde långsamt, jag hade uppsikt, men det syntes inte på den svarta asfalten att det var halt. Det är helt enkelt en av farorna som vi har att stå ut med, vi som kör på två hjul.

Välkommen in i "rubber side up" klubben, BB. :p :rolleyes:

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
BB jag har efarenhet utav att bråka med VV om ersättning... beror ju sig alldeles på vem som gjort utsläppet o om de kände till det... de har skyldighet att besiktiga vägen en gång per vecka... i vissa fall ska de även märka upp vägen om de vet om att det finns fara för trafikanter... finns mycket regler där tyvärr så slingrar de sig ur i de flesta fallen... hör av dig om du vill ha hjälp med att veta vad som gäller... skönt att du klarade dig i alla fall... mig gick det lite sämre för då mitt nyckelben gick åt skogen...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
watson skrev:
Japp, Jannica.... Där satt den... :( Är ledsen för din skull, men som andra har skrivit.... En erfarenhet rikare.... (Och nu när hojen ändå är inkörd, så kan jag kanske fresta med en klotn.... Äh.... kurvtagning på Rörken nån måndag...)
Upp med hakan! Jag vet att det känns hårt när älsklingen åker i backen, men hojen är till för att köras med och inte för att posa utanför Donken!! :p

/Fröken Fräken

Donken? Va faaan, ja som brukar KÖRA TILL MAX. :D
(ja, både matkedjan och allt vad hojen går för) :crash

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Uscha, tråkigt värre. :(
Lät ju dock som att hojen överlever efter lite intensivvård
och du verkade ju också klarat dig bra. :pustautsmiley