har köpt ett oljefilter kitt från mcwebb men vet inte riktigt vart alla packningar å brickor ska sitta? Nån som vet kanske?
Du har 2st kopparbrickor till avtappningspluggarna, 1st till påfyllningen i ramen samt en till oljefilterslocket. Sen har du även en o-ring till filterlocket.
byter brickorna som sitter på alla skruv man plockar bort men de va typ 15 brickor med i de där kittet? ska de verkligen va en o-ring till filterlocket? borde de inte va spårat för den då? fanns ingen där när ja skruva bort locket nämligen, va bara packningen där.
Sälja din 625 -05 eller nyare?
PM:a
Behöver byta cylinderfotspackningen pga att den läcker olja.
Behöver jag lyfta av cylinder+topp helt?
Hur är kamkedjan låst? Behöver jag några speciella verktyg?
Har läst att KTM bytte ut vissa cylinderfotspackningar på goodwill, gör dem det fortfarande trots att hojens garanti har gått ut, uttagen 2007.
Min hoj är en av de 06r som tydligen fick papperspackning då.
Behöver jag lyfta ur motorn ur ramen för att byta cylinderfotspackning?
Tack för svaret.
kopparbrickor är engångs har de väl spänts på plats skall de bytas....
Nej!
Man kan även värma på dom med gassvets.
Gammalt knep
Nu pallar jag inte kicka hojen längre. Har ni några tips på ett bra batteri till ett hyfsat pris? Om ni har det vore det fint om ni vet var jag kan beställa ett sånt också.
Sen en annan grej. I helgen hällde jag ut glykolen i kylaren när jag skulle köra bana, så idag ska det inhandlas ny. Är det skillnad på glykol och glykol? Eller är det alltid skit samma vilken glykol man kör med?
Visst kan man göra det men de kostar 4kr så varför orka börja glödga om dem?
Yuasa ttz från www.mdsbattery.co.uk is the shit.... Kör med vafan för grön/blå glykol som helst..
Ja, det kan man fråga sig. Jag köper komplett kit med oljefilter + packningar.
Men krisar det så.
hehe... jag väntade faktiskt ett svar från dig
Tack för länken... ang. glykolen så misstänkte jag att det var så. Tack ska du ha!
Ja det var precis det jag tittade på. Strax under 800kr inkl. frakt är väl inte så farligt känns det som. Är det hållbarheten som är bättre på dessa än på andra batterier tycker du?
Är svänghjulet på en lc4 med kokosan tändning högergängat eller vänstergängat? Har läst att det är vänstergängat men vill gärna få detta bekräftat innan man börjar skruva
Som någon skrev tidigare, skaffa verkstadshandboken, jag kan skicka över den om du inte får tag på den annars.Hur byter man enklast cylinderfotspackning?
Ta bort bakreramen och flytar bak förgasaren en aning? Plocka bort kylarna?
Kamaxelinställning/ kamaxelmärke?
MVH
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras