KTM 525 mod-tråden

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Håller på å slänga på enduroflärpen på hojen! Nu är bara frågan, ska man behöva köpa ett nytt baklyse som är anpassat för denna? Har för mig att jag läst att det skulle gå å använda orginalbaklyset men det passar ju inte för fem öre! :gnissla
enduroflarp.jpg

Kändes förövrigt väldigt lockande med ett powerpart-tillbehör som gör att man kan ta bort regplåten snabbt och enkelt om man ska svänga in i skogen (eller busa), säkert smart om regplåten varit ett par cm högre :huvet Når ej upp till hålen
enduroflarp2.jpg
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Håller på å slänga på enduroflärpen på hojen! Nu är bara frågan, ska man behöva köpa ett nytt baklyse som är anpassat för denna? Har för mig att jag läst att det skulle gå å använda orginalbaklyset men det passar ju inte för fem öre! :gnissla
View attachment 183213

Kändes förövrigt väldigt lockande med ett powerpart-tillbehör som gör att man kan ta bort regplåten snabbt och enkelt om man ska svänga in i skogen (eller busa), säkert smart om regplåten varit ett par cm högre :huvet Når ej upp till hålen
View attachment 183214

Det ska följa med ett bakljus som passar perfekt på enduroflärpen. Alltså ett rött plastglas.

Beställ en mindre nummerplåt som du sätter direkt på fläppen. Finns lite olika webshoppar för sånt. Har tyvärr inte adressen i bakhuvet.
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
det går o fästa den vanliga nr-plåten oxå... ser inte sååå farligt ut..
o det bör följa med ett annat glas som roller säger.. o så får du vålda ut själva "hållaren" för glödlampan och kränga på gummigrunkan som oxå ska följa med hojen...
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Det ska följa med ett bakljus som passar perfekt på enduroflärpen. Alltså ett rött plastglas.

Beställ en mindre nummerplåt som du sätter direkt på fläppen. Finns lite olika webshoppar för sånt. Har tyvärr inte adressen i bakhuvet.

Ok, så man har alltså blivit blåst av lelles? Följde inte med nåt glas, så typiskt! :huvet

Det är förståss ett alternativ, men efter de ca 400 riksdalerna som dendär aluminiumbiten kostade ska jag ha valuta för pengarna! :gnissla
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ok, så man har alltså blivit blåst av lelles? Följde inte med nåt glas, så typiskt! :huvet

Det är förståss ett alternativ, men efter de ca 400 riksdalerna som dendär aluminiumbiten kostade ska jag ha valuta för pengarna! :gnissla

Njää det vill jag inte svära på. Det jag menade var att den eg ska följa med hela motorcykeln. Det är saker som följer med hojköpet alltså.

Om du köpt flärrpen som reservdel så kanske det inte följer med nåt glas.

Angående alu-biten så är det väldigt märkligt om den säljs i sverige om den inte passar till svenska standardplåtar :|
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
nä vadå ? :confused:

Därför jag gjort samma fäste för att kunna ha den lagliga när man måste,
orginal könns kanske lite onödigt stor i skogen.....

allt skyltar som inte är vägvärket orginal är olagliga vad jag förstått.

Aha, oki. Jag som hade missuppfattat det :/ Nån som hade berättat det, så det var väl tydligen fel :)
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
...ja gjorde en liten specialare med RC klips på baksidan, så jag kan ha vilken skylt jag vill på vilken fläpp jag vill:tummenupp

Stiligt! :tummenupp

Njää det vill jag inte svära på. Det jag menade var att den eg ska följa med hela motorcykeln. Det är saker som följer med hojköpet alltså.

Om du köpt flärrpen som reservdel så kanske det inte följer med nåt glas.

Angående alu-biten så är det väldigt märkligt om den säljs i sverige om den inte passar till svenska standardplåtar :|

Ok, då förstår jag! Är andra ägaren så glaset kanske har försvunnit någonstans på vägen! Tur att du sa det, tänkte ringa å klaga på dom imorgon innan :näsblod

Ja, var helt säker på att den skulle passa, känns som ganska bortkastade pengar men kan säkert komma på något roligt att ha den till; kanske som tavelram på väggen?

Använder man samma reflektor som orginal, men med ett annat glas eller är det annan reflektor som gäller också? Kändes som att den inte heller passade något vidare! :rolleyes:

/Jakob
 
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Stiligt! :tummenupp



Ok, då förstår jag! Är andra ägaren så glaset kanske har försvunnit någonstans på vägen! Tur att du sa det, tänkte ringa å klaga på dom imorgon innan :näsblod

Ja, var helt säker på att den skulle passa, känns som ganska bortkastade pengar men kan säkert komma på något roligt att ha den till; kanske som tavelram på väggen?

Använder man samma reflektor som orginal, men med ett annat glas eller är det annan reflektor som gäller också? Kändes som att den inte heller passade något vidare! :rolleyes:

/Jakob


där är ingen reflektor tror jag... bara själva lampan i en gummiring o rött glas utanpå.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Pulverlackerade delar :yoparty

Har även ett gäng med aluminiumdelar som är på anodisering, lägger in bilder på måndag om så önskas
 

Bifogat

  • DSC03215.jpg
    DSC03215.jpg
    132.2 KB · Visningar: 160
  • DSC03227.jpg
    DSC03227.jpg
    92.1 KB · Visningar: 123
  • DSC03205.jpg
    DSC03205.jpg
    110.6 KB · Visningar: 161

Hi-ho

Guest
Skydd till röret

Efter körningen igår, så såg jag att jag bränt sönder mina brallor på röret:huvet

Finns det något skydd man kan sätta där, eller får man mecka dit något själv?
Hur har ni gjort, om det är någon som har samma problem:va
//J
 

Bifogat

  • 525 038.jpg
    525 038.jpg
    116.2 KB · Visningar: 246
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top