Krockade i Torsdags kom hem idag

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kom hem idag efter en liten visit i sidan på Volvo.
Mörbultad, blå,gul och öm i hela kroppen och med en 38cm lång spik i lårbenet så mår jag trots allt hyffsat bra...jag är ju vid liv :tummenupp

Turen var att det var på en 50 strecka och jag had kommit ca 500m från mitt hem så cykeln var inte ens varm så jag åkte lugnt. Kommer fram mot korsningen där det hela sker och möter mycket bilar jag är i princip ensam i min färdriktning. Plötsligt åker en guldfärgad volvo rakt ut från min vänstra sida och skall antagligen korsa vägen TROR INTE ATT HAN SÅG MEJ för jag hinner knappt bromsa alls och jag håller laglig fart mina broms spår var ca 3 meter fram till smällen. Sedan flög jag in genom passagerar rutan fram (visiret lossnade inne i bilen) och "hängde" med nån meter tills jag rasar ut och blir liggandes på vägen ca 3-4 m från själva krockplatsen. Blir såklart medvetslös en liten stund och vaknar upp bland glas,plast och så ser jag bara ben överallt ont, det är svårt och andas och jag känner direkt att lårbenet är av så jag ligger still. Resten är väl standard ambulans blabla skinnställ i flis....hojen skrot osv.

Fick som så många andra lov att skriva av mej lite här och hoppas att man ska må lite bättre.
Mitt mål är iaf att vara åter på vägen runt midsommar eller till semester iaf :banana

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Tur under omständigheterna! Kunde säkert ha gått värre! Krya på dig :)

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Riktigt olyckligt du.... Men jävla tur att du klarade dig så bra.
Krya på dig, och var glad för att du lever! :)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
HanneZ skrev:
Gött att nerver o hjärna klara sig!

Krya på dig

Tack ska ni ha killar!

Jodå inget fel på skallen eller ryggen förutom att varenda jäkla muskel är ut tänjd oh sträckt gör ont som fan. Ryggskott*100 :D

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Ajajaj... :crash

Tur att du klara dig så bra som du gjorde iaf, bara att hoppas på att det blir en kort konvalesens så att du snart e tebax i sadeln igen...

Hoppas att klantarslet :fatta! som körde på dig får det straff han/hon förtjänar...

Krya på dig!! :tummenupp

//Tobbe :)

Stoppsladd skrev:
Kom hem idag efter en liten visit i sidan på Volvo.
Mörbultad, blå,gul och öm i hela kroppen och med en 38cm lång spik i lårbenet så mår jag trots allt hyffsat bra...jag är ju vid liv :tummenupp

Turen var att det var på en 50 strecka och jag had kommit ca 500m från mitt hem så cykeln var inte ens varm så jag åkte lugnt. Kommer fram mot korsningen där det hela sker och möter mycket bilar jag är i princip ensam i min färdriktning. Plötsligt åker en guldfärgad volvo rakt ut från min vänstra sida och skall antagligen korsa vägen TROR INTE ATT HAN SÅG MEJ för jag hinner knappt bromsa alls och jag håller laglig fart mina broms spår var ca 3 meter fram till smällen. Sedan flög jag in genom passagerar rutan fram (visiret lossnade inne i bilen) och "hängde" med nån meter tills jag rasar ut och blir liggandes på vägen ca 3-4 m från själva krockplatsen. Blir såklart medvetslös en liten stund och vaknar upp bland glas,plast och så ser jag bara ben överallt ont, det är svårt och andas och jag känner direkt att lårbenet är av så jag ligger still. Resten är väl standard ambulans blabla skinnställ i flis....hojen skrot osv.

Fick som så många andra lov att skriva av mej lite här och hoppas att man ska må lite bättre.
Mitt mål är iaf att vara åter på vägen runt midsommar eller till semester iaf :banana

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bra att det gick så bra som det gick, kunde säkerligen gått mycket värre.

Rullstol eller kryckor? Hur länge med gips och så?

Nästa gång du ska skälla på idiot-förare som kör in framför dig, GLÖM INTE VEVA NER RUTAN FÖRST! :D

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
krya på dig,brukar bunkra på gagnefs systembolag när vi drar till sälen,schysst personal som låter en handla fast man e full där :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Krya på dig..

vad sa polisen då ? är det klart vems felet var ? samt, har du pratat något med ditt försäkringsbolag ? kostar detta dig nått ?

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
tur i oturen...
fan jag såg hojen på lokal nyheterna (var hos farsan och morsan i dalarna) den var skapligt smälld, trodde nästan att det blev en mc-åkare mindre.. :(

Ha det bra, och krya på dig! :tummenupp

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Ajajaj låter otäckt. Hoppas allt läker bra o att gipset inte plågar dig för mycket.
jag låg oxå o kröp på asfalten idag efter att krockat med en bil, som inte såg mig. Men jag hade änglavakt o kunde köra därifrån.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha