KTM 1190 Adventure

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
OJ!!
Jag var och testade både R:en och den andra igår och blev mycket positivt överraskad av dom bägge,R:en kändes lite större och skulle nog passa mig bäst.

Men, om man läser ditt inlägg så verkar det som OM jag köper en KTM så blir man jävligt gnällig och tjurig :3freak och det vill jag inte bli, så jag får nog ta en fundering till :D

Det är ju en ny hoj och det är ju alltid problem med nya modeller. Min har inte krånglat något alls och funkar kanon. Jag gillar verkligen hojen:) Mycket är ju fixat på 2014 modellerna, men om man orkar vänta så kan man ju köpa en 2015 för att va på säkra sidan:)
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Jag gillar ktm och ville ha adventure r men efter ett samtal till diverse försäkringsbolag så vart det en S10 istället, minst lika nöjd. Men jag var ju inställd på ktm så lite trökigt var det ju. Tydligen är ktm otroligt populära att sno så alla utom ett bolag gav tvärt nej när jag inte hade garage, det bolaget som sa ja ville ha 49000sek om året :(
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag gillar ktm och ville ha adventure r men efter ett samtal till diverse försäkringsbolag så vart det en S10 istället, minst lika nöjd. Men jag var ju inställd på ktm så lite trökigt var det ju. Tydligen är ktm otroligt populära att sno så alla utom ett bolag gav tvärt nej när jag inte hade garage, det bolaget som sa ja ville ha 49000sek om året :(

Försäkringen skilljer väldigt mycket dock, hade jag vart 1½år äldre så hade det kostat mig 5000kr hel/hel. Nu ligger jag på ca 13-14000kr hel/hel. Då kollade jag nästan alla bolag.

Modellen är ju helt ny med, så tror det sjunker allt eftersom modellen blir äldre.

Dock tror jag garage biten pumpade upp priset rejält för dig, för det dyraste förslaget jag fick låg runt 25 000kr hel/hel.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Ja precis det vara bara pga garaget det vart så dyrt. Jag är 33år och bor i en liten stad, hade jag haft garage så hade det dyraste blivit 11k kr.. Superenduron betalade jag 4,5k för.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har ni alla fått brev från KTM? ...se bild nedan. Trevligt med förlängd garanti, otroligt bra gjort av KTM
image.jpg
 
Last edited:

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Om det är någon som är intresserad så har jag ett gps fäste och en gps bag till salu. Jag föredrar det andra fästet så sakerna hamnar ovanför mätarna istället för på styret.
Så är nån taggad på det så dra ett pm, går ju skicka med schenker med för ca 49kr. Fästet är provmonterat, men bagen är inte provad. Så det är nyskick på dom. Dom kostar ca 700kr nytt.

http://shop.ktm.com/se_en/powerparts/navigation/bracket-for-gps-pda-bag.html
http://shop.ktm.com/se_en/powerparts/navigation/gps-pda-bag-large.html
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hur kan ni få så höga försäkringspremier?? Bilsport o mc, 24, kort 5 år, halmstad=ca6k
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Jaha, då har jag oxå hamnat i KTM-träsket :fyllisar, bytte in min BMW 1200 adv till en R:D

Men ingen jäkla pizzakartong bakpå min hoj iaf :hihi ska bli kul å se om det är en hoj att trivas med.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Jaha, då har jag oxå hamnat i KTM-träsket :fyllisar, bytte in min BMW 1200 adv till en R:D

Men ingen jäkla pizzakartong bakpå min hoj iaf :hihi ska bli kul å se om det är en hoj att trivas med.

Grattis! :D Tro mig, det är en hoj att trivas med! :banana
 

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Jaha, då har jag oxå hamnat i KTM-träsket :fyllisar, bytte in min BMW 1200 adv till en R:D

Men ingen jäkla pizzakartong bakpå min hoj iaf :hihi ska bli kul å se om det är en hoj att trivas med.

Du är så lättlurad, men allt blir ju bättre än din gamla "larviga" Tyska Thanks.
Inom 2 månader har även du en pizzaväska bak, i promiss. Glöm inte mina royalities.

Kolla bara detta, köpte en skrivare, lätt å frakta på en platt väska, den har dock måtten 70x70x70.
150 på motorväg.. det går inte köra från den helt enkelt.
Så nu skall jag köra iväg sängen till Renova, jag kommer ligga ner i kurvorna - bokstavligen :D
 

Bifogat

  • 2014-04-19 12.42.57.jpg
    2014-04-19 12.42.57.jpg
    271.4 KB · Visningar: 127
  • 2014-04-20 13.25.33.jpg
    2014-04-20 13.25.33.jpg
    272.8 KB · Visningar: 186

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Du är så lättlurad, men allt blir ju bättre än din gamla "larviga" Tyska Thanks.
Inom 2 månader har även du en pizzaväska bak, i promiss. Glöm inte mina royalities.

Kolla bara detta, köpte en skrivare, lätt å frakta på en platt väska, den har dock måtten 70x70x70.
150 på motorväg.. det går inte köra från den helt enkelt.
Så nu skall jag köra iväg sängen till Renova, jag kommer ligga ner i kurvorna - bokstavligen :D

Sängen måste ge bra "Downforce" haha
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Ang försäkringen, jag får betala 1353 kr med helförsäkring/år...men så e ja gammal oxå...ännu en fördel för mig :tummenupp
 

Tolvis

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2014
Ort
Nynäs
Hoj
2014 KTM 1190 Adv
Tänkte höra om det är någon mer som väntar på Akrapovic?
Beställde hojen med diverse tillbehör, bl.a. Akrapovic i januari, plockade ut den i mars men pipan är fortfarande restad.. :confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top