KTM 1190 RC8-tråden.

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Nja, den säljs ju som reggad gathoj i Sverige, det går inte att förhandla bort garantierna då...:)

Brötar inte det Acrasystemet lite väl mycket.. Är du hundra på att den är gatreggad? Tänker även på utsläppskrav med mera. Orginal har väl katalysator coh sånt, det tror jag inte acrat har :rolleyes:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Brötar inte det Acrasystemet lite väl mycket.. Är du hundra på att den är gatreggad? Tänker även på utsläppskrav med mera. Orginal har väl katalysator coh sånt, det tror jag inte acrat har :rolleyes:

Saxat från KTM's web site:
"And anyone who rarely lets off steam on a closed racing circuit can use the noble replica with the distinctive Akrapovic scorpion to ride with passion in normal traffic, with the normal stock exhaust system. "
Man måste alltså byta avgassystem för att den ska vara laglig.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Saxat från KTM's web site:
"And anyone who rarely lets off steam on a closed racing circuit can use the noble replica with the distinctive Akrapovic scorpion to ride with passion in normal traffic, with the normal stock exhaust system. "

Dessutom om den inte vore reggbar så skulle det ju vara en ren tävlingshoj, och då finns det ju ingen anledning att ha lysen?:)

Är Akras EVO4 en ny modell för RC8:an? Det kanske är en tystare variant än tillbehörssystemet?

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
hmm då måste din handlare ha andra uppgifter än min handlare och mekaniker på Johans MC och Greger måste ha sagt annat till mig i sommras då

jag tycker ännu det låter som din handlare snackar om RC8 R

Ps mappningen har inget med kabelharvan att göra utan är bara ett program för insprutningen

Jag frågade om den vanliga RC8:an. Och vad det gäller kabelhärva/mappning så sa han något om någon ändring på givare som gick till instrumentet istället för styrdonet för motorn och då gick det inte ha samma mapp. Jag ställde just den frågan varför det inte gick att använda mappen... Jag ska ringa honom själv och höra. Stod bara bredvid när handlaren ringde.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Nja, den säljs ju som reggad gathoj i Sverige, det går inte att förhandla bort garantierna då...:)

Pratade med Lindberg om de på Johans igår senast och tydligen så skall det va så efter som det sitter clubman kit på :näsblod

Jag frågade om den vanliga RC8:an. Och vad det gäller kabelhärva/mappning så sa han något om någon ändring på givare som gick till instrumentet istället för styrdonet för motorn och då gick det inte ha samma mapp. Jag ställde just den frågan varför det inte gick att använda mappen... Jag ska ringa honom själv och höra. Stod bara bredvid när handlaren ringde.

gör så kul att få svar på saken efter som vi har fått olika svar från våra handlare

Dessutom om den inte vore reggbar så skulle det ju vara en ren tävlingshoj, och då finns det ju ingen anledning att ha lysen?:)

Är Akras EVO4 en ny modell för RC8:an? Det kanske är en tystare variant än tillbehörssystemet?

Acra EVO4 är bara för Rc8R ger tydligen mer effekt men låter lika mycket om inte mer tom Nylund har det på sin

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Pratade med Lindberg om de på Johans igår senast och tydligen så skall det va så efter som det sitter clubman kit på :näsblod

Spelar ingen som helst roll, allting handlar om hur de har typat hojarna. Det är ju ännu hårdare regler i Tyskland och Österrike så då vore ju hojen helt osäljbar annat än till tävlingsteam, och då behövs ju inga lysen och sånt, om den inte är reggad som endurohoj förstås:tungan

Då vore ju en Desmosedici eller en 1098R också vara oreggbar men jag vet av ett par stycken på våra gator. Desmosedicin framförallt undrar man hur de har fått igenom på bullerfronten, den låter satan redan med originalsystemet:)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Spelar ingen som helst roll, allting handlar om hur de har typat hojarna. Det är ju ännu hårdare regler i Tyskland och Österrike så då vore ju hojen helt osäljbar annat än till tävlingsteam, och då behövs ju inga lysen och sånt, om den inte är reggad som endurohoj förstås:tungan

Då vore ju en Desmosedici eller en 1098R också vara oreggbar men jag vet av ett par stycken på våra gator. Desmosedicin framförallt undrar man hur de har fått igenom på bullerfronten, den låter satan redan med originalsystemet:)

jag pratar om att det inte finns några garantier på den :) klart den är reggbar lär ju va typad med orginal system på

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
jag pratar om att det inte finns några garantier på den :) klart den är reggbar lär ju va typad med orginal system på

Jamen då är det konsumentlagen som gäller, en garanti är frivillig men i praktiken så har du alltid 6 månaders garanti, oavsett om du avtalat bort garantin eller inte eftersom under 6 månader så förutsätts felet vara fabrikationsfel, om inte säljaren kan bevisa att du orsakat felet.

Jag liknar fortfarande detta med Ducati 1098R och Desmosedici, mig veterligen är det full garanti på dem precis som på alla andra Ducatis. Bara för att en KTM har lite andra motordelar som kallas för någoting så frångår man ju inte hojen som sådan, speciellt när den säljs som en vanlig gathoj. Det skulle förvåna mig mycket om KTM inte skulle ha full garanti på Akraedition? Annars lär ju gatåkarna köpa en 1198S istället för samma pengar?
Om inte gatåkarna köper hojen så blir ju plötsligt marknaden väldigt liten...:)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Jamen då är det konsumentlagen som gäller, en garanti är frivillig men i praktiken så har du alltid 6 månaders garanti, oavsett om du avtalat bort garantin eller inte eftersom under 6 månader så förutsätts felet vara fabrikationsfel, om inte säljaren kan bevisa att du orsakat felet.

Jag liknar fortfarande detta med Ducati 1098R och Desmosedici, mig veterligen är det full garanti på dem precis som på alla andra Ducatis. Bara för att en KTM har lite andra motordelar som kallas för någoting så frångår man ju inte hojen som sådan, speciellt när den säljs som en vanlig gathoj. Det skulle förvåna mig mycket om KTM inte skulle ha full garanti på Akraedition? Annars lär ju gatåkarna köpa en 1198S istället för samma pengar?
Om inte gatåkarna köper hojen så blir ju plötsligt marknaden väldigt liten...:)

Kommer bara släppas 100 st

jag går bara på dom uppgifterna johans Mc gav mig

snälla Niklas bli inte sur på mig :gråta

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Kommer bara släppas 100 st

jag går bara på dom uppgifterna johans Mc gav mig

snälla Niklas bli inte sur på mig :gråta

Klart jag inte blir sur på dig, jag tycker bara att en handlare borde känna till det här, fattar du väl:krama

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha

Stämmer, provade att ladda ner RC8Rs mapp i min -08 och fick FI-Error på temp givaren.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Stämmer, provade att ladda ner RC8Rs mapp i min -08 och fick FI-Error på temp givaren.

Varför försöker du ladda in en R Map i en vanlig rc8 à de kan jag ju förstå att det inte funka men om det nu skiljer sig mellan 08 och 09 skulle jag vilja prova ackra 09 mappen då

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Varför försöker du ladda in en R Map i en vanlig rc8 à de kan jag ju förstå att det inte funka men om det nu skiljer sig mellan 08 och 09 skulle jag vilja prova ackra 09 mappen då

Om man inte försöker så vet man inte. :näsblod
Om du tittar så skiljer det inget på det elektriska mellan RC8R och RC8 -09 förutom en annan inladdad mapp. däremot så skiljer det på kabelstammen mellan 08 och 09 samt displayen

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
Hej. Nu har jag pratat med han på KTM. Och det skiljer på kabel härvan och det är tempgivarna kablarna som är ändrade. På 08 gick båda givarna till styrenheten 09 går en givare till styrenhet och en till instrumet. Därför går det inte använda 09 mappen till 08.Och det med fjädrarna stämde också. Mjukare fjädrar på 09 RC8. Konstigt att det är bytt till mjukare fjädrar.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Hej. Nu har jag pratat med han på KTM. Och det skiljer på kabel härvan och det är tempgivarna kablarna som är ändrade. På 08 gick båda givarna till styrenheten 09 går en givare till styrenhet och en till instrumet. Därför går det inte använda 09 mappen till 08.Och det med fjädrarna stämde också. Mjukare fjädrar på 09 RC8. Konstigt att det är bytt till mjukare fjädrar.

okej mjukare fjäder kan jag förstå då den är för jävla hård för gatkörning tom för bana tycker jag jag funderar på att sätt Rc8R fjäderbak på min till nästa säsong då den är lite mjukare nu flyter man ju på ojämnheterna på Åsen med Michelin däcken som har väldigt hård stomme

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Please meddela mig om någon hör får nys om en begagnat rc8r till salu. Galet sugen i höstregnet.....
Tackar

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
F-n, såg inte R:et, sorry boyz...

Skriv RC8R för bövelen!!!:)

Nu har iofs Lindroths en R också men ny. Till sommaren är den säkert relativt billig:tungan

Ja det är ju just det, känns som man har allt att vinna prismässigt på att vänta tills i vår. Personligen hoppas jag på en lättare facelift på RC8Ren så 2009 blir "gammal" när 2010 dyker upp och 2009 blir billig och bra:tungan

Annars som sagt, en begagnad R till rätt pengar och jag slår till.....

Tack förresten Niklasinorr för tipset, ingen R men ändå. :banana

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...