Blev uppmätt till 100,5 db på Gelleråsen med SMC's mätinstrument vilket resulterade i svartflagg.
Då körde jag med akra och db-killer i
Vi detta tillfälle så drog jag till ca 10 000 rpm innan växling, kan inte svara på om det var varvet eller fullgas som gjorde att jag kom upp i denna ljudnivå.
Det var inga problem innan och då växlade jag vid ca 8 000 rpm och höll nog inte fullt förbi flaggpostering.
Rätta mig om jag har fel men gränsen ligger på 95 db och 100,5 är en avsevärd skillnad. ca 10 db brukar motsvara en fördubbling av ljudnivån för örat.
3db är en fördubbling i ljudstyrka kan man säga lite förenklat. Det är en stor skillnad mellan 95 db och 100.5 db, nästan 4 gånger högre ljudvolym.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Decibel
Sällar mig till RC8 klubben jag med då.
Hejsan Folket.
Har börjat titta lite på RC8 istället för min Gixxer.
Min fråga är hur är priserna på reservdelar och plast?
Har en KTM Enduro och där är det avservärt mycket billigare med KTM delar än till tex en Honda.
MvH
Marcus
Et teknisk spørsmål, er det noen her som vet om det er andre måter å få mer effekt i Rc8r enn de überkostbare superstock el superbikekittene fra KTM??
Justera in kammarna för mer effekt (KTM har ett verktyg för detta)
Klar over det, man hva gir det av effekt? Og hvordan funker det uten et av kit´ene?
Et teknisk spørsmål, er det noen her som vet om det er andre måter å få mer effekt i Rc8r enn de überkostbare superstock el superbikekittene fra KTM??
LF Bergslagen 9417/år Hel/Hel
LF Bergslagen 9417/år Hel/Hel
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras