Ktm 625

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Japp, det ska jag göra.. blir jäkligt phet :tummenupp

Jag tänkte lite på framskärmen där. Ska man köpa en framskärm från en 530 också när man ändå håller på? Hur blir det med passformen med en 625-skärm och en lyskåpa från en 530?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag tänkte lite på framskärmen där. Ska man köpa en framskärm från en 530 också när man ändå håller på? Hur blir det med passformen med en 625-skärm och en lyskåpa från en 530?

625-skärmen är väl nästa platt ovanpå så det kommer nog bli ett litet mellanrum mellan lampan och skärmen..... skulle jag tro:va
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
625-skärmen är väl nästa platt ovanpå så det kommer nog bli ett litet mellanrum mellan lampan och skärmen..... skulle jag tro:va

Ja, jag misstänker också att det kommer bli ett glapp.
Får nog bli en framskärm också då... om det är värt det...
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Är det enkelt att modda en 2004 SXC så att man får samma useende på bakdelen som på 2006 SMC, typ bara byta lite plast o skaffa dubbla akra, den är ju så mycke fräschare.. :tungan
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Vart handlar jag orginalplast billigast?

Har vurpat o behöver ny plast till min SXC, tips på billig o bra återförsäljare i Swedala eller på nätet önskas!

Behöver ett komplett kopplingshandtag också..
 

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Ort
.
Hoj
.
Vad är den vanligaste orsaken till att en 625a -05 bara dör och sen kräver kicken alternativt en jävla väntan för att börja starta igen? Detta problemet tar bort njutningen av att köra då jag från stund till stund är livrädd för att cykeln ska dö och jag ska tvingas leda den från korsningen till fots. :mad:

Problemet förklarat lite mer ingående:
1. Kommer till en korsning där jag ska svänga -> håller in kopplingen för att växla ner -> hojen dör -> försöker starta cykeln med el-start men den vägrar flera flera flera flera gånger -> blir förbannad och ställer mig vid kanten där jag i 5 minuter försöker kicka igång cykeln vilket inte alltid leder till något resultat. Senast idag fick jag istället vänta 10 minuter och därefter fungerade el-starten utmärkt :va
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
haha så gör jag också nu men funderar på någon modifiering så man slipper ;)

Eftersom det bara sitter två skruvar i lampan, så kommer den givetvis att ändra riktning om framhjulet av någon konstig anledning skulle råka slå ner lite hårt i marken :rolleyes: (bra tänkt där av KTM-ingenjörerna)

Kanske att man skulle kunna sätta något liten stopp uppe och nere på lampkåpan som hindrar lycktinsatsen att vika sig.

Eller fortsätter du använda dig av mitt grymma knep :D
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
när jag skulle byta olja idag så vill den inte pumpa upp oljan i ramen, nån som vet felet? har oljepumpen gått sönder? eller räcker det och göra om det som man ska göra så kommer de funka igen?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top