fyfan vad fint. är det exakt samma burk du har liggandes kvar då?
Jo, har en burk liggandes kvar. Akraklisterlapparna är borta sedan länge, de var alldeles för risiga och har inte orkat beställa nya.
Dock är den burken i ganska dåligt skick. Tolvade lite lätt med min 660 i våras, och då fick vänsterburken sig en rejäl törn. Slipade ner ändan en del och fick även lite veck mitt på burken ungefär.
Jag har tänkt använda den som experimentburk nu. Efter att ha suttit på 660n har ju burkarna fått ganska fina märken i metallen där koliberhållarna suttit (vet inte riktigt vad det är för märken, men fult är det) och på 525an sitter ju hållarna inte på samma ställen. Jag skulle alltså vilja ha bort märkena, och de släpper inte med enbart Autosol.
Så jag funderar på att vattenslipa burken och se om man får bort det då, och då tänkte jag använda den jag har liggandes och slipa först. Sen ställa ut den utomhus i en vecka eller så, för att se om det blir någon reaktion med titanet. Vet inte riktigt om det händer något konstigt när man slipar, mitt i allt kanske det ser fördjävligt ut?
I kväll har jag varit ute och kört några timmar med några kompisar. Skitkul måste jag säga!
Lyckades även skrapa min hasplåt i asfalten (hoppsan) efter ett drop på typ 1.5m där jag landade med båda hjulen samtidigt (plus att jag väger ett par kilo).
Har upptäckt att slangstump med såndär "tryckventil" inte alls funkar för mig vid inspirerad körning. Den dreglar bensin överallt när man lattjar.
Så, nu ska jag köpa en vanlig slang och dra in i ramen istället.
Är grymt nöjd hittills med hojen. Balansen på bakhjulet är härlig, går finfint att balansera ner till 50km/h hittills. Stoppiesar är en dröm, och att leka i trappor, grusvägar och på alla andra möjliga och omöjliga sätt är busenkelt!