Ktm 530 exc-r/smc

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
nu är den hemma också, synd bara de är så sent annars hade man tagit en tur, får hoppas på torrt väder imorgon bara,

blir väl mest gatkörning känns det som, får göra ett schema bara så man håller koll på timmarna o så, men tackar för bra o snabba svar :) ska nog bli en trevlig hoj känns det som =)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
nu är den hemma också, synd bara de är så sent annars hade man tagit en tur, får hoppas på torrt väder imorgon bara,

blir väl mest gatkörning känns det som, får göra ett schema bara så man håller koll på timmarna o så, men tackar för bra o snabba svar :) ska nog bli en trevlig hoj känns det som =)

bild mannen!!!:yoparty

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
visabild.php

Blev lite bilder på den nu ikväll dock inga bra men man ser hur den ser ut iaf,

Finns fler i garaget..

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Varning!

Ni kan ju hålla lite utkik på era ljuddämpare! :gnissla
dsc02221e.jpg

Edit: Har tagit isär skiten nu...

För er som vill veta hur dom ser ut inuti!
dsc02222ea.jpg

Byggt om den! :yoparty
dsc02226e.jpg

Inte fastskruvad eller helt färdig, men fan va najz de blev!

Last edited:

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Ni kan ju hålla lite utkik på era ljuddämpare när ni närmar er 150h+! :gnissla
dsc02221e.jpg

Edit: Har tagit isär skiten nu...

För er som vill veta hur dom ser ut inuti!
dsc02222ea.jpg

Byggt om den! :yoparty
dsc02226e.jpg

Inte fastskruvad eller helt färdig, men fan va najz de blev!

Haha, den var orginel! :banana

hur mycket låter inte det där?

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Haha, den var orginel! :banana

hur mycket låter inte det där?

Helt ärligt... Enligt mitt öra... Precis som original!
Men ska kirra så den låter liiiiite mer :)

Edit: Råkade bli högre ljud än ja trodde de skulle bli!
Telefonen gör inte ljudet rättvisa... Men iallafall!:tungan
Låter snärtigt så in i helvete!

Notera att detta inte e gjort för skoj skull, utan för att ljuddämparen gick sönder!:D

[YOUTUBE-ID]7tPQYpOBgvE[/YOUTUBE-ID]

Den har fått en tendens till att dö som måste fixas... Vet inte om de e för ljuddämparen eller om de e för ja nästan har soppatorsk, men de blir ordnat så snart man får testa att köra lite å se hur den går :)

Last edited:

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
Någon som vet om man kan ändra hastighetsmätaren så den funkar till motard hjulen? den är inställ på 21" fram nu, o visar därför fel hastighet o borde påverka milen med, går de överhuvudtaget o ändra så den visar rätt? kollade i instruktionsboken men tyckte inte jag såg där hur man kunde göra om det går, tacksam för svar

//Axxl

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Någon som vet om man kan ändra hastighetsmätaren så den funkar till motard hjulen? den är inställ på 21" fram nu, o visar därför fel hastighet o borde påverka milen med, går de överhuvudtaget o ändra så den visar rätt? kollade i instruktionsboken men tyckte inte jag såg där hur man kunde göra om det går, tacksam för svar

//Axxl

Dra ur strömkabeln (svart brun?) Sen minns ja inte med exakt hur du gör men du ska hålla in 0 eller nått tills det börjar blinka å då blädrar du till ws, så ändrar du ws till 1882, detta ska göras med strömkabeln urdragen! :)

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Ostadigt

Hej på er

Tänkte kolla med er hur stadigt era hojjar går över 140kmh. Tycker att min har lite vobblingstendenser, vet att framhjulet inte är 100% runt men på lokala gummiverkstaden sa de när jag lämnade in för balansering att ekerhjul ofta inte va helt 100% runda. Det känns inte hoppigt som det borde göra ifall det inte är runt utan mer ostadigt i sidled. Har bara kört "vanliga" motarder innan så jag har inget att jämföra med och med endurohjulen är det ju inte så ofta man ligger i 140 direkt.

Nån som känner igen sig?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hej på er

Tänkte kolla med er hur stadigt era hojjar går över 140kmh. Tycker att min har lite vobblingstendenser, vet att framhjulet inte är 100% runt men på lokala gummiverkstaden sa de när jag lämnade in för balansering att ekerhjul ofta inte va helt 100% runda. Det känns inte hoppigt som det borde göra ifall det inte är runt utan mer ostadigt i sidled. Har bara kört "vanliga" motarder innan så jag har inget att jämföra med och med endurohjulen är det ju inte så ofta man ligger i 140 direkt.

Nån som känner igen sig?

Nope.. min e hyffsat stadig i farter runt 140.. visserligen så kör man inte så länge i den farten....:D

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Nope.. min e hyffsat stadig i farter runt 140.. visserligen så kör man inte så länge i den farten....:D

Falsk alarm! Tog en riktig runda idag för första gången och den går hur stabilt som helst t o m upp i 170knyck. Då hände något annat mycke mystiskt, hastighetsmätaren fick spelet precis när jag passerade 169kmh den visade alla möjliga hastigheter på en gång men blev normal så fort jag slog av gasen, helt skumt.

Tror de va galet mycket sidkastvindar förra gången jag körde hem från jobbet och att det var de som orsakade instabiliteten. Tyckte den gick riktigt fint idag, fick lite ont i arslet efter ca 5 mil iof men vill man åka skönt så är man kanske lite fel ute på en sån här hoj:tungan

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Hoj
Kawa orange edition 2
Hej. Funderar på att köpa en 530 för som jag förstår så är dom reggade som 11kw? Vilket bör betyda att försäkringen inte kostar så mycket.

Vad betalar ni i försäkring på era 530`s?

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
någon som har koll på om om o var man kan köpa enbart en st kraschpuck till hjulen, har ju redan stång o sånt, o har skrapat i själva pucken så skulle byta den tänkte jag,

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati