Sådär nu finns pärlan på bild
Ni kommer säkert ha roligt ihop
Sådär nu finns pärlan på bild
tjena nu är man en stolt 625 ägare=)
har dock lite problem med startmotorn, när jag trycker på startknappen så bara klickar det bara från relät, men det går ner ström till startmotorn om man mäter. Vad kan vara fel??
jag har ett nytt batteri..
mvh
låter som att det är urladdat.. testa kicka igång, kör runt lite och sen prova med elstart igen.
kolla även så det inte är glapp eller ärgat i kablar.
tjena nu är man en stolt 625 ägare=)
har dock lite problem med startmotorn, när jag trycker på startknappen så bara klickar det bara från relät, men det går ner ström till startmotorn om man mäter. Vad kan vara fel??
jag har ett nytt batteri..
mvh
som jag skrev så har jag ett nytt batteri om du hade läst!
Hade det gått ström ner till den då?
nytt != laddat.. läs om, läs rätt
Om du testar att bypassa hela startsystemet och kopplar 12V direkt på startmotorns poler tex med startkablar från ett externt batteri, vad händer då?
Är startmotorn ändå slö gör följande:
1. Testa vad som händer om du kör med den manuella dekompen inne
2. Justera ventilerna
3. Demontera startmotoringreppet som sitter i motorn. Det finns en batch dåliga av dessa. Uppgraderade säljs från KTM. Verkar inget trasigt montera ihop.
4. Skicka din startmotor till mig för renovering.
Sluta vara så dryg så kanske du får mer hjälp!om du hade läst!
jag sätter väl inte in ett nytt batteri oladdat?
ska kolla på detta imon.
1an : Du menar trycka på knappen medans jag håller inne decompen.
3an: Har kollat på en sprängskiss, menar du typ kugghjulen då eller?
4an: Ja om du bor i skåne ska det nog inte vara några problem...
Sluta vara så dryg så kanske du får mer hjälp!
1. YES. Det eliminerar att det är autodekompen som är skyldig
3. JA
4. Bor i Lund
<--- jag är svullo, thats who i am=)
Om du testar att bypassa hela startsystemet och kopplar 12V direkt på startmotorns poler tex med startkablar från ett externt batteri, vad händer då?
Är startmotorn ändå slö gör följande:
1. Testa vad som händer om du kör med den manuella dekompen inne
2. Justera ventilerna
3. Demontera startmotoringreppet som sitter i motorn. Det finns en batch dåliga av dessa. Uppgraderade säljs från KTM. Verkar inget trasigt montera ihop.
4. Skicka din startmotor till mig för renovering.
När vi kopplade det externa batteriet till startmotorn så hände absolut ingenting,
när man håller inne decompen som händer ingenting,
De 2 andra har jag inte testat än. ska slita väck startmotorn nån dag och mäta lite.
mvh
vet att det har vart uppe förut men orkar inte leta igenom allt ..
har satt på 16 kugg fram vad är bästa alt bak ,, vill ha en stark maskin ligger oftast inte över 140 o kör, räcker det med 42 ? antar att man tappar en del i toppfart om man sätter på 45 ?
15-42, funkar alltid=)
vet att det har vart uppe förut men orkar inte leta igenom allt ..
har satt på 16 kugg fram vad är bästa alt bak ,, vill ha en stark maskin ligger oftast inte över 140 o kör, räcker det med 42 ? antar att man tappar en del i toppfart om man sätter på 45 ?
Jag har precis gått från 15/40 till 16/42, Tycker 16/42 är klockrent!
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |