Ktm 625

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det vi ALLTID bytte när jag jobbade med KTM var den lilla metallpackningen där man fyllde på oljan i ramen.

Även om det ofta går utmärkt att synda och ge fan i att byta kopparingar till pluggarna så skulle jag aldrig göra det. Man ser en hel del KTM som läcker olja från pluggarna och man kan ju gissa hur spännande det är med en läckande plugg som sölar olja på däcken. Man ångrar sig nog när man ligger på marken med sönderlsagen kropp och cykel. Snåla inte på säkerhet, ringarna kostar 18kr per oljebyte....

JA båda filtren finns numera på Biltema, stora filtret sitter bla på Citroen C1/Toyota Aygo och lilla filtret finns i MC sortimentet.
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!


Puss<3

Måste bara flika in med att de tidiga årsmodellerna av 625 väger betydligt mindre än 150 kg. 2002:an väger tex. 130 kg.

Okej vet inte under -03 då, tar tillbaka det då. men om det väger 130kg blir det ännu svårare att regga den.

Är vell 21kw i pappret på en 625a om jag inte minns helt fel.


Njaa min -03a har 24kw för att matcha vikten på 150kg:yoparty
 
Last edited:

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Ort
.
Hoj
.
Med risk för att bli helt utskrattad ställer jag återigen några nybörjarfrågor :)

1. Det finns inte en enda bild som visar var man fyller på dessa 1,6 liter olja vid oljebyte. Är det så att man ska fylla på oljan vid hålet på bilden, där stickan har tagits upp ifrån? ( http://img404.imageshack.us/i/oljebyte.jpg/ ) Om inte, kan någon isåfall länka en bild på vilket hål som ska fyllas.

2. När man ska lufta systemet, då är det väl så att det ska rinna ut olja från samma hål som man precis hällt i 0,6 liter olja i? ( http://img13.imageshack.us/i/oljebyte1.jpg/ )
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Med risk för att bli helt utskrattad ställer jag återigen några nybörjarfrågor :)

1. Det finns inte en enda bild som visar var man fyller på dessa 1,6 liter olja vid oljebyte. Är det så att man ska fylla på oljan vid hålet på bilden, där stickan har tagits upp ifrån? ( http://img404.imageshack.us/i/oljebyte.jpg/ ) Om inte, kan någon isåfall länka en bild på vilket hål som ska fyllas.

2. När man ska lufta systemet, då är det väl så att det ska rinna ut olja från samma hål som man precis hällt i 0,6 liter olja i? ( http://img13.imageshack.us/i/oljebyte1.jpg/ )

1 ja 2 ja

du kan hälla i all olja i motorn också så den pumpar upp all olja i ramen själv och stänger av den när de rinner ur hålet på bild nr 2 :)
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Lär inte ut fel nu.....

KTM valde inte dubbla oljepåfyllningar därför att det var roligt. Kolla vad som händer med oljetrycket under de första 45sek efter uppstart när du bara har fyllt på där nere....

Vänder denna fråga diräkt till dig...
Såg att det satt en olje sticka på en utav ovanstående skribenters oljepåfyllning... jag har ingen sticka på min. Ska det finnas en från fabrik eller är det ett option?
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Sist jag bytte olja och filter märkte jag (efter att allt var ihopskruvat) Att jag gömt de små metallringarna vid filtret i motorn.. Än så länge har det inte läckt :gnissla
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vänder denna fråga diräkt till dig...
Såg att det satt en olje sticka på en utav ovanstående skribenters oljepåfyllning... jag har ingen sticka på min. Ska det finnas en från fabrik eller är det ett option?

Sticka var standard fram tills nya motorgenerationen 2003
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ska slänga på ett uppsamlingskärl på moppen. Någon som har en bild el. liknande från en LC4 med ett sånt?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top