Krashen blev ett faktum - Man lever iallafall.....

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Gott att du lever o har humöret i behåll :tummenupp
Dessa idioter som inte ved vad blinkers är för något :mad:

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Åhhhnej Freppa, det här var inte rolig läsning :( Vilken himla tur att det gick förhållandevis bra med dig! Men det där att du ska börja köra om på höger sida vill jag ju förstås inte rekommendera eftersom jag blivit påkörd av en bil som först blinkade vänster, sen plötligt slog om blinkersen mitt i korsningen och körde höger.

Vi hojåkare måste nog lära oss att ser vi en korsning eller avtagsväg framför oss bör vi vänta med att köra om. Det är svårt, jag vet...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ey! krya på dig! om det inte var ditt fel borde det stå en ny hoj och vänta på dig när du är redo. :tummenupp

Rossifumi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Ang. vad tidningar skriver...

Jag vara lindrigt skadad efter min olycka enl. tidningarna. Medan kändisar blir allvarligt skadade ifall de vrickar tån!

Så tänk på det, ifall ni bryter/krossar ryggen på flera ställen (med förlamning ifrån bröstvårtor och ner som följd), punkterar en lunga så att den har över 1 l vätska i sig, blödningar i hjärtsäcken, förstorad aorta, revben som trycker på den förstorade aortan, skadad bäckene som är instabilt och ännu lite mer så är ni lindrigt skadade :fakta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Rossifumi skrev:
Ang. vad tidningar skriver...

Jag vara lindrigt skadad efter min olycka enl. tidningarna. Medan kändisar blir allvarligt skadade ifall de vrickar tån!

Så tänk på det, ifall ni bryter/krossar ryggen på flera ställen (med förlamning ifrån bröstvårtor och ner som följd), punkterar en lunga så att den har över 1 l vätska i sig, blödningar i hjärtsäcken, förstorad aorta, revben som trycker på den förstorade aortan, skadad bäckene som är instabilt och ännu lite mer så är ni lindrigt skadade :fakta

Jäpp, och när Fame-tjejen blir stucken av en geting i fingret får hon ett antal (?) sidor i en stor kvällstidning.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Gustav1: Såklart! Fametjejen hade ju kunnat dö! Inte för att hon är allergisk, men eftersom Getingar är så läskiga så sprang hon kanske NÄSTAN in i en vedklyv som stod 1,5 km längre bort. OJ vad nära.

Kyckling. Äsch, jag är fortfarande tillräckligt frisk för att kunna reta dig. Fast inte så starkt. ond kyckling. Kyckling är en dålig....Je ne sais qui!!! *host host host*

Ace Nikki. Håller helt och hållet med. Jag uppmärksammade faktiskt inte skogsvägen in till vänster, men även om jag gjort det hade mitt beslut varit det samma, dvs ett felaktigt såhär i perspektiv. Dock en nyttig erfarenhet tills nästa säsong och resten av mitt (förhoppningsvis) löjligt långa liv.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Gott att läsa att kontentan av det hela är att nästa mc-säsong inte är i fara även om jag fick kalla kårar och blev svettig som en gris av att läsa din text där... Detta årets säsong var ju nästan slut iaf...nästan nästan iaf...

Förresten du Freppa, jag hörde av en vän som var inlagd för ett par år sedan att vissa doktorer tydligen tävlar mot varandra i hur många de kan kolla prostatan på på en dag.
Han fick sin kollad 3 ggr på en dag... :eek:
Luktade tydligen gummihandskar och fick torka glidmedel ur röven i en vecka efteråt...

Bara ett varningens finger där :crash

Krya på dig snygging! :tummenupp

Bifogar en rolig bild som du kan titta på, har fler om det behövs :)

Bifogat

• collins040.jpg
    collins040.jpg
    15.4 KB · Visningar: 421

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Krya på dig mannen! Det får en att tänka efter hur ömtålig man är i trafiken!

Tur att ditt sinne för humor inte är skadat iaf.
:rofl
Freppa skrev:
Gustav1: Såklart! Fametjejen hade ju kunnat dö! Inte för att hon är allergisk, men eftersom Getingar är så läskiga så sprang hon kanske NÄSTAN in i en vedklyv som stod 1,5 km längre bort. OJ vad nära.

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Fy fan skönt att du lever iaf.... Jag vet hur det känns att ligga o skrika efter mer morfin..Inte så kul men va fan shit happens.. Krya på dig nu så kanske vi ses på nån krokig väg..

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
f*n sådan läsning är inte rolig att läsa skönt att du klarade dig dig det kunde gått riktigt illa.
som sagt ouppmärksamma bilister finns det gått om själv så var det en bil som bytte fil i en tunnel och såg inte mig när jag kom med lastbil så han fick åka fastklämd mellan mig och bergvägg tills jag fått stopp på lastbilen.
han såg inte mig sa han hur man nu kan missa en stor lastbil.

kan man nu missa mig så förstår man hur lätt det är att missa en hoj som oftast kommer fortare.

kom precis efter att en mc olycka inträffat ute på färings ö i våras, det var en bil som svängt vänster så kom hojen som mötande och dammade in i bilen och tryckte in halva baksätet han själv flög över och blev liggande där tills helikoptern kom.
som jag hört så fick han pungterad lunga och bruten arm sen skrapsår för han var så intligent att han åkte i vanliga byxor och TRÄSKOR.

själv har jag klarat mig bra i 11 år som jag kört hoj trots att jag kört som f*n många gånger. men av sådana här händelser får man sig tankeställare det är faligt där ute.

krya på dig så kanske vi möts nästa sommar på hoj :tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jestanes. Skönt att höra att du har livhanken i behåll och rörligheten bevarad (om än något nedsatt för tillfället) i armar och ben.
Det mest slående i din berättelse tycker jag är "detta kan inte hända mig, jag är ju på semester". Men olyckan är alltid nära.

Passa nu på att flirta med syrrorna, tigg dig till starka droger och titta riktigt mycket på Ricky Lake, så ska du se att du tillfrisknar snabbt.

:tummenupp

gladh

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Freppa skrev:

I detta nu är jag helt övertygad om att benet är avslitet
/Freppa - Nu med Änglavakt.

Känner igen den där känslan när jag krockade och slet upp hela knät, var nog den värsta känslan jag haft i hela mitt liv och ligga där och skrika och vara förbannad och undra vart restan av benet ligger. :D

Så länge du är i livet så är saken biff, tar en stund att blir frisk igen såklart, tog 3år för mig så nu blir det att dricka mycket bärs istället. :tummenupp

Hur gick det med Gamle Svarten har han fått sin 750 redan?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Nope, han letar än efter ett lämpligt objekt. Säljarna verkar inte förstå att man inte kan begära vilka priser som helst för en 750, även om den defacto är värd just det priset. Försäkringarna gör det till Köparnas marknad.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...