Krockade i Torsdags kom hem idag

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
frankof skrev:
Egen erfarenhet, ja, bussfronter är hårda :3freak frontade en vänstersvängande buss, det goa var chaförens uttalande när jag låg under bussen, "jag trodde jag skulle hinna", 12,4m buss är ju smidig att smita imellan med :huvet
Skadestånd o.l. inkommer i samband med ev. invaliditetsbedömning, fast det heter sveda och värk, sjukvårde kan knappast klandras, det blir så när lårbenet är av på (i mitt fall 5) flera platser, mitt hö. ben är numera 15mm kortare än vä.
Det är inget större problem, om man vet om det, det löser sig med inlägg/uppbygnad i/av skon.
Ta det lungt och träna ihärdigt, då kan du få lite "glädje" av smällen också :tummenupp

OK!
Men det är ju inte speciellt kul att bli halt heller måste ju bli skapligt bra betalt i sveda å värk för nåt dyligt eller? Men jag kan ju knappt använda vänster arm heller då det känns som skiten skall hoppa ur led vid vissa rörelser men det kanske rättar till sig.

Verkar som att du oxå hade en hel del tur med andra ord.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Thundercat skrev:
Krya på dig!

Flög du genom bilen? :näsblod


Nej jag flög "bara" in genom sidorutan på pass sidan och ramlade ur samma väg som jag kom. Axeln tog liksom i stolpen på dörren så det blev stopp.
 

Talisman

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Västervik
Hoj
XT660X SuperMotard
Fy faan vad otäckt,, men grattis att du fixade det.
Själv är jag lite tveksam till att hoppa upp och gasa igen, min bror med respektive försvann i en mc-smäll i Husqvarna förra året.
Men jag är sugen som ***, så det blir nog ett år till,,minst.
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Stoppsladd skrev:
OK!
Men det är ju inte speciellt kul att bli halt heller måste ju bli skapligt bra betalt i sveda å värk för nåt dyligt eller? Men jag kan ju knappt använda vänster arm heller då det känns som skiten skall hoppa ur led vid vissa rörelser men det kanske rättar till sig.

Verkar som att du oxå hade en hel del tur med andra ord.
Tur och tur, en buss mellan framtänderna är inte tur, att det regnade och att jag därför körde sakta, det är tur ;)
Tyvärr(?) har vi inte amrikanska skadestånd i sverige så det går inte att "krocka sig rik" :3freak
Sveda och värk har jag för mig ligger på 3500 sedan tillkommer förlorad arb.inkomst, och som plåster på såret lite ärr-ersättning, också lite för ev. handikapp.
Ett par hundra tusen allt som allt i mitt fall, sjukskriven i två år.
Men som sagt, passa på att gör något positivt ut av det, rehab-träning som övergår till riktig träning, byt till bättre jobb (om du får svårt för ditt gammla) osv...
Ett tips bara, ta kontakt med en bra advokat, det är alldeles för mycket pappersjobb att hålla på med själv, advokat ingår i dom flesta försäkringar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top