KTM 1290 Super Duke R

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Tips på en snygg tankpad?
Var ut och körde en runda idag, vilket j-vla as till att kunna gå och då har jag aldrig varit över 8000rpm:banana

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tips på en snygg tankpad?
Var ut och körde en runda idag, vilket j-vla as till att kunna gå och då har jag aldrig varit över 8000rpm:banana

Ktm har ju en egen tank pad som bör se rätt bra ut tror jag? Eller tänker du typ stomp grip för knäna på sidorna? Jag tror nog att en genomskinlig variant skulle se bäst ut då.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
Har du redan fått din tailtidy, jag trodde de kom först i mars?.
Varför sälja/byta?.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Gulnar inte den genomskinliga varianten?.

Jag frågade om just det när jag var inne hos Funbike, och tydligen så är det nog ingen större grej att oroa sig för. Men skulle det vara det, så är det egentligen bara att byta till nya för nån hundralapp eller så.
Personligen så byter jag hellre en gång per säsong (om det nu skulle behövas), än att åka runt med svart fult skydd på en orange tank.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
Har du någon länk till någon sida som säljer detta transparenta tankskydd?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Har du någon länk till någon sida som säljer detta transparenta tankskydd?

Tyvärr inte. Jag har inte sett något modellanpassat skydd, men det finns ju universalskydd. Hur det skulle se ut har jag ingen aning om, men jag hoppas på att någon löser problemet tills jag får min hoj om ca en månad :D

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Äntligen, jag sitter på youtube varenda dag och letar nya klipp :banana
Jag tycker det att tråkigt att de ska blanda in ekonomi i det hela dock. Den som har råd att köpa en NY bmw har även råd att köpa en ny SDR. Just pengarnas värde är ju ändå något som konsumenten kan få avgöra på egen hand tycker jag.
Synd spyr jag nästan på tyskarnas nakenhoj. Den känns bara så otroligt fel. Jag blev nästan såld på deras RR när jag provkörde den, men som nakenhoj går den fetbort. Kul dock att det verkar vara en riktigt grym hoj, även om den låter som en mygga :lol

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Lyssna lite nogrannare på slutsummeringen. Den är trots allt klockren. BMW är nästan prestandamässigt i nivå med SDR. BMW är det sunda förnuftets och också det mest ekonomiska valet. Men om jag har en dag kvar att leva och vill uppleva den ultimata körning så är det SDR som jag väljer. D.v.s väljer du med logiken så väljer du BMW och väljer du med känslan så väljer du SDR. Så var god och välj. Priset kommer på köpet.:fakta

Last edited:

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
Ingen här inne som är sugen på att köpa mitt acra slip-on till 1290?
Helt nytt och ej monterat, har inte ens kommit till butiken ännu, men dyker nog upp vilken vecka som helst :tummenupp
Jag vart lite het på gröten och beställde system från austin racing, så det känns lite onödigt med 2 system då jag inte kunde avboka acrat och det är betalt...
Köp det för någon tusing under marknadspris av mig helt nytt.
skicka ett p.m ifall du är intresserad!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Lyssna lite nogrannare på slutsummeringen. Den är trots allt klockren. BMW är nästan prestandamässigt i nivå med SDR. BMW är det sunda förnuftets och också det mest ekonomiska valet. Men om jag en dag kvar att leva och ville ha min ultimata körning så är det SDR som jag väljer. D.v.s väljer du med logiken så väljer du BMW och väljer du med känslan så väljer du SDR. Så var god och välj. Priset kommer på köpet.:fakta

Jag valde mellan s1000r och 1290, tycker båda är grymma hojar. Valet föll tillslut på tysken, mestadels pga försäkringen. BMW-n kostar inte mer än min streetfighter. Och köra halvfösäkrat är inget alternativ för mig.

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
Vad fick du betala för Austin racing röret? ;)

Kollade kontot och såg att det gått på strax under 9000sek för decat gp2 titanium röret, det systemet man förtfarande kan skjutsa med.
755 pund med frakt till sverige, blir samma kostnad som acra slip-on fast detta låter ju ganska brutalt :hihi
Blir nog till att rulla ut hojen varje morgon så gumman och barn inte vaknar när man ska till jobbet... :tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Kollade kontot och såg att det gått på strax under 9000sek för decat gp2 titanium röret, det systemet man förtfarande kan skjutsa med.
755 pund med frakt till sverige, blir samma kostnad som acra slip-on fast detta låter ju ganska brutalt :hihi
Blir nog till att rulla ut hojen varje morgon så gumman och barn inte vaknar när man ska till jobbet... :tummenupp

Oj, jag har missat att det kommer finns en till 1290 i Täby :yoparty Vilken färg har du valt?
Jag kollade på Austin Racings hemsida, men såvitt jag kan se så finns bara gp1 och gp3, där trean är den som man kan ha kvar skjutspinnarna på.
HIttade du en vettig försäkring förresten? Jag fick ett bud av Folksam på 18 för halvförsäkring/helår.

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
Oj, jag har missat att det kommer finns en till 1290 i Täby :yoparty Vilken färg har du valt?
Jag kollade på Austin Racings hemsida, men såvitt jag kan se så finns bara gp1 och gp3, där trean är den som man kan ha kvar skjutspinnarna på.
HIttade du en vettig försäkring förresten? Jag fick ett bud av Folksam på 18 för halvförsäkring/helår.

systemet hette visst GP3 WITH GP2 TITANIUM CAN, alltså en annan slutburk än det på youtube klippet.
Jag köpte en orange hoj, så för att vara en ganska unik hoj så kommer det att finnas två av samma färg i samma område.. :D
1290GP2_zps7a0d7258.jpg
När det kommer till försäkring så har jag ringt till samtliga bolag, tror att bästa budet var runt 2300/månad halv och avställningsbar och hel låg på ca 5000/månad och avställningsbar, så vettig försäkring kan man inte påstå att jag fick...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati