axelsson_vpg
Guest
05 kom nya plasten samt med ramuppdateringar m.m.
Tror det ska ha hänt lite med motorn sen starten med men är ej säker.
-04 nya plasten
05 kom nya plasten samt med ramuppdateringar m.m.
Tror det ska ha hänt lite med motorn sen starten med men är ej säker.
-04 nya plasten
-03 till 250sx och 450sx
Tjabba.
var och körde idag, plötsligt dog hojen.. jag fattade ingenting och trodde de var slut soppa. men de var det inte.
så då var de bara att ta den på släp och börja skruva, och jag konstaterade jävligt snabbt att den inte fick någon gnista.
(provade med nytt tändstift/med utan tänd hatt)
jag mätte ström ut på "den svarta lilla grejen" (cdi box??) och den fick inge ström därifrån heller. vet inte hur man mäter ström in, är det från svänghjulet och dom regionerna?
Någon som vet något? själv är jag riktigt usel på el..
Polarens Duke 2:a tvärdog, liksom din, för någon månad sedan när han var ute och körde. Efter viss felsökning visade det sig att det var hans "Pulser Coil" som gått och dött. Det är en liten svart grej som sitter nere vid svänghjulet och skickar signal till CDIn om att det ska tända. Kolla den.
Det borde komma två kablar från den, och där kan du antingen mäta och se om det kommer spänning när du kickar/kör startmotor, eller så kan du mäta resistansen i den. Kostade ca. 600kr för en ny från Lelles, sen så brummade den på som aldrig förr.
Kollade upp den nu, och den har nr. 59039034000 till en 525 -06 iaf, säkerligen samma till andra år, och du kan titta på sprängskiss på ktm-parts.com så ser du vilken jag pratar om.
Polarens Duke 2:a tvärdog, liksom din, för någon månad sedan när han var ute och körde. Efter viss felsökning visade det sig att det var hans "Pulser Coil" som gått och dött. Det är en liten svart grej som sitter nere vid svänghjulet och skickar signal till CDIn om att det ska tända. Kolla den.
Har tittat på en 525 exc 03 som gått 190 timmar, ägaren verkar vara seriös o servat den mer än nödvändigt. Var går gränsen, hur många timmar klarar en sån tävlingshoj?
-04 nya plasten
Lite sent men tillrättavisningar kan komma närsomhelst...
Så glöm det, 05 ändrades kylarvingar m.m. var ju tvngen att byta på min 04 då de gamla var dyngfula...
Skickar väl med bild på sista moddningen, lackade fälgar och bromshandtag
Grym balans som kör på ett staket, tänkte jag först.Lite sent men tillrättavisningar kan komma närsomhelst...
Så glöm det, 05 ändrades kylarvingar m.m. var ju tvngen att byta på min 04 då de gamla var dyngfula...
Skickar väl med bild på sista moddningen, lackade fälgar och bromshandtag
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |