Man kan sticka in en bit lödtenn modell tjockare genom tändstiftshålet vid ventilen och sedan dra runt motorn sedan är det bara att mäta tråden
Det är bara fördel att använda en ny topp packning för då blir den efterdragen automatiskt vilket många normalt ger F i. Obs dra toppen med Rätt moment även vid lertestet för ktm packningen sjunker ihop rätt mycket.
Se till att leran inte är av typen som fjädrar ut efter dekomp. De brukar finnas litet paket med flera stänger o färger de brukar vara bra och billiga på leksaksavdelningen. Större klumpar lera brukar vara av typen fjädrande så undvik dem. Leran kommer fastna bra i keramiken ingen tvättning med andra ord ,lägg på 3-4mm tjock lager och stryk på motorolja på leran och ventilerna så inte ventilerna drar lös leran.
Ska glida in på Maxi o kolla om dom har någon lämplig lera, annars kan jag ju köpa lite pepparkaksdeg så har ja fika i garaget när ja e klar?
Vad menade du där "Leran kommer fastna bra i keramiken ingen tvättning med andra ord" Är keramiken känslig för tvättning?
Ska testa att lägga en tunn film med gladpack på kolvtoppen och undersidan topplocket så inte så mkt skit fastnarKeramiken är redan ren och har bra fäste för lera. All tvättning lär försämra fäste tänkte jag. Keramiken tål inte mekanisk nötning eller vassa föremål så bra så va varsam vid hantering. Vi får hoppas du inte behöver fräsa ner ventilfickorna mer men jag tror du kommer ha frigång.
När det gäller vevhusventilation. Behöver man ha slangen som går från vevhusventileringen på blocket upp till insuget på förgasaren eller kan man lika gärna sätta en slang upp från vevhusventileringen till ett litet luftfilter och plugga hålet vid förgasaren?
Ex på luftfilter, http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Tuning/Filter/Vevhusfilter-32327/
Jag kör ett sådant filter du visar, direkt från vevhuset.
Dock kan det läcka ut olja ur filtret, så försök fixa en catch-tank.
Här är bilder på ditt topplock med Boost special lackerade utblåskanaler för att färgen ska bränna fast i kanalerna typ sota extra mycket. Sotet i utblåsen är en typ av snikvers av keramik för keramika utblåsen är omöjligt eller väldigt svårt. Sot isolerar bra och lägger sig på döda punkter i utblåset så ju mer de sotar desto bättre flöde blir det. Rengör därför aldrig ett utblås!
Toppen var i utmärkt skick med otrolig fräscha ventilstyrningar och ventiler (som nya). Den här toppen går garanterat 200 tim till
View attachment 413650View attachment 413651View attachment 413652
Kamkedjan brukar jag nita med liten barnhammare typ liten superlätt ynklig skomakarhammare ju mindre desto bättre. Jag tar en stor hammare på platten som mothåll bakom drevet och tack vare den lilla hammaren så smids bara niten längst ut. Jag smider tills glappet i länken är likvärdigt med övriga kedjans länkar.
Jag har aldrig ens provat nitverktyg men det är ev ännu enklare o bättre/säkrare.
En bra kylarvätska som inte skummar och är rel billig är den röda som Audi bilar ska ha enligt verkstaboken ,,den rek av många trimmare och enduroåkare. Den hittar du på mekonomen eller andra bildels ställen ev mackar? Biltema funkar säkert men jag skulle inte köra den pga risken för skumbildning och ev lägre kokpunkt.
Keihin Fcr 41 inköpt ihop med gaffel, dämpare, styrkrona och kylare från en 450sx -04. Ska hämta grejerna om två veckor. Ska jag bestycka annorlunda med en 41a?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |