Kristian´s "crosskart"projekt ! . . . - Modemdödare...

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
KristianAE86 skrev:
Att bygga något 100% tokigt & helgalet som "nästan" är gatlagligt,
- - - för att ha KUL med helt enkelt - - -[/B]

Är det detta du snackade om innan? din nästa bilproject???

Fett!!!!!!!

Så fettt:D
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Stor eloge för detta projekt!
Blev alldeles till mig av alla bilder och blev väldigt ledsen när jag nådde slutet på tråden utan att få något slutresultat... :p

Har själv funderat i dessa banor efter att ha sett liknande byggen (Gixxerkart m.fl.) och att verkligen se någon göra det är ju minst sagt inspirerande! :)

Dock, så vill jag faktiskt säga att det ibland ser lite '"slarvigt" gjort, svetsfogarna är inte de bästa (och då är jag väldigt amatör själv), ibland är det inte riktigt rakt och symmetriskt osv. Ok, fula svetsfogar kanske inte syns när det är färdigt, men det vore ju synd om de var dåliga och brast. Perfektionist som man är själv skulle jag inte kunnat lämna det så som det är nu, men så länge det håller och ni är nöjda så tror jag att det kan bli skitbra! :tummenupp

Önskar er stort lycka till!

Petter
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
sirSmokealot skrev:
Är det detta du snackade om innan? din nästa bilproject???

Fett!!!!!!!

Så fettt:D

Absolut inte - 600 hk i denna :) nehedu

petterekman skrev:
Stor eloge för detta projekt!
Blev alldeles till mig av alla bilder och blev väldigt ledsen när jag nådde slutet på tråden utan att få något slutresultat... :p

Har själv funderat i dessa banor efter att ha sett liknande byggen (Gixxerkart m.fl.) och att verkligen se någon göra det är ju minst sagt inspirerande! :)

Dock, så vill jag faktiskt säga att det ibland ser lite '"slarvigt" gjort, svetsfogarna är inte de bästa (och då är jag väldigt amatör själv), ibland är det inte riktigt rakt och symmetriskt osv. Ok, fula svetsfogar kanske inte syns när det är färdigt, men det vore ju synd om de var dåliga och brast. Perfektionist som man är själv skulle jag inte kunnat lämna det så som det är nu, men så länge det håller och ni är nöjda så tror jag att det kan bli skitbra! :tummenupp

Önskar er stort lycka till!

Petter


Petter tack.

vi är inga fantomer på svetsning - men alla de viktigaste svetsarna har sliptas ner till en viss del & sedan svetsats om & sedan slipats minimalt för se snyggare ut - Så länge det håller bryr vi oss inte så mkt om utseendet faktiskt - Skall på blästring på måndag & sedan lack.

k
 

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Här i min villa... :P
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Fi fan...det börjar närma sig provtur nu snart då...väntar med stor förväntan på actionfilm :corn

Hur lång tid har projektet pågått från ni började...tills idag?

Ser ju ut att kunna bli en riktigt rolig leksak detta :tummenupp
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Andreas N. skrev:
Fi fan...det börjar närma sig provtur nu snart då...väntar med stor förväntan på actionfilm :corn

Hur lång tid har projektet pågått från ni började...tills idag?

Ser ju ut att kunna bli en riktigt rolig leksak detta :tummenupp


Andreas N. - hej du - allt väl ?

provkörningarna kommer att filmas från början & sedan även de mesta körningarna -
Bla. kommer BILSPORT´s systertidning STREET EXTREME skriva ett reportage i vår/sommar - Eller skall de hellre vara nån hojtidning tycker ni ?

Vi hämtade orginalet i låda i slutet av Oktober - Nu på måndag skall det blästras & på måndag kväll bliré lackering i värmebox - tisdag ihopsättning & ons/tors teststart & testkörning är dte meningen -

men inga filmer kommer släppas förrens efter Påsk :)

lasse kongo skrev:
fett när kommer en film??

Tja lasse kongo:

läs ovan - Efter påsk kommer det filmer..

Bla så kommer vi försöka ta oss i 100% färdigt skick till MECA Raceway i Malmö på deras årsinvigning där. -
Har ju bara 9 mil dit tillderas lagliga stripp - se vidare ang detta på www.srif.se


MVH/
........kristian

Raid72 skrev:
Tjena Mannen!

Ser spännande ut! :tummenupp

Skulle vilja flagga för att hubbarna ni använder inte lär vara gjorda för bilfälgar. Med de stora, tunga, fälgarna och breda klistriga(?) lågprofilare kommer du få en väldig påfrestning där. Vore ju synd om de gick sönder i full fart... :3freak

Ska ni svänga och köra hårt skulle jag rekommendera Quad fälgar istället. Finns i kolfiber från Hiper Technology (www.hiper-technology.com), bara en sån sak! ;) Förutom att påfrestningen blir mindre får ni den automatiskt lägre.

Breddar ni den något mot original? Sänkt? De har ju en tendens att vilja gå på två hjul annars...

Kör hårt!

/R

Ey man -- sry jag missade ditt inlägg. :(


För att kunna få på Hayabusaskivorna fram med ZX9-R 6-kolvsoken så var jag tvungen att ha 15" fälgar - men i efterhand så har det visat sig att det även funkat med 14" racingfälgar från Citroen.

Plus att jag då har fixat spons på 15" R-däck från ett företag somheter H*****K :tummenupp

Chassiet blir sänkt ca: 3-4 cm bak & något mera framtill. genom uppflyttade fästen till dämparna - samma längd på fjädringsvägen således.

Skall visst finnas några orginal Roadkart 250 i Sthlms trakten - Har du sett någon ?

Ang: breddning så blir det orginal spårvidd fram 6 totalt 70mm spacers bak (35mm per sidan bak) Plus att bakfälgarna har ET38 mot fram som har ET15

MVH/
......kristian
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
KristianAE86 skrev:
Ey man -- sry jag missade ditt inlägg. :(


För att kunna få på Hayabusaskivorna fram med ZX9-R 6-kolvsoken så var jag tvungen att ha 15" fälgar - men i efterhand så har det visat sig att det även funkat med 14" racingfälgar från Citroen.

Plus att jag då har fixat spons på 15" R-däck från ett företag somheter H*****K :tummenupp

Chassiet blir sänkt ca: 3-4 cm bak & något mera framtill. genom uppflyttade fästen till dämparna - samma längd på fjädringsvägen således.

Skall visst finnas några orginal Roadkart 250 i Sthlms trakten - Har du sett någon ?

Ang: breddning så blir det orginal spårvidd fram 6 totalt 70mm spacers bak (35mm per sidan bak) Plus att bakfälgarna har ET38 mot fram som har ET15

MVH/
......kristian


No probs, dude... ;)

Nej, jag har inte sett någon roadkart live än.

Okej, spacers också? Tänk på vad jag sa bara, om hubbarna. Finns att köpa i titan annars från albaaction.com. ;)


/R
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Såå ruskigt coolt projekt :yoparty
Lycka till.. hoppas allt kommer funka som ni vill å att det inte blir en massa bekymmer :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
[



Ey man -- sry jag missade ditt inlägg. :(


För att kunna få på Hayabusaskivorna fram med ZX9-R 6-kolvsoken så var jag tvungen att ha 15" fälgar - men i efterhand så har det visat sig att det även funkat med 14" racingfälgar från Citroen.

Plus att jag då har fixat spons på 15" R-däck från ett företag somheter H*****K :tummenupp

Chassiet blir sänkt ca: 3-4 cm bak & något mera framtill. genom uppflyttade fästen till dämparna - samma längd på fjädringsvägen således.

Skall visst finnas några orginal Roadkart 250 i Sthlms trakten - Har du sett någon ?

Ang: breddning så blir det orginal spårvidd fram 6 totalt 70mm spacers bak (35mm per sidan bak) Plus att bakfälgarna har ET38 mot fram som har ET15

MVH/
......kristian[/QUOTE]



Men seriöst, gör som han säger och fundera på om era Kinahubbar verkligen kommer att klara bilhjul, du har ju haft ( har?) kinahoj och hela Buggyn är ju kina, så då vet du ju hållfastheten i deras stållegeringar eller hur?
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Chronic skrev:
Men seriöst, gör som han säger och fundera på om era Kinahubbar verkligen kommer att klara bilhjul, du har ju haft ( har?) kinahoj och hela Buggyn är ju kina, så då vet du ju hållfastheten i deras stållegeringar eller hur?


Observera att jag måste ha 15" ju.

men håller inte hubbarna så tillverkar vi nya.
 

Guson

Medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Uppsala
Hoj
CB1100F
KristianAE86 skrev:
2018589 KHRacing & Tokmekens Buggy - 4 - fun

Skall reggas som ombyggt fordon [/COLOR]

QUOTE]

En stilla undran är hur den besiktigas som ombyggt fordon om den aldrig varit reggad i originalskick. Har för mig att detta är ett problem när folk importerar bilar och bygger om dem innan de är reggade i Sverige.

Guson
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Pantera skrev:
2071383
KristianAE86 skrev:
2018589 KHRacing & Tokmekens Buggy - 4 - fun

Skall reggas som ombyggt fordon [/COLOR]

QUOTE]

En stilla undran är hur den besiktigas som ombyggt fordon om den aldrig varit reggad i originalskick. Har för mig att detta är ett problem när folk importerar bilar och bygger om dem innan de är reggade i Sverige.

Guson

Tja.. Roadkarten är reggad i Sverige & innehar EEC-intyg - Såå :) Inga problem direkt.

k

stoooffe: jag bor 12 km från Knutan
 

Guson

Medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Uppsala
Hoj
CB1100F
KristianAE86 skrev:
2072822 Tja.. Roadkarten är reggad i Sverige & innehar EEC-intyg - Såå :) Inga problem direkt.

k

stoooffe: jag bor 12 km från Knutan

OK, jag trodde inte det då ingen plåt syntes på de första bilderna och jag fick intrycket att ni fick en monteringsfärdig kart som inte var regbesiktigad.

Guson
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top