Ktm 625

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Kör hit skiten så fixar vi det....
har matte-tenta på fredag, så de hinns fan inte med..när åker du till sandlådan?

what? Det där lät lite lagom drygt. Varifrån har det läckt?
Mjo..jag vet faktiskt inte varifrån det har läckt. Orkade inte börja kolla på det idag.

Jag hoppas dock att det typ är oljepluggen eller nått sånt som har krympt i kylan när jag körde för någon vecka sen. Pallar ju inte att det är någon packning som smällt.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
har matte-tenta på fredag, så de hinns fan inte med..när åker du till sandlådan?


Mjo..jag vet faktiskt inte varifrån det har läckt. Orkade inte börja kolla på det idag.

Jag hoppas dock att det typ är oljepluggen eller nått sånt som har krympt i kylan när jag körde för någon vecka sen. Pallar ju inte att det är någon packning som smällt.

Drar till sandlådan på fredag så det får bli när jag kommer hem...
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Mutter...framdrev

Har försökt lossa framdrevet i två dagar, slutade med att jag gav upp...
Rullade in hojen hos cross och enduro companiet, inte ens dem fick loss den. Slutade med att dem fick spräcka muttern. Meken reagerade över att muttern va mjuk, brukar dem vara mjuka?

Så nu får man vänta tills på fredag för att få den nya muttern och låsbrickan.:huvet:huvet:huvet
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
har matte-tenta på fredag, så de hinns fan inte med..när åker du till sandlådan?


Mjo..jag vet faktiskt inte varifrån det har läckt. Orkade inte börja kolla på det idag.

Jag hoppas dock att det typ är oljepluggen eller nått sånt som har krympt i kylan när jag körde för någon vecka sen. Pallar ju inte att det är någon packning som smällt.

Var det 05orna som hade en cylinderfotspackning i papp?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Japp, men den är redan bytt på garantin:)

Ok, schysst att det var en garantiåtgärd. Finns det någon annan motor som har en cyllefotspackning i papp? För mig känns det helt galet. Jag menar, killarna som slänger ihop motorer på KTM borde väl fatta det? Eller är det så att kör man packningen i papp så kan man hålla ner nypriset på hojen med 4 kr och 2 gram i vikt? Konstigt:va
 

pata

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -09
Funderar på att dreva om hojen, nån som har nåt tips? vill inte tappa för mycke i toppfart då kommer jag bara börja grina när det blir längre transporter :S
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Funderar på att dreva om hojen, nån som har nåt tips? vill inte tappa för mycke i toppfart då kommer jag bara börja grina när det blir längre transporter :S

Också kört med 15/40 :tummenupp
Ska dock gå över till 16/42 (Ville få bort belastning från framdrevet)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
jag kör med 15-40 min toppar ca 172

"ca 172" :D

Jag kör också 15-40. Jag tror inte du ska oroa dig över om hojen gör ca 172 eller 180... När kör man så fort? Om man inte gör det för att testa klart.

En annan sak:
... Nä nu får det vara nog. Körde en Passat 2,0 diesel turbo i tjänsten nu och jag tyckte att den pinnade på rätt bra. Nu får jag fan ta ut den gamle stål-hästen till helgen och inse att en Passat INTE är pigg! Man blir ju sjuk i huvudet över vintern. Jag förstår er, mer och mer, som kör dubbade endurohjul på vintern.
 
Last edited:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
"ca 172" :D

Jag kör också 15-40. Jag tror inte du ska oroa dig över om hojen gör ca 172 eller 180... När kör man så fort? Om man inte gör det för att testa klart.

En annan sak:
... Nä nu får det vara nog. Körde en Passat 2,0 diesel turbo i tjänsten nu och jag tyckte att den pinnade på rätt bra. Nu får jag fan ta ut den gamle stål-hästen till helgen och inse att en Passat INTE är pigg! Man blir ju sjuk i huvudet över vintern. Jag förstår er, mer och mer, som kör dubbade endurohjul på vintern.

Passat:zpy
:D:D:D
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Hur ser trottelstoppet ut på våra hojar?
Vill kolla så att det verkligen är borta på min hoj:D
:D
Om du öppnar förgasaren så sitter det en hög jävla "pinne" ovanpå trottlen..
Har för mig att den är typ någon centimeter hög, 6 kantig och guldig. Om den är borta så är det bara en litenliten sak kvar/istället.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top