Kraschade FWS.en

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är sprickor i marken, grus på vägen, apor i träden. Man kan skylla på många saker. Säger inte att det var ditt fel någonstans. Du tror inte att en mer erfaren hojåkare hade tagit det lugnare när rondellen faktiskt var feldoserad och regnet öste ner? Eller kunnat häva sladden eller hur det nu var du gick omkull?

Klart att man kan skylla på många saker, men jag glider sakta in i rondellen o plötsligt försvinner hojen under mig. Brist på körduglighet? Bakomvarande bil berättade att jag körde lungt o sakta tills bakhjulet släppte. Relapse vurpade två dagar innan mig, i en rondell! Han har kört motorcykel i 25 år.
Jovisst, med facit i handen hade jag kunnat paddla mig fram med fötterna och i 5km/h, men det är försent nu.
Att försöka häva en sladd, vilket det inte ens var när ens bakhjul släpper är något du borde prova på tycker jag. Det är en läskig känsla när du dimper i backen o hör hur hojen riktigt skrapar bakom dig.

Glidare, dom väger mer än 100 kg och har 30 cm fallhöjd.
Dom går inte lika ofta i backen som en sporthoj just för att sporthojare kör snabbare.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Tredje gången gillt brukar man ju säga.
Oavsett om jag hade klarat det på första försöket hade jag inte varit duktig i trafiken ändå. När du väl har klarat uppkörningen startar 2 år av övningskörning på egen hand.
Hela livet är som en övningskörning, man lär sig något nytt varje dag.

Eller syftar du på att det var mitt eget fel att jag stod på arslet i backen?

Man är inte duktig i trafiken med nytt körkort.....

Har inte sagt att det var ditt eget fel.

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
Man är inte duktig i trafiken med nytt körkort.....

Har inte sagt att det var ditt eget fel.

750RR

Har inte påstått det heller. Dock finns det förare som har haft körkort längre än dig och ändå kör som idioter.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Att försöka häva en sladd, vilket det inte ens var när ens bakhjul släpper är något du borde prova på tycker jag. Det är en läskig känsla när du dimper i backen o hör hur hojen riktigt skrapar bakom dig.

Älskar den känslan, speciellt på grusväg när man kommer upp på ställ. Eller i just en snorhal rondell.

Glidare, dom väger mer än 100 kg och har 30 cm fallhöjd.
Dom går inte lika ofta i backen som en sporthoj just för att sporthojare kör snabbare.

Glidare väger väl närmare 300kg och har låg fallhöjd. Min XR väger 140kg och har nog högre fallhöjd än de flesta hojar här inne, ändå har jag inte klotat? Om en glidare kommer i rondellen där du vurpa menar du då att den inte går omkull för den väger såpass mycket?

Är nog mer föraren än hojen som gör om man klotar eller inte.

Dock väntar jag på den dagen då jag klotar då jag kör alldeles för fort för mitt eget bästa. :crash

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hagster skrev:

Älskar den känslan, speciellt på grusväg när man kommer upp på ställ. Eller i just en snorhal rondell.

Glidare väger väl närmare 300kg och har låg fallhöjd. Min XR väger 140kg och har nog högre fallhöjd än de flesta hojar här inne, ändå har jag inte klotat? Om en glidare kommer i rondellen där du vurpa menar du då att den inte går omkull för den väger såpass mycket?

Är nog mer föraren än hojen som gör om man klotar eller inte.

Dock väntar jag på den dagen då jag klotar då jag kör alldeles för fort för mitt eget bästa.

Du kör offroad. En viss skillnad.
Man kan vurpa med alla slags motorcyklar, att du inte har vurpat ännu kan bero på flera saker.
Jag har aldrig sagt att en glidare inte kan gå omkull i den rondellen som jag gjorde. Polisen berättade ju att hennes kompis gick av i samma rondell och det var samma med en bil som hade sina hjulspår framför mina i diket.

Det är bara pressa XR.en så behöver du inte vänta sålänge på att klota. Men det är inget att gå o längta om.
Hagster, du får tro vad du vill om min vurpa. Men att den berodde på mig som du verkar antyda håller jag inte helt med dig om.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Det är bara pressa XR.en så behöver du inte vänta sålänge på att klota. Men det är inget att gå o längta om.

Vem har sagt att jag överhuvudtaget måste klota?

Hagster, du får tro vad du vill om min vurpa. Men att den berodde på mig som du verkar antyda håller jag inte helt med dig om.

Antyder ingenting. Pratar inte om din vurpa utan din inställning till vurpan, det är det jag är ute efter. Du säger att det inte är en "wow"grej men du gör det till det genom att skriva ett inlägg om det här. Så ser jag på det iaf.

Diesel i vägen är nog ingen höjdare, tror inte det var ditt fel heller Jannica. Men se det så här. Du kuggade 2 gånger, haft körkort i en månad och klotar, sammanträffande? Finns nog folk som klarat upp det inte du kunde.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hagster skrev:
Vem har sagt att jag överhuvudtaget måste klota?

Du nämnde ovan att du väntade på den dagen då du skulle vurpa då du körde för fort för det eget bästa.

Antyder ingenting. Pratar inte om din vurpa utan din inställning till vurpan, det är det jag är ute efter. Du säger att det inte är en "wow"grej men du gör det till det genom att skriva ett inlägg om det här. Så ser jag på det iaf.

Diesel i vägen är nog ingen höjdare, tror inte det var ditt fel heller Jannica. Men se det så här. Du kuggade 2 gånger, haft körkort i en månad och klotar, sammanträffande? Finns nog folk som klarat upp det inte du kunde.

Varför jag skrev att det inte var en "wow" grej var att för den del skrev att det var sånt som händer. Ville bara förtydliga att jag inte är den enda här på forumet som faktiskt har vurpat och att det därför inte är något häpnandsväckande.

Ja, jag kugga 2 gånger innan jag fick körkort. Så du tror att om jag hade klarat mitt körkort på första försöket hade detta aldrig hänt? Haft körkort i en månad ja. Och så nämnde jag någonstans att även en man med 25 års erfarenhet gick i backen i en rondell.

Jag skulle vilja se någon klara upp det som jag råkade ut för.
Hur man lyckas ta sig ur sitatuionen att ens bakhjul släpper?
Nyfiken som få.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hagster, säg mig, brukar du alltid tycka det är jobbigt när folk skriver trådar om att dom har gått av vägen?
Isåfall kan jag rekomendera att låta bli att skriva i såna trådar.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Hagster, är du riktigt frisk i huvudet eller gillar du verkligen bara att provocera folk? :confused: Funderar allvarligt på om det inte är det förstnämnda.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Visst är det en ens eget fel när man vurpar och inte blir påkörd.. har själv klotat och det var halt där, dåligt framdäck osv osv, men det var ju jag som körde och vurpade. Hade jag tagit det lugnare hade det inte hänt (antagligen).

BB: Vet hur tråkigt det känns, men så länge du är okej, hojen någorlunda så får man bara se det som en erfarenhet rikare. Hoppas du får ordning på FWS:en

Inga vägar är ju supraledare än så länge :rolleyes: det är bara att anpassa farten till ens förmåga.

Hagster... högmod går före fall, tror nog de flesta av mina hojpolare har klotat, risken att det händer under en hojkarriär även om det är en lindrig vurpa är ganska stor. Vet inte hur många crossvurpor jag har men det är några stycken..

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Du klarade dig själv i alla fall och några småskador på hojen är ju lätt att fixa. Kör omkull gör alla förr eller senare så det är inget att hänga läpp över.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Verkar vara väldigt mycket antydningar om att BBs vurpa beror på att hon missade två uppkörningar och är färsk på vägen. Jag vet inte, men de som skriver är ju inte direkt några brutalt erfarna förare heller, och jag kan nämna att det finns en person på forumet som har kört hoj sedan 80-talet och vurpade på precis samma sätt som BB, fast i en annan rondell. Ni som inte har provat att köra över att bränsleutsläpp borde göra det, speciellt i regn. Is har väldigt hög friktion i jämförelse. Sen vill jag också poängtera att det är väldigt stor skillnad på att provocera fram en sladd mot att råka ut för ett plötsligt släpp, vilket ju är ganska självklart.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Verkar vara väldigt mycket antydningar om att BBs vurpa beror på att hon missade två uppkörningar och är färsk på vägen. Jag vet inte, men de som skriver är ju inte direkt några brutalt erfarna förare heller, och jag kan nämna att det finns en person på forumet som har kört hoj sedan 80-talet och vurpade på precis samma sätt som BB, fast i en annan rondell. Ni som inte har provat att köra över att bränsleutsläpp borde göra det, speciellt i regn. Is har väldigt hög friktion i jämförelse. Sen vill jag också poängtera att det är väldigt stor skillnad på att provocera fram en sladd mot att råka ut för ett plötsligt släpp, vilket ju är ganska självklart.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
OLJEKYLD GSXR skrev:
Sen vill jag också poängtera att det är väldigt stor skillnad på att provocera fram en sladd mot att råka ut för ett plötsligt släpp, vilket ju är ganska självklart.
:fakta

bara att hålla med...

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Varför jag skrev att det inte var en "wow" grej var att för den del skrev att det var sånt som händer. Ville bara förtydliga att jag inte är den enda här på forumet som faktiskt har vurpat och att det därför inte är något häpnandsväckande.

Ja, jag kugga 2 gånger innan jag fick körkort. Så du tror att om jag hade klarat mitt körkort på första försöket hade detta aldrig hänt? Haft körkort i en månad ja. Och så nämnde jag någonstans att även en man med 25 års erfarenhet gick i backen i en rondell.

Är ganska övertygad om att inte många skulle kunna fixa rondellen där du gick omkull om det var de förhållanden som du beskrev men jag kan inte sluta skriva tvärt, måste ju driva på lite annars blir det inga disskusioner...

EBS skrev:
Hagster, är du riktigt frisk i huvudet eller gillar du verkligen bara att provocera folk? :confused: Funderar allvarligt på om det inte är det förstnämnda.

Jag ÄLSKAR att provocera, finns det något roligare än folk som är sura pga skitgrejer? Förrutom skadeglädje så är svaret nej.

Sen är jag inte riktigt frisk nej, men varför ska man vara det? Tur att vissa är så duktiga iaf...

Nej nu ska jag ut och rycka vingarna av flugor och sno godis från småbarn som riktiga gangsters gör.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
har varit med om liknande under min uppkörning! :) massa regn!
vi körde höger i en korsning och det gick väldigt sakta såsom det gör på uppkörningen! då jag känner hur framdäcket glider i väg och jag fotar och lyckas styra upp den jättesmidiga mc´n (cb750)
jag fortsätter att köra och tänker nu är jag körd !! då jag har uppköraren säga via radion att där var det halt nu tar vi det lite lungt och sänker pulsen med en 200 slag i minuten ! vi fortsatte och jag var nojig som fan körde upp på en påfart mot motorvägen och nu regnar det jättemycket!då jag känner hur hojen lixom glider åt sidorna på vägen jag saktar ner och tänker att det här är bara inbillning och att det bara är jag som fortfarande är dunderskais! när vi är klara med uppkörningen så säger han att jag klarat mig och kommer att få den efterlängtade lilla pappersrämsan! efter att han har skrivit på frågade jag honnom om det hade varit halt på påfarten eller om det bara var jag som inbillade mig och då svarar han lite småskrattandes att det var halt som i helvetet! och att han körde med båda fötterna i marken!

dagen efter fick jag höra av en lastbilschauför att det var någon som hade läckt disel där bara någon ½timma innan jag kom krypandes ! gött att veta hur jävla halt det är man bör nog inte köra mc i regn! med tanke på att man inte ser om det är någon vätska på vägen !

gött att du klarade dig helskinnad i alla fall!
mvh oskar

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Det som slår mig om denna vurpa är att ingen går (åker) säker. Hur mycket sunt förnuft man än tycker att man använder och hur sakta man kör så kan man aldrig vara säker. De som antyder annat ska tänka på hur det brukar stå när folk har klotat. Det är ofta nån annan "idiot" eller annan anledning som åtminstone delvis varit anledningen. Den enda som inte verkar ha den rätten är BB och hon verkar inte kunnat påverka det som hände. Hade jag åkt där hade jag säkert åkt minst lika fort och säkert också klotat och bölat. :fakta

Sen gillar jag inte att folk skriver att det är ok att klota för det gör alla. De klagar säkert över premierna samtidigt ochså med hänvisningen att de inte klotar. Vem som helst kan klota, men det behöver inte ha så mycket med hur bra man är på att köra MC. Det är många saker som spelar in och bara en del av dem kan man påverkla. Utgångspunkten ska vara att man ska göra allt för att inte klota och skydda sig så mycket man kan i fall det ändå händer.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Hagster skrev:
Är ganska övertygad om att inte många skulle kunna fixa rondellen där du gick omkull om det var de förhållanden som du beskrev men jag kan inte sluta skriva tvärt, måste ju driva på lite annars blir det inga disskusioner...

Jag ÄLSKAR att provocera, finns det något roligare än folk som är sura pga skitgrejer? Förrutom skadeglädje så är svaret nej.

Sen är jag inte riktigt frisk nej, men varför ska man vara det? Tur att vissa är så duktiga iaf...

Nej nu ska jag ut och rycka vingarna av flugor och sno godis från småbarn som riktiga gangsters gör.

Det går över när man växer upp..

:fakta

//Fredda

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hagster, om du försöker få mig att bli sur så försöker du med fel person. Det är kul att du försöker, men att tala om att jag är inte är en bra förare i trafiken är skrattretande med tanke på att du tog körkort 8 maj och jag den 3 juni..

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Bikerbitch skrev:
Hagster, om du försöker få mig att bli sur så försöker du med fel person. Det är kul att du försöker, men att tala om att jag är inte är en bra förare i trafiken är skrattretande med tanke på att du tog körkort 8 maj och jag den 3 juni..
:rofl

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...