Var bor du i Storlångträsk
Jag blir i år 50, Betalar 17,000-: Helförsäkring
Pratar vi Superduke nu eller?
Men det är klart jag bor Vid Arlanda och i den här tjyvahålan så är det kanske billigt
Är det någon som provat fabriksinställningarna på sport på fjädringen och kan säga hur det är. Idag känner jag att bakänden komprimeras lite väl och kanske rent av är lite för gungig. Jag kommer inte byta som Rickard men nyfiken på om sport inställningarna är okej eller om jag ska låta det var inställt original från fabrik
Någon som har tittat lite mer på Superduke 1290GT?
Lägre försäkringspremie via Bilsport Mc?
När jag provkörde 1290n första gången så upplevde jag den som väldigt mjuk i fjädringen. Så när jag väl fick min hoj levererad så bad jag butiken ställa den i sportläget innan jag hämtade ut den. Och ja den är betydligt bättre så. Mindre gung och mer fast i fjädringen
Vad kör ni med för tank pad på er Superduke? Jag letar efter någonting hyfsat diskret gärna genomskinligt men jag hittar ingenting jag riktigt skulle vilja klistra på. Tanken är orange.
Någon som har fått sin baklampa utbytt?.
Märkte att fästet(två klena plast pinnar) till min hade havererat idag när jag tvättade hojen,på 2014 och 2015 års modell är art.nr på lampan 6131404000 men denna har blivit ersatt med art.nr 61314040100 ECE.
På 2016 års modell heter lampan 61314040200,samma pris som föregående ca 2000KR.
Tydligen är detta ett mycket vanligt fel, någon som vet vad tillägget ECE i artikelnumret betyder, vill helst inte köpa samma skit igen.
Givetvis gick garantin ut för en månad sen.
Var bor du i Storlångträsk
Jag blir i år 50, Betalar 17,000-: Helförsäkring
Pratar vi Superduke nu eller?
Men det är klart jag bor Vid Arlanda och i den här tjyvahålan så är det kanske billigt
Hej.
Jo, den verkar nästan som pest att försäkra.
Jag är ju snart 50, och bor bortom all hjälp i norra norrland, men landar ändå på 14.500 hel/hel och ca 7000 halv/hel.
Så helförsäkring blir inget alternativ.
Bilsport & Mc var billigast, men ungeför som IF i mitt fall.
Övriga erbjöd endast trafik för ca 20.000/år, undantag för Gjensidige som ville ha 40 papp för hel/hel.
Så vi får väl se...
Väl mött mor våren
Både hannuse och Polizei har alltså försäkrat sin 1290 hos bilsport och mc.
Hannuse är cirka 10 år äldre än Polizei och bor dessutom i norrland...
Får mig att undra, hur kan det skilja såpass mkt mellan en person och en annan hos samma försäkringbolag?
Både hannuse och Polizei har alltså försäkrat sin 1290 hos bilsport och mc.
Hannuse är cirka 10 år äldre än Polizei och bor dessutom i norrland...
Får mig att undra, hur kan det skilja såpass mkt mellan en person och en annan hos samma försäkringbolag?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|