heingebusen
Ny medlem
hur mye klirr fick du i kassan då???
Asså, hojen e fixad. självrisken e betald och har hämtat hem den. har skicat en bunke med papper som jag blev ombedd att göra. men de hör aldrig av sig. har skickat mejl, ringt, lämmnat meddelanden till den ansvariga handläggaren. men ändå inget. Ska man ta kontakt med en advokat? funderar på det.
Jag klota i slutet av maj, det jag fått av försäkringsbolaget if är:
Med kvitto kvar: Byxa, fick ut samma som jag köpte för ca 2800 kr(köpte byxorna i våras), fick 800 kr i värdeminskning på jackan.
Utan kvitto:Hjälm, samma som jag köpte den för(Grex 1 år gammal), t-shirt 100 kr(gammal jevla t-shirt) 400 kr för understället.
Dom klippte sönder allt utom jackan på sjukan, jackan fick bara en reva på armen och det som gjorde att jag fick ut 800 kr.
Sen fick jag 3000 för sveda och verk + att dom betala alla sjukhuskostnader + att dom täcker upp det jag tappar i lön under sjukskrivningen.
Är rätt nöjd än så länge, men får svar i morgon på hur mycket jag får för bågen som blev inlöst... bara att hoppas på det bästa
Asså, hojen e fixad. självrisken e betald och har hämtat hem den. har skicat en bunke med papper som jag blev ombedd att göra. men de hör aldrig av sig. har skickat mejl, ringt, lämmnat meddelanden till den ansvariga handläggaren. men ändå inget. Ska man ta kontakt med en advokat? funderar på det.
När ja gick om kul fick ja pengar för kläder med.
Men kläderna betalade hem försäkringar.
De va ingen mc utröstning då men men.
Jag fick knappt ut något för mina kläder.
Folksam värderade min Maiden tröja till 300kr tydligen, trots att det var en limited edition tröja köpt på turné för 600, fml.
Hade kvitto på skiten men det "spelar ingen roll" tydligen.
ni har det bra ni, min morsa är sjuk med en nervsjukdom som gör att hennes lungor tar upp mindre och mindre syre, hon kommer dö i syrebris, sjukdomen är obotlig..
hon är UTFÖRSÄKRAD av staten osv får inte ett SKIT å här sitter folk å får ersättning (dock av privata bolag men även från F-kassan) efter de vurpat på hojen när de vart ute å lekt.. livet är fan inte rättvist...
ni har det bra ni, min morsa är sjuk med en nervsjukdom som gör att hennes lungor tar upp mindre och mindre syre, hon kommer dö i syrebris, sjukdomen är obotlig..
hon är UTFÖRSÄKRAD av staten osv får inte ett SKIT å här sitter folk å får ersättning (dock av privata bolag men även från F-kassan) efter de vurpat på hojen när de vart ute å lekt.. livet är fan inte rättvist...
De flesta bolag tar inte allt för stora initiativ till att ösa pengar på dig. Jag körde på en cyklist en gång,50km/h,. Hojen in på verkstad,40000kr i rep. Det tog försbolaget hand om. Men jag fick stå för självrisk,6000kr, även då det var cyklistens fel.Vittnen intygade. Jag frågade varför JAG ska stå för självrisk när det bevisligen var cyklistens fel? Då fick jag tillbaks : Du kan väl fråga cyklisten om hon kan betala...? Jag var sjukskriven 1vecka o fick inte ett skit för det. Case closed...
Fu--!! jag kvaddade armen. varit sjukad i 3mån, ja i mitten av juli, när sjukskr. e slut. Inte jobbat, inte kunnat göra nått. Helt isolerad, totalt skogstokig! vet inte ens om jag får tillbaka 100% arbetsförmåga. Och du fick 500???? vilken blåsning
När jag anmälde skadan så frågade de hur mycket jag varit borta från jobbet för att reda ut hur mycket ersättning jag skulle ha för förlorad arbetsinkomst så det borde ju du rimligtvis också få, speciellt om du är helförsäkrad, jag hade som sagt bara halv...
Jag hade ju en jävla tur, drog omkull och kanade kanske 10-20 meter, hojen runt 30m utan att börja rulla och härja så jag kunde köra själv därifrån, kom en kvart försent till ett möte så jag kunde inte direkt hävda att jag skulle ha ersättning. Men jaga dem som sagt, du borde ha rätt till det!
Klart jag var fullförsäk, det måste man ju vara. jag e nog bara nojjig om det kommer nått överhuvudtaget. Det suraste är ju det faktum är jag inte kan köra hoj eller jobba. man torskar stålar varje dag. Sen är öken att bara sitta hemma. tur att man i alla fall har xboxen och ps3:an som sällskap. annars hade man verkligen men det är jag nog redan efter detta!!!!! Så lite klirr i kassan hade ju hjälpt Länge leve kapitalismen give me cash!!!
Hur bär ni er åt för att bli så "illa behandlade" av försäkringsbolagen? Tycker det dyker upp trådar hela tiden om folk som känner sig "blåsta"... Har varit med om två olyckor på två år. Förra året var det en krock med ett rådjur, hojen tog mycket stryk men jag klarade mig bra. Ringde försäkringsbolaget (Bilsport mc) som efter att ha kollat hur det var med mig fixade bärgning av hojen åt mig. Tre veckor senare var allt klart, hojen lagad för 50k, och skyddsutrustning ersatt till fullpris satt på kontot.
I år gick jag omkull på gocartbana och bröt tumbasen, ringde mitt f-bolag (Svedea), som snällt frågade hur det var med mig och undrade om jag behövde hjälp med bärgning. Återigen, laga hojen tog tre veckor och efter 2 veckor hade jag fullvärdesersättning för skyddsutrustning på kontot. Blev sjukskriven två månader (två veckor kvar nu). Svedea har outsourcat sin personskadehantering så ngn vecka efter ringde en trevlig dam från det bolaget och kollade lite hur det var med mig och ville på sikt ha in lite papper (sjukintyg, lönespecar m.m.). Två dagar efter samtalet fick jag ett brev där det stod att de satt in 10 000 i förskott på mitt konto så att jag kan pröjsa sjukvårdskostnader samt täcka upp mellanskillnaden lön-försäkringskasseutbet i väntan på slutreglering av skadan om ngt år då ärren läkt och ev invaliditet och sveda/värk kan bedömas.
Så lite klirr i kassan hade ju hjälpt Länge leve kapitalismen give me cash!!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|