KTM 525 mod-tråden

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
HMM är det någon som vet hur man ändrar wheel size från 21 tum till 17' tum på en ktm 525 jag har tripmaster switch..??

just nu går den 250 km/h typ. tror nog den är inställd på 21. hehe.

tacksam för svar.

Vilken hastighetsmätare är det du har? Den lilla avlånga med enradsdisplay eller den stora lite med fyrkantiga?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
den störra lite fyrkantigare, den har laptime klocka o allt sånt där..

har fan inte fått till de än :va

Då vet jag inte hur man gör.
Jag vet att på den mindre så ska man dra ut ström-kontakten på baksidan (med svart, röd och grå (?) kabel), sedan hålla inne O-knappen för att komma in i menyn, bläddra fram till WS, gå in där, och sedan öka/minska med + och -.

Nu vet ju inte jag vilka knappar du har och hur det funkar på din, men prova göra motsvarande. Det är ju alltid något.

axelsson_vpg

Guest
Då vet jag inte hur man gör.
Jag vet att på den mindre så ska man dra ut ström-kontakten på baksidan (med svart, röd och grå (?) kabel), sedan hålla inne O-knappen för att komma in i menyn, bläddra fram till WS, gå in där, och sedan öka/minska med + och -.

Nu vet ju inte jag vilka knappar du har och hur det funkar på din, men prova göra motsvarande. Det är ju alltid något.

hmmm tackar tackar ska prova det senare!! jag återkommer

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Någon som vet om de går att montera en smr bromsskiva på 320mm på min hoj där det sitter en 310mm nu?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Köper du en 320mm skiva och oket är avsett för 310mm kommer den med stor sannolikhet att bottna i oket.Har du radialmonterat ok är det bara att shimsa ut men med det vanliga Beringeroket blir det krångligare.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Köper du en 320mm skiva och oket är avsett för 310mm kommer den med stor sannolikhet att bottna i oket.Har du radialmonterat ok är det bara att shimsa ut men med det vanliga Beringeroket blir det krångligare.

Håller med.
Som fattig student svider det ännu hårdare att köpa för stor skiva som man sen inte kan använda.

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Någon som behöver ett svänghjul med starkare magneter? Har ett oanvändt som ligger och skräpar. PM'a mig om det är utav intresse.

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Yamaha TTR 600
Nu har även jag köpt mig en Ktm 525'a och sålt av med min gamla 660!
Måste säga att jag har aldrig gjort ett bättre val av hoj. 525'an är ju nåt grymt rolig säger ja bara! :D Är så 660'n känns som en touring hoj numera :p

Och så här ser den ut:

p1000885.jpg

p1000882b.jpg

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Måste säga att jag har aldrig gjort ett bättre val av hoj. 525'an är ju nåt grymt rolig säger ja bara! :D Är så 660'n känns som en touring hoj numera :p

Och så här ser den ut:

Jävlar vad bling den var. Nån tidigare ägare har lagt en hel del pengar på orangea prylar. Eller är det nån slgs original grej med Factory Racing att de faktiskt ser ut så?

Hur som helst var den jeffligt ball!

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd

Och så här ser den ut:

Devil's gamla hoj va? Var och kollade på den för någon månad sen. Jävligt fräsch var den, lite ångest har man att man inte köpte den :död:yoparty

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Yamaha TTR 600
Jävlar vad bling den var. Nån tidigare ägare har lagt en hel del pengar på orangea prylar. Eller är det nån slgs original grej med Factory Racing att de faktiskt ser ut så?

Hur som helst var den jeffligt ball!

Snubben som hade den tidigare har visst plockat ned hela hojen o lackat ramen svart samt vissa delar av motorn och som du säger köpt en hel drös med eloxerade prylar. Blev hur som helst skitsnyggt! hehe

Devil's gamla hoj va? Var och kollade på den för någon månad sen. Jävligt fräsch var den, lite ångest har man att man inte köpte den :död:yoparty

Hm jo kanske det kanske hehe, köpte den i göteborg iaf :)

axelsson_vpg

Guest
nu har även jag köpt mig en ktm 525'a och sålt av med min gamla 660!
Måste säga att jag har aldrig gjort ett bättre val av hoj. 525'an är ju nåt grymt rolig säger ja bara! :d är så 660'n känns som en touring hoj numera :p

och så här ser den ut:

feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar