Krockade i Torsdags kom hem idag

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Tur att alla bilister ännu inte kör med "stadsjeepar" allafall,
då hade du inte hamnat i vindrutan....


Skönt att det gick bra ändå, låter ju som det kunde varit kört där...
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Villee skrev:
Uppfatta jag rätt nu, du kör i 50km/h, du bromsar, kör in i volvon, flyger in genom högerfönster och flyger ut på vägen igen genom vänsterfönster?

.. nämen du får krya på dig och hoppas volvon får skulden och det går på hans försäkring!
Rimligtvis fastnade han halvvägs igenom och trillade ut samma väg som han kom...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Gött att det gick såpass bra! :tummenupp
Överväger nästan att köra med helljus, i alla fall när det är sol ute. Då kanske man syns lite bättre.
 

asdffdsa

ABOOBOO!
Gick med
31 Jul 2003
Ort
fdsaasdf
Hoj
Spark
Villee skrev:
Uppfatta jag rätt nu, du kör i 50km/h, du bromsar, kör in i volvon, flyger in genom högerfönster och flyger ut på vägen igen genom vänsterfönster?

.. nämen du får krya på dig och hoppas volvon får skulden och det går på hans försäkring!


Haha, skulle vilja se bilförarens min om det skulle hänt :rofl. "Oj, där kom en man iklädd läder flygandes."


Aja, krya på dig :banana
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Dalarna verkar vara farligt. Har också blivit påkörd i en korsning i Borlänge. Gammal gubbe med väjningsplikt som bara körde. Som tur var så körde han in i sidan på mig och inte vice versa. Lårbensspik har man oxå haft men den fixade jag med crossen och en tall. Ta ur spiken om ett år eller två och gör en cool fotpinne eller nåt av kirurgstålet! :D
 

Bifogat

  • XRAY.jpg
    XRAY.jpg
    53.2 KB · Visningar: 107

HanneZ

Guest
PacMan skrev:
Gött att det gick såpass bra! :tummenupp
Överväger nästan att köra med helljus, i alla fall när det är sol ute. Då kanske man syns lite bättre.
Jag knäpper alltid på helljuset inne i stan o i korsningar o annat, folk blir arga o blinkar o jävlas men de ere värt!
 

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
Krya på dig gubben. Jvla surt så här i början av säsongen, men men, du lever ju iaf :)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
PacMan skrev:
Överväger nästan att köra med helljus, i alla fall när det är sol ute. Då kanske man syns lite bättre.

Började jag med redan förra året, då det är ljust vill säga. Folk får störa sig bäst de vill på det, hellre det än att en "blind" bilist parkerar på mig!

Btw, krya på dig Stoppsladd!
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
triple skrev:
kry på dig, smällen verkar ju knappast tagit på humöret!

Kan vara lite jobbigt med märgspikar, det blir svullet och jobbigt även utan gips det kan jag lova!

Men hur går det med skuld frågan, går du helt fri? Täcker försäkringen allt?!

Nädå humöret är inte borta (än iaf)
Jo det är svullet och ömt som f-n. Jobbigt när det ser ut att vara helt men inte är det bara 2 stiftade sår.
Jag hade halv försäkring så mina personskador och personlig utrustning var inga probs enligt IF men jag bör ju få ut ny cykel på motpartens försäkring för det är klockrent hans fel han hade ju väjningsplikt å allt väntar bara på polisrapporten nu.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Skönt o höra att du har humöret uppe o att det gick så pass bra ändå!! :tummenupp sitter själv med en 38 cm spik i vänsterlåret.. men den e iaf på väg bort nu.. :D

Krya på dig!!

/Henrik
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hörredu!!! Det där var inte bra! Ta o krya på dig och tafsa lite på sjuksköterskorna (dom snygga). :tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Åh men fan vad trist... !! Tur ändå att du klarade dig såpass att du blir återställd. Krya på dig o hoppas du kan köra mer hoj senare i sommar.

Sablans bilister som inte kan hålla ögonen öppna. :kocko

Ett bra tips där som nån skrev... är att använda hellyset. Jag brukar flascha till några gånger när jag närmar mig en korsning, eller om jag ser en bil som står o ska köra ut från en "sidoväg". Just för att göra bilisterna uppmärksamma på att man är på gång.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top