Funkar inte ett 180/55 -17 däck på en 625:a? Visserligen har jag hört att det kan ta i kedjan, men det borde ju funka ändå bara det att däcket kan bli lite vågigt på sidan.
mvh
180??
Varför vill man ha ett 180-däck? Jag tror faktiskt inte du kan köra med det. Det är ganska brett på en motard
Jadu, frågan har varit uppe innan och du hittar en massa info de båda hojarna här på SH.
Men i stora drag är en 525a mer racehoj, vilket betyder att man behöver ge hojen mer kärlek. 625an är lite mer anpassad för gatåkning och det återspeglas bl.a. i de lite längre serviceintervallerna. Som förstahoj är jag övertygad om att en 625a skulle passa bra!
Lycka till ....
När jag ändå är i gång.. nån som har ett svart handskydd vänster sida tillövers?
Skicka PM ang pris etc
Jag har! Om du menar bark busters (eller vad det heter) som är orginal.
nån som vet om nån av dom här passar till oljefiltret?
http://www.biltema.se/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Olja-och-Fett/Oljefilterverktyg/
Ta annars en mejsel och banka in i filtret och sedan vrida av det
Ta annars en mejsel och banka in i filtret och sedan vrida av det
jag ska ta bort ett nytt filter nu för min oljepump funkar inte så jag ska byta olja igen och kolla om det funkar då så jag vill hellst inte köra med den metoden. gjorde så på gammla filtret
Lc4an har 2 oljepumpar
Fast den ena är bara för att suga tillbaka olja och den andra är till för att ge oljetryck. Jag är dock tveksam till att oljapumpen skulle ha rasat såvida den inte har tuggat metallspån från ett annat ras.
okej du snacka om att den pumpa luft. men när jag fyllde på olja i ramen så funka den inte heller. måste man göra nått för att den ska sluta pumpa luft?
Lufta systemet så som det står i handboken (den finns i piratbukten) och var glad. Kommer där ingen olja men där finns nivå i motorn så stäng av.
Du får ta bort motorkåpan på vänster sida, sedan lossar du tryckplatta/lameller/inre/yttre kopplingskorg så kommer du åt oljepumpenundrar även var oljepumpen sitter om man kommer åt den utan att riva motorn i mollekyler mvh Lowe
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|