Jaha, då har man varit iväg och testat 1190 Adventure och Adventure R. Första intryck:
Adventure R Kändes lätt bissar. En hög Äventyrshoj med sportthojsmotor. Kul! På den vanliga Adventure fick traction controlen jobba en hel del idag. Bara 5C ute. Den vanliga Adventure ser ut som en äventyrshoj men känns mer som en streetfighter att köra. -R modellen var överraskande lättsvängd i lågfart men 21"- hjulet gör sig påmint så fort farten stiger
Vilken skall man välja då? Båda!! Det går ju inte att välja. Körställningen var skönare på -R Modellen. Streefighterkänslan hos den vanliga var trevlig, men den vanliga kommer att kräva styrhöjjare för mig.
...men det hade ju inte varit en KTM utan elstrul. Ena hojjen gick inte att köra innan meken hade lagat stödswitchen.
Kul Ragge... Blir spännande att se om och vilken du fastnar för. Tycker svårigheten är att begränsa prestandan till däckvalet. Kraften passar med orginaldäcken och jag vill ha lite grövre för grusåkat som inte är ultimat för snabbköra... Dubbla fälguppsättningar kanske
Du vet att man kan ha fotpinnarna i två lägen, låg/hög, tror det diffar 25mm, kör med låga och styrhöjare, passar mina 180 cm utmärkt