Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Förstår hur du känner TS.. kör man i en gatgrupp (och andra grupper också) så brukar det finnas i princip oändliga möjligheter till att köra om med minimal risk.. misstag och rena olyckor kan alltid hända, men när folk ändå ger sig på idiotgrejer, och om någon skulle ramma mig och min hoj vid en sådan så skulle jag också bli förbannad.. är det tävling så är det en helt annan grej..
För att ta ett exempel så höll på bli torpederad i Ejes för några år sen,, som tur var så kör jag utan öronproppar så jag hörde de gnisslande hjulen så jag lät bli att svänga och körde ut i escapen, vilket visade sig vara tur när torpeden kom med båda hjulen låsta i alldeles för hög fart för att kunna svänga och körde ut på gräsmattan innanför mig.. I det fallet var det en snabbare förare som hade kunnat köra om mig precis vartsomhelst.. så det kändes så sjukt onödigt att hen tog risken..
Men helt oavsett vad jag tycker om detta så känner jag till spelets regler.. så jag har olycksfallsförsäkrat mig själv upp över öronen och skulle aldrig förvänta mig eller ens påpeka att någon annan ska/borde betala skador orsakade på min hoj..
På samma sätt så förväntar jag mig att ingen ska kräva mig på ersättning om jag tabbar mig,, (däremot skulle jag göra vad jag kunde för att hjälpa till och förmodligen bidra med en slant ändå)..
No offense, men du borde tänkt på detta innan du gav dig ut på banan.. vill du köra med fullt ekonomiskt skydd så är det SMC's kurser som gäller.. inkl. övningar och pekpinnar om du inte sköter dig.
edit: (jag har licens också,, eller ja, inte löst ut den i år, men i de grupperna kan jag känna att det är mer okej med mindre marginaler osv.. men i en gatgrupp förlorar man ingenting på att vänta tills man kan ta sig förbi med marginal..)
För att ta ett exempel så höll på bli torpederad i Ejes för några år sen,, som tur var så kör jag utan öronproppar så jag hörde de gnisslande hjulen så jag lät bli att svänga och körde ut i escapen, vilket visade sig vara tur när torpeden kom med båda hjulen låsta i alldeles för hög fart för att kunna svänga och körde ut på gräsmattan innanför mig.. I det fallet var det en snabbare förare som hade kunnat köra om mig precis vartsomhelst.. så det kändes så sjukt onödigt att hen tog risken..
Men helt oavsett vad jag tycker om detta så känner jag till spelets regler.. så jag har olycksfallsförsäkrat mig själv upp över öronen och skulle aldrig förvänta mig eller ens påpeka att någon annan ska/borde betala skador orsakade på min hoj..
På samma sätt så förväntar jag mig att ingen ska kräva mig på ersättning om jag tabbar mig,, (däremot skulle jag göra vad jag kunde för att hjälpa till och förmodligen bidra med en slant ändå)..
No offense, men du borde tänkt på detta innan du gav dig ut på banan.. vill du köra med fullt ekonomiskt skydd så är det SMC's kurser som gäller.. inkl. övningar och pekpinnar om du inte sköter dig.
edit: (jag har licens också,, eller ja, inte löst ut den i år, men i de grupperna kan jag känna att det är mer okej med mindre marginaler osv.. men i en gatgrupp förlorar man ingenting på att vänta tills man kan ta sig förbi med marginal..)
Last edited: