Krock mellan 2 motarder

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hur tänkte du nu?

Jag tänkte som att om den ena drar en stoppie, den andra poppar wheelies för allt han är värd och den tredje blir så imponerad av sina kompisar att han inte har vett att hålla blicken i körriktning så är det ett väldigt klantigt samarbete de lyckas med.
Om det sedan är regelrätta trafikbrott kan jag inte ta gift på, men jag är hyfsat säker på att om polisen stått och sett på spektaklet så hade de nog inte varit sena med att skriva ut böter för både det ena och det andra. Klart nog för dig?

Men åter till frågan så kan väl jag också anse att killen som körde in i TS har mest ansvar i frågan. När det kommer till kritan så var det ju han som korsade TS körfält.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Nu vill jag inte vara säga att du ljuger, men detaljerna om trafikljuset känns inte helt 100 då vi sedan 1999 inte ska ha trafikljus som växlar till grönt ljus via gult.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trafiksignal

Men om det verkligen stämmer som du säger så kanske du kan skylla olyckan på felaktigt trafikljus...

Här i Mölndal så har vi ett som inte gör annat än att växla mellan grön och gult. Så det behöver inte vara en lögn :)

Angående ts så anser jag väl att den som ligger bakom ska ha tillräckligt långt avstånd till den som är framför. Men om ni är polare så borde ni ju dela på kostnaderna som blir. Hade iaf jag gjort om jag smällde med en polare oavsett vem fel det var.

minid

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
2010, KTM 690 SMC
Stoppien i sig har ju inte med krocken att göra.. Hade personen i fråga som körde på framförvarande tittat framåt så hade krocken aldrig hänt..

Oavsett vad bilen/mcn framför gör, ska du ha avstånd så att du hinner stanna.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ska faktiskt lära dig en sak.

Om det är gult + rött så blir det snart grönt och om det bara är gult så kommer det alldeles strax växla till rött. Hade du vetat dina trafikregler hade du sett att det var rött + gult och insett att det snart blivit grönt och inte gjort en stoppie för att sedan köra vidare.

:tummenupp

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Helt ointressant med ljuset!
Du får stanna var fan som helst, han som körde på dig åker på det .slut!

Så sa FB till mig när polaren bestämde sig för att göra en stoppie och jag körde på.....

Försäkringsbolagen tar det så skit i vems felet var , ta och bjud polaren på en öl i stället.........eftersom han kommer få betala självrisken:D

vill se det utlåtandet som säger annat.......

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
såld :/
Det är alltid den som kör på bakifrån som bär ansvaret.

jag har kört in i arslet (i trafiken) vid 2st olika tillfällen å friats bägge gångerna.

och killen som nu körde in i polarn skulle lätt kunna komma undan i detta fall om han bara skriver det hela på rätt sätt i papprena.

dock skulle jag som polare inte tjafsa utan åka å köpa nya delar och en back bira och dra ner till nått garage och å skruva ihop skiten med mina vänner som jag smällde med å garva å ha kul åt eländet.... men det e jag det.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
jag har kört in i arslet (i trafiken) vid 2st olika tillfällen å friats bägge gångerna.

och killen som nu körde in i polarn skulle lätt kunna komma undan i detta fall om han bara skriver det hela på rätt sätt i papprena.

dock skulle jag som polare inte tjafsa utan åka å köpa nya delar och en back bira och dra ner till nått garage och å skruva ihop skiten med mina vänner som jag smällde med å garva å ha kul åt eländet.... men det e jag det.

Jag talar inte om att vara kreativ i sin olycksrapport, utan om vad lagen säger.
Det spelar ingen roll om framförvarande fordon gjorde en double backflip och superman samtidigt, det är ändå det bakomvarande fordonets skyldighet att hålla avståndet. :fakta

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Låter som ni kan cykla allihop ett tag framöver. Det går att göra stoppies och wheela på dem med så ni behöver inte lägga av med lekandet! :yoparty

Tänk om man blev helt oskyldig bara man tittade åt ett annat håll..:rolleyes: Har personen körkort öht? Har någon av er körkort?

Alla har körkort...

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Hoj
KTM 690 SMC -08
Har jag missförstått allt med motard? Det är en arbetshäst, en brukshojj, ska vara lite repor för att intala andra att man försökt sig på lite "för mkt" ?

On topic: Hade klandrat den som körde på mig. End of story. W/E

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Det brukar ju va kvinnor MCåkare kollar på och dundrar in i framförvarande! Kvinnor ska alltså inte vistas i trafiken, bättre att va kvar i sängkammarn ;)

Jag skulle ju säga att den som körde på har störst fel faktiskt, sen är det väl inte det bästa att göra stoppies när man ligger först i ledet ;)

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...