Filter beror lite på vilket du köper men i normalfallet ska den klara av att rätta till sig så ingen ommappning krävs. När det gäller slip on ska det aldrig behövas eftersom den delen som kan påverka det sitter i en annan del av avgasrörethej
Ni som köpt o monterat slip on o andra filter
Behöver ni montera dit nån dynojet PC 5 a som på "sport hojar" och mapps om den
Eller e det bara byta o ut o gasa
Undrar lite bara funderar på en ktm 1190
Men inte ett ord om luftfiltret???
Såfort jag får sålt min gamla hoj ska jag beställa ett sånt till min sa =) ser hur bra ut som helst på dinJaha då fick man dit Wings sliponet idag, blev en 10 mil efter montering.
Tycker att det blev bra med den korta modellen och ljudet är fint.
View attachment 420217
View attachment 420218
View attachment 420219
Tjena forumare!! Jag är sugen på att köpa mig en 1190 adventure R men ser att många av er bytt upp er till 1290:n hur resonerar ni dra gärna era fördelar nackdelar med de båda.
Jag kör 90% asfalt (pendlar i stadsmiljö), jag blir fan inte klok på mig själv!! Ena dagen har jag bestämt mig för en BMW GSA för att dagen efter vara sugen på en 1190 Adventure R med lite powerparts som jag sedan jämför med 1290 Super Adv och vill ha den.....Hjälp mig!![]()
En annan stor skillnad på 1190 och nya gsa och 1290 är att 1190 inte har samma kraft i lägre varv men att 1190 s motor är mil roligare än gsa när du varvar ut den. För mig föll valet på 1290 eftersom du får bäst toppeffekt (samma som multistrdan) och bäst bottenvrid. Samt att den fortfarande ska vara kompetent och trygg offroad när man vill ta sig fram på lite svårare ställen. Det som talar för gsa är väl lite bekvämare, bättre ljus och troligtvis bättre värdebeständighet. Men då kan man ju köpa sig en volvo istället1190 R är ju mer inriktad på offroad, sportigare sadel samt större hjul/däck. Den vanliga 1190 har ju elektroniskt inställbara dämpare, vilket är skönt. Det är märkbar skillnad när man ändrar det, så det systemet funkar kanon. R har ju manuella inställningar.
Eftersom du kör så mycket asfalt så kan nog en vanlig 1190 vara att föredra. Den har lite skönare sadel, samt högre vindruta. (rutan är ju iofs billig att byta)
Ktm:en vinner ju över bmw:n enligt mig om du vill köra lite sportigare på asfalt, själva hojen känns lite mer sportig. Antar att vi pratar nyare modeller av bmw, så alla dom har ju farthållare vilket 1190in saknar. Dock har 1290:in farthållare som funkar kanon. Kört en 1290 för ett par veckor sen.
Jag tycker att bmw:en är snyggare, både gs och gsa än ktm varianterna, men det är ju högst personligt
Ktm:s motor är ju sjukt mycket roligare att köra än bmw:n, det var det som gjorde att jag valde ktm när jag stod i samma val för 2 år sedan. Då fanns inte 2014-gsa eller 1290:in. Valde mellan 2013 gs och 1190, ångrar dock att jag inte köpte en multistrada nu i efterhand, men det är ju helt andra pengar med!
Jag tycker bmw:n känns bättre om man ska äta mil. Man sitter skönare, samt kardanen är ju smidigt. Bmw:n känns lite mer solid och tåligare än ktm:en, dock är ju bmw:en ganska mycket dyrare.
Angående 1190 eller 1290 så vet jag inte vad jag skall säga. Farthållaren på 1290 väger ju över lite, men annars så vet jag inte. Dom flesta verkar gilla 1290:in mer, är ju en del som skrivit det på forumet.
Undrar om den är någon här som kör på Rottweiler luftfilter? Eller om ni rekommenderar något annat filter och i så fall varför. Tack på förhand!
Tack för svarenDet blev en GSA denna gången.
Tack för svarenDet blev en GSA denna gången.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |