Ktm 625

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ok, men du vet ingen som säljer färdiga hjulkit med distanser? Är inne på att skaffa ett kit eller en till hoj :) Saknar offroad-åkningen lite.

Jag länkade till en annons i tråden du startade.
Ta kontakt med honom, det är ett bra pris på ett kit som passar din hoj :tummenupp
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
app app app ... inga sådana påståenden utan konkreta bildbevis :mattias

Jag jobbar på det! Min iPhone och min dator har tydligen kommit på kant med varandra och vill inte kommunicera :(
Men så fort någon annan fixat det åt mig så kommer det bild :D
(om jag nu lyckas lista ut hur man gör :gnissla )
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag jobbar på det! Min iPhone och min dator har tydligen kommit på kant med varandra och vill inte kommunicera :(
Men så fort någon annan fixat det åt mig så kommer det bild :D
(om jag nu lyckas lista ut hur man gör :gnissla )

photo.php
 

Bifogat

  • 31768_428519500831_564145831_5510895_3381639_n.jpg
    31768_428519500831_564145831_5510895_3381639_n.jpg
    80.4 KB · Visningar: 138

thetowbe

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
trollhättan
Hoj
-06 ktm 625 smc
hej, jag frågade tidigare om man behövde något speciellt verktyg för att ta ut packboxen bakom framdrevet och fick svaret nej. nu har jag försökt att bända ut boxen men inte lyckats, skulle behöva lite tips :S
 

thetowbe

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
trollhättan
Hoj
-06 ktm 625 smc
hej, jag frågade tidigare om man behövde något speciellt verktyg för att ta ut packboxen bakom framdrevet och fick svaret nej. nu har jag försökt att bända ut boxen men inte lyckats, skulle behöva lite tips :S

det var inget, såg att det fanns med lite tips tidigare på den här tråden, jag sätter två skruv i den o drar ut den
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Mitt batteri är paj (nytt påväg från England :tummenupp), men jag lyckas inte kicka igång skiten nu. Innan startade den alltid på första eller andra kicken. Fattar inte varför den inte går igång. Jag gjorde alla "de vanliga" prylarna som stift, fräsch bensin, m.m m.m. m.m.
Tänkte att det kanske var ventilerna som behövde justeras/kollas, men detta gjordes för 200 mil sedan.
Testade att köra med startkablar från bilen och då hoppade den igång på direkten.

Alltså... jag tycker mig ha kick-tekniken, men ändå går inte skiten igång utan batteriets hjälp. Är det jag eller hojen som är en idiot?

//En sjukt svettig Magnus efter 20minuters kickande...
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen

Hahaha!!! :D Tack :tuttar Där är den ju!

Mitt batteri är paj (nytt påväg från England :tummenupp), men jag lyckas inte kicka igång skiten nu. Innan startade den alltid på första eller andra kicken. Fattar inte varför den inte går igång. Jag gjorde alla "de vanliga" prylarna som stift, fräsch bensin, m.m m.m. m.m.
Tänkte att det kanske var ventilerna som behövde justeras/kollas, men detta gjordes för 200 mil sedan.
Testade att köra med startkablar från bilen och då hoppade den igång på direkten.

Alltså... jag tycker mig ha kick-tekniken, men ändå går inte skiten igång utan batteriets hjälp. Är det jag eller hojen som är en idiot?

//En sjukt svettig Magnus efter 20minuters kickande...


Nu har jag ingen aning om hur duktig du är, o jag är ingen fena, så rätta mig GÄRNA om jag har fel, men som jag räknat ut det så är det såhär:
Du trampar på kicken (ingen dekomp) tills det blir som trögast. Då är ju alla ventiler stängda, o kolven i topp. Sen drar du in dekompen o trycker på kicken bara någon centimeter eller två, tills den är förbi "det tröga läget". Släpp dekompen, upp med kicken HELA vägen, o trampa till ordentligt. Börjar du för tidigt i "cykeln" (vilket man ofta gör om man inte gör så) så hinner den liksom inte runt för o tänka igen.
Jag kickade min 640 så i alla fall, hela tiden jag hade den, o det funkade jämt. Sen kan min teori vara fel, o då får någon annan gärna rätta :D
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Känner mig riktigt värdelös just nu.
Är dags för säsongens första däcksbyte och tänkte bara lämna in fälgen denna gången. Men kunde fan inte få ut fälgen från svingen, den typ fastnade vid bromsoket hur jag än vred och vände. Har aldrig haft det här problemet innan, hur gör ni för att inte repa sönder fälgen? Var inte långt ifrån att jag våldade ut skiten och struntade i ur den såg ut :mad: :sämst
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Nu har jag ingen aning om hur duktig du är, o jag är ingen fena, så rätta mig GÄRNA om jag har fel, men som jag räknat ut det så är det såhär:
Du trampar på kicken (ingen dekomp) tills det blir som trögast. Då är ju alla ventiler stängda, o kolven i topp. Sen drar du in dekompen o trycker på kicken bara någon centimeter eller två, tills den är förbi "det tröga läget". Släpp dekompen, upp med kicken HELA vägen, o trampa till ordentligt. Börjar du för tidigt i "cykeln" (vilket man ofta gör om man inte gör så) så hinner den liksom inte runt för o tänka igen.
Jag kickade min 640 så i alla fall, hela tiden jag hade den, o det funkade jämt. Sen kan min teori vara fel, o då får någon annan gärna rätta :D

Jag kör på det klassiska viset när jag kickar igång hojen. Alltså, i med decompen, tryck ner kicken hela vägen, släpp decompen, låt kicken glida upp några hack, och sen sparka ner skiten i botten. Då gick den alltid igång.
Var ute och testade ditt knep nu, men utan framgång. Får helt enkelt sitta och titta ut på det fina vädret och snällt vänta på batteriet.

Tack ändå.

//M
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Känner mig riktigt värdelös just nu.
Är dags för säsongens första däcksbyte och tänkte bara lämna in fälgen denna gången. Men kunde fan inte få ut fälgen från svingen, den typ fastnade vid bromsoket hur jag än vred och vände. Har aldrig haft det här problemet innan, hur gör ni för att inte repa sönder fälgen? Var inte långt ifrån att jag våldade ut skiten och struntade i ur den såg ut :mad: :sämst

Det är lite knepigt det där! Jag brukar lyfta upp och vinkla hjulet för att få loss oket och sen plocka bort hjulet.
 

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Har försökt hitta någon tråd där det finns rensade ktm 625,640,660 men hittar fan ingen. Har tänkte börja riva lite i min "rensa den bak" först. Flytta in regplåten och flytta blinkersen.

Skulle behöva lite inspiration.

Är det någon som vet några speglar som ser bra ut? helst fungerar bra också.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Har försökt hitta någon tråd där det finns rensade ktm 625,640,660 men hittar fan ingen. Har tänkte börja riva lite i min "rensa den bak" först. Flytta in regplåten och flytta blinkersen.

Skulle behöva lite inspiration.

Är det någon som vet några speglar som ser bra ut? helst fungerar bra också.

Sök i denna tråden och 640 och 660 trådarna så ska du hitta inspiration :tummenupp
Finns massor i dessa trådar att läsa.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Tycker fan den är lite svårrensad där bak när den har svarta "boxen" under bakskärmen... vet inte om ni med 625 har batteri där under, och sen är det ytterligare en låda där man kan ha lite verktyg... så jag har bara tagit bort skylthållaren och tryckt dit den direkt under lyset men är sugen på att sätta ditt ett lite mindre diodlyse istället.

Inspiration; http://bikepics.com/pictures/1338300/

2 jäkligt pheta hojar; http://bikepics.com/pictures/1310517/

Finns många schyssta hojar på bikepics att kolla på...
 
Last edited:

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Tycker fan den är lite svårrensad där bak när den har svarta "boxen" under bakskärmen... vet inte om ni med 625 har batteri där under, och sen är det ytterligare en låda där man kan ha lite verktyg... så jag har bara tagit bort skylthållaren och tryckt dit den direkt under lyset men är sugen på att sätta ditt ett lite mindre diodlyse istället.

Inspiration; http://bikepics.com/pictures/1338300/

2 jäkligt pheta hojar; http://bikepics.com/pictures/1310517/

Finns många schyssta hojar på bikepics att kolla på...


Jo dom verkar vara svår rensade så länge man ska vara laglig:gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top