View attachment 422509
Den här va ... Skickade denna bilden till Funbike och frågade för några veckor sedan , inget svar därifrån men det är iofs inte ovanligt ..
Jag söker en 1290, har ni en eller vet någon vettig PM:a mig då
Hur kommer det sig att du ska byta tillbaka till en 1290? Bara lite nyfiken
Hej,
Är sugen på en större naken och illa vore att inte kolla på den råaste, iaf utseendemässigt enligt mig 1290...
Hur är det med driftsäkerhet och barnsjukdomar, är 1290 2015 eller tom 2014 ett bra köp ur det aspektet?
Någon som bor i centrala Sthlm och kan skvallra om försäkringspremie?
/D
Hej,
Är sugen på en större naken och illa vore att inte kolla på den råaste, iaf utseendemässigt enligt mig 1290...
Hur är det med driftsäkerhet och barnsjukdomar, är 1290 2015 eller tom 2014 ett bra köp ur det aspektet?
Någon som bor i centrala Sthlm och kan skvallra om försäkringspremie?
/D
Tack för svar!
@Fordon Jag får kika runt lite, jag helförsäkrar när det blir ny hoj så det blir ännu några extra slantar
Ngn mer än jag som fått "Produktåterkallelse för kontroll av bensintank"?
https://ultimatemotorcycling.com/2015/07/28/2014-ktm-1290-super-duke-r-recall-for-fuel-leak/
Om man köpt hojen begagnad från ngn privatperson så kanske man inte nås av brevet som KTM skickat...
Jag har faktiskt funderat på vilken funktion det gängade hålet på bensintanken (se bifogat kort) egentligen var tänkt att fylla. Tydligen finns det ett liknande under tanken och om man läser på utländska forum har folk haft problem med bensinläckage under tanken. Som jag förstår det hela så omfattas man av produktåterkallelsen om man har samma typ av hål som på min bild.
View attachment 422484
Good luck have fun med att helförsäkra hojen för en rimlig summa! Jag skulle nog ha valt halvförsäkring, och mellanskillnaden mellan hel och halv kan man spara. Du hinner troligtvis spara ihop en mindre förmögenhet innan hojen blir skrot. Jag har kraschat min typ 8 gånger (varav 5 gånger på bana) och ingenting går sönder, förutom styren.
Aja baja inte skiva så Hur som haver mr krasch expert , vad är viktigast som skydd ? då du som vet .
Funderar på endast motorskydd på kopplingssidan + framhjulspuckar sitter på .
Är detta något vettigt eller är det bara för show?
http://www.puigusa.com/tuning-bikes/ktm-1290-superduke-r-2014/engine-spoilers/c171en/f1-r32-m4567/
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|