Har inte gjort det själv men vet att det finns två kablar att koppla på i lamphuset som ska heta typ acc1 och acc2 och en av dem ska vara lämplig till gpsNågon som kopplat till en GPS?
Tänkte köpa en TomTom Rider.
Men var kopplar jag på strömmen?
Jag har upptäckt att orginalväskorna är lite svåra att få dit
Jag har lagt distanser och fått upp pakethållaren lite och
nu är det enklare att få dit väskorna
Kom precis hem från en veckas semester utan hojen och satte mig och körde... Skulle kört 3 mil men det blev 10 istället två polare kör tracer och det är en grym hoj med, men med passagerare är 1290n överlägsen... Däremot borde ni verkligen provköra den tillsammans ordentligt innan för den vibrerar en del och sadeln är ganska hård... Min tjej föredrar en 13 år gammal varadero framför min 1290 =pÄr ni fortfarande nöjd med era hojar?
Är grymt sugen på att byta till en 1290. Står mellan den och r1200gsa, men tycker den se så sjukt gubbig ut. Har själv en mt 09 tracer nu, men tycker den inte är riktigt lämpad för touring med tjejen på och al lpackning på.
Hur är 1290 med en passagerare på och full packning? Fortfarande lätt körd och smidig?
tacksam för svar/ Jonny
Kom precis hem från en veckas semester utan hojen och satte mig och körde... Skulle kört 3 mil men det blev 10 istället två polare kör tracer och det är en grym hoj med, men med passagerare är 1290n överlägsen... Däremot borde ni verkligen provköra den tillsammans ordentligt innan för den vibrerar en del och sadeln är ganska hård... Min tjej föredrar en 13 år gammal varadero framför min 1290 =p
När man kommer från honda så är det mycket vibrationer men jag har absolut inga problem med det och inte heller de flesta som åkt med. När det kommer till instabilitet i hastigheter över 150 så är jag nog fel att fråga kör sällan så fort någon längre sträcka... Däremot är låsen till originalväskorna helt värdelösa och det ända som egentligen är bra med dem är att fästena är så diskreta när väskorna är av. Vilket var det viktigaste för mig. Kör mest utan eller med bara topbox för att bli lite smidigare i köer och för att det ser så otroligt mycket bättre ut ? men tycker du att tracern är för liten för två och lite för klen så är det ju bara 1x90 från ktm, multistrada och och nya bmwn s1000xr du kan välja på och de två sistnämnda är nog inte bättre än tracern på grus...Haha de brukar bli lätt så Jo tracern är grymt fin, haft nu i 2 månader och kört nästan 1000mil. Men den är som sagt inte så lämplig med mig, tjejen och all packning. Och framför att vill man ha nånting som funkar bättre på all vägarbete som finna här i sverige, sjukt med all grus och sten. Sen börjar den bli lite slö Okey är de mycket? Min har ju också ganska kraftiga vibrationer men man har blivit van. Jo sadeln brukar ju vara dålig på nästan alla hojar, men som tur är finns de fina eftermarknads sadlar. Läste i ett test i motorad tror jag de var, att hojen med packväskor börjar vobbla i 150 och över. Stämmer det?
Vad hade ni gjort: köpt nu en 2015 eller vänta och boka en 2016?
Jag har samma undringar, hur mycket sämre andrahandsvärde är det på en -15 mot en -16 om fem år, med samma miltal ?
Antar att det inte kommer några nyheter till nästa år , vad tror Ni
Hmm, tydligen blir jag av med min sporthoj och börjar fundera på om inte en SA kunde pryda sin plats i mitt garage ändå?
Är det någon av Er som kört SH tidigare och gått över till SA? Upplevd skillnad mellan 1190 Adv och 1290 SA? För seriöst grussmisk har jag en 690 Enduro i garaget, vad jag är ute efter är en riktigt skojig milslukare på halvtaskig asfaltväg med mycket umph ut ur kurvorna, men som inte protesterar allt för mycket om man till äventyrs skulle hamna på grusväg.
Vad tror Ni? Är det 1290 som gäller eller ska jag snegla åt något annat håll?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|