Kraschade FWS.en

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man bölar inte. Inte när det gäller den hojen....

Min kompis körde en FWS i 10år :crash
Krockade aldrig, men sen kan han verkligen inte gasa heller....

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
Man bölar inte. Inte när det gäller den hojen....

Min kompis körde en FWS i 10år :crash
Krockade aldrig, men sen kan han verkligen inte gasa heller....

750RR

Tror herrn att jag bölade över hojen?
Det var rädslan och den snopna känslan som gjorde att ögonen började att läcka. Sen att jag är förbannat känslig o kan börja gråta för nästan vadsomhelst är en helt annan sak.
Och ja, det är klart man grät lite över hojen. Det är ju min lilla älskling. Dessutom krockade jag inte, jag vurpade.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Det är ingen "wow" grej att man vurpar.

Varför går man ut med och säger att man krashat då? Jag hade skämts ögonen ur mig om jag vurpat, vilket sätt det än var på. Måste ju betyda att man inte är "duktig" som förare eftersom det är ens eget fel/begränsning att man vurpar, det är ju en annan sak om en bil bränner in i en.

Alla gör det förr eller senare. Det är ju bara det att, det är så synd o så typiskt.

Är du så naiv att du verkligen tror att alla vurpar? Man ser ju gamla knuttar i skinnställ från 70talet och krukor från samma årtal, inte fan har dom klotat isf skulle det synas på ställen eller så skulle dom köpt nya. Finns faktiskt folk som inte klotar. Tro det eller ej. Dock är inte jag en av dem.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Tror herrn att jag bölade över hojen?
Det var rädslan och den snopna känslan som gjorde att ögonen började att läcka. Sen att jag är förbannat känslig o kan börja gråta för nästan vadsomhelst är en helt annan sak.
Och ja, det är klart man grät lite över hojen. Det är ju min lilla älskling. Dessutom krockade jag inte, jag vurpade.

Bölegris..... så säljer du inte glass :D

Jag sa inte att du hade krockat, men att min kompis INTE hade det däremot. Det stod ingenstans att du hade krockat.

Va inte så känslig.

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hagster skrev:

Man är ingen duktig förare som ny körkortstagare, speciellt inte om man inte klarar lappen på de första försöken :rolleyes:

Alla vurpar inte, det e sant. Men hojen lutar heller inte när de svänger......

750RR

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag vet inte vad jag ska säga...... Mer än att det är betydligt mer erfarna förare som har vurpat i rondeller på dieselutsläpp..... En del ger ganska underliga komentarer :rolleyes:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag vet inte vad jag ska säga...... Mer än att det är betydligt mer erfarna förare som har vurpat i rondeller på dieselutsläpp..... En del ger ganska underliga komentarer :rolleyes:

Läs mitt inlägg igen Per. Vart har jag nämnt nåt om att någon klotade i rondell? Sa att om jag hade klotat oavsett hur jag klota skulle jag nog tycka det var pinsamt.

Sen om det regnar jag kör i en rondell kör jag näsintill i gångfart. Eller så kommer jag på sladd :crash

Man ska ha stor respekt för regn, man ska alltid föreställa sig att det är halkigare än man tror, det gör jag iaf.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:

du ger bra underliga kommentarer många gånger.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jösses, det smyger allt in en hel del skit i den här tråden!

Skönt att det gick bra med allas vår BB.

Om man gråter efter en sån här grej är väl inte så mycket att säga om. Vissa gråter och andra hittar på andra kul grejer när man ska ruska av sig vurpan.

Hagster, du brukar tänka lite mer innan du öppnar truten. Vad är det för fel med att berätta att man har vurpat? Det här är ju inte den första vurpan vi läser om? Det är nog till o med så att de som har stake nog att berätta om sina mindre glamorösa missöden kan rädda någon från att göra samma miss...

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Hagster, du brukar tänka lite mer innan du öppnar truten. Vad är det för fel med att berätta att man har vurpat? Det här är ju inte den första vurpan vi läser om? Det är nog till o med så att de som har stake nog att berätta om sina mindre glamorösa missöden kan rädda någon från att göra samma miss...

Ja, ibland så borde jag kanske det, men då finns risken att det blir torra och tråkiga inlägg utan att folk tar åt sig och blir griniga och utan såna inlägg blir det inga disskusioner. :crash

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Lilla gumman, tur att det inte gick värre.
Jag önskar att jag hade ett par airbags därframme, men tur är det väl att jag inte har det, för då skulle jag väl bara klämma på dom hela tiden och kolla att luften var kvar.

Usch vad jag blir orolig när jag läser såna här trådar.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Trist när sånt händer. Men tur att både du och hojen verkar ha klarat er hyffsat iaf. Var glad att det inte gick värre än vad det gjorde.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Tar ett jäkla tag innan dieseln försvinner helt även om det är sanerat.

Gammalt diesel spill i kombination med regn är fan omöjligt att se, och dessutom snor halt :skrämd

Spelar ingen roll hur erfaren man är är det såp halt utan att det syns så åker man i backen.

Trist att du vurpa :( men tur att det gick hyffsat bra iallafall :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hagster Citat:

Varför går man ut med och säger att man krashat då? Jag hade skämts ögonen ur mig om jag vurpat, vilket sätt det än var på. Måste ju betyda att man inte är "duktig" som förare eftersom det är ens eget fel/begränsning att man vurpar, det är ju en annan sak om en bil bränner in i en.

BB svar:
Att vurpa/krascha i en rondell då regnet öser ner och rondellen är feldoserad samt att det tydligen hade varit dieselspill betyder inte att man är en dålig förare för att man går omkull.
Ja, jag har haft körkort i 1 månad men även erfarna förare går i backen.

Hagster Citat:
Är du så naiv att du verkligen tror att alla vurpar? Man ser ju gamla knuttar i skinnställ från 70talet och krukor från samma årtal, inte fan har dom klotat isf skulle det synas på ställen eller så skulle dom köpt nya. Finns faktiskt folk som inte klotar. Tro det eller ej. Dock är inte jag en av dem.

BB svar:
Det finns två sorters motorcyklister
Dom som har klotat och dom som kommer att klota

Nej, jag tror absolut inte att alla vurpar. Men många gör det förr eller senare. Tyvärr.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
Man är ingen duktig förare som ny körkortstagare, speciellt inte om man inte klarar lappen på de första försöken :rolleyes:

Alla vurpar inte, det e sant. Men hojen lutar heller inte när de svänger......

750RR

Tredje gången gillt brukar man ju säga.
Oavsett om jag hade klarat det på första försöket hade jag inte varit duktig i trafiken ändå. När du väl har klarat uppkörningen startar 2 år av övningskörning på egen hand.
Hela livet är som en övningskörning, man lär sig något nytt varje dag.

Eller syftar du på att det var mitt eget fel att jag stod på arslet i backen?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
BB svar:
Att vurpa/krascha i en rondell då regnet öser ner och rondellen är feldoserad samt att det tydligen hade varit dieselspill betyder inte att man är en dålig förare för att man går omkull.
Ja, jag har haft körkort i 1 månad men även erfarna förare går i backen.

Det är sprickor i marken, grus på vägen, apor i träden. Man kan skylla på många saker. Säger inte att det var ditt fel någonstans. Du tror inte att en mer erfaren hojåkare hade tagit det lugnare när rondellen faktiskt var feldoserad och regnet öste ner? Eller kunnat häva sladden eller hur det nu var du gick omkull?

BB svar:
Det finns två sorters motorcyklister
Dom som har klotat och dom som kommer att klota

Nej, jag tror absolut inte att alla vurpar. Men många gör det förr eller senare. Tyvärr.

Många ja, men inte alla. Det var dit jag ville komma. Hur många gånger ser man en glidare gå omkull?

Sen finns det väl den tredje? De som gått omkull och går omkull igen?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha