Nyss hämtat hem min från service/uppgraderingar.
Fick en väldigt givande genomgång av mekanikern
Dom byter alla boxar till 2015 och dom skall vara mycket bättre. Mekanikern visade båda boxarna bredvid varandra och det är ganska stor skillnad.
Dels så är infästningen till luftfiltret helt omgjord och även luftfiltret är nytt. Fick ett DNA filter vilket är ungefär samma som KN filter, dvs tvättbart, bättre filtrering samt att det släpper in mer luft till motorn.
Sedan sitter det nu en finmaskig strumpa i varje luftintag, typ som på unifilter fast mycket finare nät.
Själva boxen är även mycket stabilare med supportstag vilket ger stabilare väggar. Ett problem med den gamla boxen var att det blev ett för högt "vakuum" i boxen vilket resulterade i att väggarna imploderade och cykeln sög in skitig ofiltrerad luft genom locket.
Även skruvhålen såg bättre ut, tyvärr inga metalgängor utan det är fortfarande plast men det såg mycket bättre ut iaf.
Detta blir nog ett ganska kostsamt misstag från KTM, dom får byta många motorer på garantin! Tråkigt för kunderna också som får vänta på nya motorer/delar.
Men dom ska ha beröm för att dom tar tag i problemen och fixar dom utan knyst. Bra att dom förlängde garantin till 2017 också
Använder du touratech´s gps hållare ? Vad tycker du om den isf ?
Jag har touratechs på min och jag tycker den fungerar skit bra, har även låsbarhållare till garmin 350.
På asfalt vibrerar den ingenting, kan "skaka till" om man kör i ett gupp. På grus kan den dock hoppa lite mer, men det är inte störande på något vis.
Hade ktms original fäste först, det i plast och fy fan vilket skräp!! Världens dummaste/svagaste fästpunkt. Jag körde på en trädgren som slog till gpsen och fläkte upp hela infästningen på plastkåpan i fronten. Gps + låsbartfäste slog rätt i instrumentet så det sprack..
Mindre kul om man säger så...
Touratechs är hur stabilt som helst och fästet sitter ju fast under hastighetsmätaren så det fungerar även som stöd/skydd för det.