KTM 1190 RC8-tråden.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej allesammans.
Har ett litet problem med mitt acrasystem. Jag har inget fäste till undre sidokåpan.
Orginal så sitter det ett fäste på ljuddämparen, men på mitt acra som jag köpte begagnat finns det inget så plasten hänger löst där.

Kan man få tag i ett sådant tro? :)

Hittade en bild där man ser lite hur det ska se ut :

2d8nnm0.jpg
Vet du, jag tror att jag talar för alla här när jag säger att ingen, då menar jag ingen, kommer lyfta ett finger för att hjälpa dig förrän du har lagt upp ordentliga bilder på hela hojen.

Det luktar power parts om den lilla...

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM RC8
Vet du, jag tror att jag talar för alla här när jag säger att ingen, då menar jag ingen, kommer lyfta ett finger för att hjälpa dig förrän du har lagt upp ordentliga bilder på hela hojen.

Det luktar power parts om den lilla...

Tråkigt att ni inte kan hjälpa mig om du nu talar för alla..

Jag hittar inget sådant fäste på powerparts och det finns inget att se på acra systemet heller om man tittar på bilden:
http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=69005800000(1)_4249.jpg

Här är en bild på min hoj:
m95efm.jpg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag menade mest bilder på din hoj i kolfiberskruden, dom är ju rätt så läckra dom där kläderna. ;)

Jag quotar in ett inlägg ifrån ett engelskt forum bara från häromdan.
There should have been a bracket supplied with the Powerpart rearsets mate. I'll just go and get you a photo

Here you go... If you look at the adjustment plate of the rearset you'll noticed the slightly rusty bolt that fixes the bracket to the plate. Must have missed that one with the ACF50

Please excuse the amount of dust on the exhaust fairing. I've spent half the day cleaning the underside of the engine and refitting the Akra in the freezing garage and didn't fancy another hour outside washing the bike after getting the fairings back on. I hadn't notinced the amount of dust that had settled on them when dragging the old packing out of the Akra until using the flash on the camera Christ I'd better go and hoover the dining room before 'services' are withdrawn by SWMBO, lol

4394785359_7c28ae750e_o.jpg

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM RC8
Tack för infon Ricken..
Här hittade jag en bra bild på fästet jag söker, verkar som den sitter på fotpinnefästet på något vis.
Förstår dock inte varför det är 2 olika på bilden.
jptuug.jpg

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Nä, sorry. Du har inte installationsinstruktionerna för akrat kvar? Däri står det vad som är vad. Den kanske går att ladda ner nånstans annars?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Tack för infon Ricken..
Här hittade jag en bra bild på fästet jag söker, verkar som den sitter på fotpinnefästet på något vis.
Förstår dock inte varför det är 2 olika på bilden.
jptuug.jpg

Okay, den du har pilen mot är för rearsets. Har man originalpinnar så ska man använda den andra. Den sitter på fotpinnefästet mellan aluminiumdelen som sitter skruvad i ramen och aluminiumdelen som själva fotpinnen och bromspumpen sitter i. Det är 3 hål i fästet du ska använda och de matchar de 3 hålen som används när man flyttar fotpinnarna uppåt bakåt.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
RC8 till salu

Nu har den sorgliga dagen kommit när min RC8 skall säljas. Den är rejält utrustad. Min trista whiplashnacke säger stopp för sporthojar. :död
Nu blir det återigen en Superduke med en lite mer human körställning för mig.
Annonsen finns här:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40052
40052_RC8_3.JPG

40052_RC8_1.JPG

Last edited:

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Jaha då får man ställa in sig i ledet som en stolt ägare utav en RC8 -08. ska bli kul att lära känna denna hoj under säsongen. har hört mycket spännande om den, att det är en rishög som växer efter varje gång man kör :)

Så några fler i Skåne som kör vore det kul att visa upp dessa läckra bestar på vägarna i sommar!

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Osså från Malmö, men rishög vill ja inte säga :)

Men ev så går tyvärr min till försäljning ganska snart.
Så vet ni nån som vill ha en rc8 med 200mil på mätaren e de bara o PMa.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Halloj..
En liten fråga bara....
Varför ska ni sälja era hojjar redan, ni har ju knappt hunnit testa den ordentligt än vid de få milen på mätarna????????
Har man gjort ett dumt köp eller......
Han dock bara med ca 130 mil i höstas men det beror ju på att man shoppade i början av okt. Har räknat med iaf en 5000 mil på hojjen innan försäljning.

Någon som har en PCIII:a liggande till en 09:a kanske. Intresserad isf.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Halloj..
En liten fråga bara....
Varför ska ni sälja era hojjar redan, ni har ju knappt hunnit testa den ordentligt än vid de få milen på mätarna????????
Har man gjort ett dumt köp eller......
Han dock bara med ca 130 mil i höstas men det beror ju på att man shoppade i början av okt. Har räknat med iaf en 5000 mil på hojjen innan försäljning.

Någon som har en PCIII:a liggande till en 09:a kanske. Intresserad isf.
Tror inte du har gjort nåt dåligt köp.

Det är dom som är dumma. :)

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jag gör mig av med min av anledningen att min armbåge inte klarar något vridstarkt längre, så jag måste välja mellan o kunna fortsätta röra armen el köra båge o inte kunna utföra dagliga saker såsom att lyfta en halvfull kaffekopp..

Så säljer inte för att jag inte e nöjd, har nog inte haft en trevligare moppen än rc8an.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha