Ktm 625

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ingen som har ett tips på ett uppsamlingskärl? Framförallt är det vevhusventilationen jag tänker på.
Det andra är väl bara att ta en halvliters colaflaska och lite buntband hade jag tänkt.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ingen som har ett tips på ett uppsamlingskärl? Framförallt är det vevhusventilationen jag tänker på.
Det andra är väl bara att ta en halvliters colaflaska och lite buntband hade jag tänkt.

Yoggiflaska i luftburken funkar kanon som uppsamlingskärl till vevhusventen :tummenupp
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Yoggiflaska i luftburken funkar kanon som uppsamlingskärl till vevhusventen :tummenupp

Kanon.
Hade en tanke också om att man inte behövde ha något uppsamlingskärl i luftburken, efter som den ändå är tät... iaf vad jag kommer ihåg.

Men det är lika bra att köpa en yoggiflaska då :tummenupp

Tack för hjälpen.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Kanon.
Hade en tanke också om att man inte behövde ha något uppsamlingskärl i luftburken, efter som den ändå är tät... iaf vad jag kommer ihåg.

Men det är lika bra att köpa en yoggiflaska då :tummenupp

Tack för hjälpen.

På min var det ett litet hål i botten av luftburken där olja kunde rinna ut.
Problemet med att olja rinner ut där är att det hamnar på bakhjulet vilket är mindre trevligt :näslod

Köp en längre slang till vevhusventen och dra den ner till en yoggiflaska i luftburken så är alla problem borta :tummenupp
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Startproblem

Hejsan,nybliven 625 ägare här med ett litet problem :)
Körde hem cykeln häromdan och det var rätt hög tomgång på den så jag justerade ned den med tomgångsratten men efter det så får jag knappt liv i den. Har provat lite olika lägen på tomgångsratten men jag vet inte hur den stod från början tyvärr, nån som vet grundläget?

/Martin
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hejsan,nybliven 625 ägare här med ett litet problem :)
Körde hem cykeln häromdan och det var rätt hög tomgång på den så jag justerade ned den med tomgångsratten men efter det så får jag knappt liv i den. Har provat lite olika lägen på tomgångsratten men jag vet inte hur den stod från början tyvärr, nån som vet grundläget?

/Martin

Vad är hög tomgång ?
1500-1700 varv ?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Har du ekerhjul har du slang....

Där finns dock undantag i form av folk som tätar ekrarnarna och åker slanglöst. Detta är dock väldigt ovanligt hos gatåkare...

Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik :)

Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik :)

Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig :va

Har man gjutna hjul så är det ju enkelt men gjutna hjul och motard är en omtvistad kombination. För gatåka fungerar det utmärkt men de har väl inte direkt rosat marknaden bland raceåkarna då man gärna vill ha lite flex i hjulet istället för att det bulas och spricker.

Ekerhjul med tätade nipplar eller nipplar placerad i utkanten av fälgbanan ala BMW är dock helt klart på frammarsch ffa tack vare den lägre ofjädrade vikten..
 
Last edited:

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik :)

Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig :va


När började dom med slanglöst då? har en 06 står ju iofs slanglöst på däcket, men de måste ju gå å slänga i slang ändå?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
När började dom med slanglöst då? har en 06 står ju iofs slanglöst på däcket, men de måste ju gå å slänga i slang ändå?

Det är väl nytt för 2010...

Alla sporthojsdäck är avsedda för slanglöst och därmed står det tubeless på däcket. Är det en 06 så har du slang.....
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Nån som vet hur långt tomgångsskruven är utskruvad original? Alltså inte luftskruven.
 

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Ort
.
Hoj
.
Jag var ute och körde idag när det helt plötsligt inte gick att gasa. Gashandtaget vägrade rotera mer än någon grad och jag hade tur som körde på en tom väg.
Körde ut mot kanten och testade att ge gas men handtaget vägrade rotera. Efter en stund så släppte denna spärr dock men jag vill ändå veta vad som kan ha hänt. :confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top