Krockat med hojen

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
De flesta bolag tar inte allt för stora initiativ till att ösa pengar på dig. Jag körde på en cyklist en gång,50km/h,. Hojen in på verkstad,40000kr i rep. Det tog försbolaget hand om. Men jag fick stå för självrisk,6000kr, även då det var cyklistens fel.Vittnen intygade. Jag frågade varför JAG ska stå för självrisk när det bevisligen var cyklistens fel? Då fick jag tillbaks : Du kan väl fråga cyklisten om hon kan betala...? Jag var sjukskriven 1vecka o fick inte ett skit för det. Case closed...:confused:

Det där skulle jag ta och kolla upp en gång till om jag var du, klart cyklisten ska stå för din självrisk. I krock med bil så reglerar ju försäkringsbolagen sånt mellan sig, den som inte orsakar olyckan får allt betalt av FB som försäkrat den skyldige.
 

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
Vill bara be om ursäkt om jag verkat för hagalen i frågan om ersättning. inte min mening att få det att se ut på det sättet. trodde bara att man kunde slänga in lite komedi i detta annars så tråkiga tillstånd man befinner sig i. Förlåt alla!:tummenupp
 

Neanderthal

Senil bulimiker
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Timrå
Hoj
2008, Kawasaki, ER-6N
asså, man börjar känna sig lite:arsele Hur skada ska man behöva vara för att få något. De blir så satans gnidna när de ska betala ut något. men när de ska ha sin premie. då ska det fa-! gå snabbt. Inte en dag över tiden, så säger vi upp din försäkring!

Grejen är inte att "de" är så satans gnidna tror jag. Bilskrot & mc är kraftigt underbemannade - ett resultat av låga premier, skulle jag tro.

Tyvärr måste du gräva utav satan och komma med tydliga och sakliga anspråk för din utrustning och dina skador.

Hantverkare brukar säga att "det finns inget dyrare underhåll än billigt underhåll". Detsamma gäller förs.bolagen. Man betalar en jäkligt dyr premie för otroligt lite hos Bilsport & MC.

Servicenivån och kompetensen är hårt ifrågasatt ifrån min privata sida.
Som tur är så är jag sjukt kunnig i frågan och har kunnat driva min egen fråga men tog en jäkla tid och många växlingar.

Vad du än gör, att "ta i med hårdhandskarna" kommer bara att underminera dina chanser. Lugn och saklig - det är receptet.

Ta hjälp men lyssna inte på alltför många här på SH i forumet. Man vill kunna och visar stort hjärta för oss hojåkare men det blir mycket tyckande många gånger.

Blueridge och Fearhunter är klart inne på rätt spår!

Ni andra som läser, ta inte illa upp, detta är väl menat. Jag kan inte ett skit om rörmokeri, eldragning eller pensioner så då svarar jag inte i sådana ämnen heller.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vill bara be om ursäkt om jag verkat för hagalen i frågan om ersättning. inte min mening att få det att se ut på det sättet. trodde bara att man kunde slänga in lite komedi i detta annars så tråkiga tillstånd man befinner sig i. Förlåt alla!:tummenupp

Kanske jag som får ursäkta mig. Tyvärr är pengar oftast den enda kompensation man kan få. Är kanske lite väl stingslig då man får en del passningar om just pengabiten och det har varit en seg process... Tycker rätt ofta att det är en ganska usel kompensationsform. Problemet är att det finns liksom ingen annan. Vad skulle det vara?

Har ändrat lite i mitt inlägg. Viss komplettering och vissa förtydliganden. Tonen är nog inte så insmickrande...

Du kommer också att få för förlorad arbetsinkomst, livränta om det affekterar din arbetssituation och kapacitet och dessa tickar med ränta och skattefri dröjsmålsränta från skadetillfället så ta det lugnt. Ju lugnare du tar det och ju bättre underlag du får fram, ju bättre i det långa loppet. Förlorad arb ink kan förskotteras eller betalas månatligen vid långvarig sjukskrivning. Kontaktat AFA?

Läs trådarna jag länkade, du kommer att upptäcka ett och annat...
 

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
oj va alla har åsikt om allt här, men det är väl så det ska vara. tycker det är roligt med alla åsikter. man blir sugen på att köra hoj :) jag tror nog att det ordnar sig i långa loppet. nu ska jag sätta igång xboxen och lira lite assasins creed 2.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top