Långskånken
Ny medlem
Är det några Adventure ägare som tänkt åka Adventure Days i år?
Vilka däck har du på hojen Tom?
....en herans massa artikelnummer....
Någon som har kört både Adv och AdvR så pass mycket att ni har att jämföra?
Är lite inne på en "vanlig".
Kör mest asfalt och är 173cm kort.
Den "vanliga" Tiger har funkat kanon för mig.
Men vill nu ha ABS + MCS.
Tack för svar Challe_690R.
Skall titta på båda modellerna på torsdag.
Edit: Kan alla 1190'or uppdateras med MCS?
Det är sådana här filmer, som får mig att ifrågasätta om köp av 1190 är en bra idé Inget fel på gasglädjen i alla fall.
Jadå, den nya 2014 MSC går att eftermontera för typ 3500 kr efter vad jag har förstått. MSC finns dock redan på alla modeller, men 2013 saknar funktionen där man kan nypa frambromsen i kurvor.Kan alla 1190'or uppdateras med MCS?
Är det fel utöver återkallningarna? Vad har du för fel då? Det enda problem jag haft på 900 mil är en läckandes packning till oljepåfyllningsröret. Sen har jag lämnat in för en del recalls inkl bytt luftfilterburken. Vart lämnar du hojen?F.ö. har jag min inne på garanti just nu. En massa tråkiga fel som inte borde finnas på en ny hoj. Handlaren sköter sig tycker jag, men KTM verkar inte särskilt hjälpsamma. För er som läser på AdvRider så vet ni ungefär vilka problem man kan få - och alla de felen har jag
Fick hasplåten igår!! Riktigt najs, ska montera så fort jag får tid och lägger upp bild för den som är intresserad
Såg att Arrow slip-on finns på Ebay för ca 4000 kr. Lite småsugen är man allt men högst på listan står handtagsvärme, 1 700 kr på ebay + frakt
F.ö. har jag min inne på garanti just nu. En massa tråkiga fel som inte borde finnas på en ny hoj. Handlaren sköter sig tycker jag, men KTM verkar inte särskilt hjälpsamma. För er som läser på AdvRider så vet ni ungefär vilka problem man kan få - och alla de felen har jag
Har du kollat luftburken då? ...bytte min för att det var damm i den (se tidigare inlägg) men det var inte mkt och hade inte givit några problem. Riv bort tanken och kolla, lite mysigt kvällspusselDet är tur att det finns ett forum som detta. Själv kom jag av ren tillfällighet för ett tag sedan över en artikel på nätet om ett par 1190 adventure ägare i Australien som haft problem med damm i insuget (de flesta känner säkert igen historien). Själv har jag märkt att min hoj har varit lite tjurig att starta, får liksom nöta på startmotorn länge innan den hoppar igång. Detta är inget som någon återförsäljare eller Ktm har uppmärksammat , utan detta ska vi konsumenter påpeka. Vad händer när garantin har gått ut och man står där i skogen med en havererad motor. Nä fram med korten på bordet Ktm och visa lite välvilja gentemot era användare. Jag är jättenöjd med hojen i övrigt, men jag vill att den ska hålla många år efter garantin löpt ut
Hojen ska in på onsdag för att fixa lite recalls. De skulle ta en titt på luftburken, får se om de byter till den nya då.Har du kollat luftburken då? ...bytte min för att det var damm i den (se tidigare inlägg) men det var inte mkt och hade inte givit några problem. Riv bort tanken och kolla, lite mysigt kvällspussel
Kul att vi e så många nu, vi får ta och träffas för lite körning
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |