Ktm 625

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Grymt härligt! Efter en usel vintersäsong tog jag hjälp av en god kamrat och krängde om däcken igår. Givetvis blev det snöstorm på eftermiddagen men idag blev det en rejäl runda. Kallt som f*n men härligt! Nu får det gärna torka upp i skogarna häromkring...
 
Last edited:

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Har lite problem med en svårstartad 625:a, problemet är att batteriet dras ut efter bara kanske 5-6 startförsök, motsvarar kanske 30sek max totalt, drar startmotorn såpass mycket verkligen eller kan det vara nåt fel på den? Det låter som den går tungt trots nyladdat batteri, som dessutom är nyinköpt. Provat med ett gammalt också men dras ur lika fort.



/Martin
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Har inte kollat ventilspelet, hur inverkar det isåfall?
Tror inte det är laddregulatorn det är fel på för det är bara när jag ska elstarta den som batteriet laddas ur, har laddat batteriet inför varje start nu så jag vet att det är laddat.
Har visserligen bara ett 7ah batteri men tycker ändå det ska klara mer?


Kollat ventilspelet?
Om batteriet laddas ur så borde de ju vara laddregulatorn/relät som inte funkar.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag har samma symptom men om man släpper ut kopplingen en liiten, liiten bit medan man lägger i ettan brukar den ramla i utan problem.

Någon som vet vad problemet kan vara om det ibland kan vara svårt att få i ettans växel? från neutral men tvåan går i hur lätt som helst när detta uppstår.
 

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Någon som vet vars alla strypningar sitter i en 2006a? och ger det något om man tar bort sas? Skulle vara bra om det fanns en guide eller nått hur man avstryper dom och vad man ska använda för bestyckning osv
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Jag har nåt elfel på min hoj. Speedometern är död.
Hur är det med speedometern, ska den lysa upp när man vrider på tändningen eller går den bara igång när den känner av hastighet från hastighetsgivaren?

Min hastighetsgivar kabel är rätt sliten och har glappat en hel del. Nu är displayen död även när jag vrider på tändningen. Jag kan manuellt sätta igång den genom att trycka på en av knapparna på speedometern men den ger inget utslag på hastighet. Jag har för mig att den ska gå igång även när man vrider på tändningen? isf är det ju inte bara hastighetsgivar kabeln det är fel på..

Det är en sån här jag har:

maxspeed.jpg
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
På min 04 så lyser den upp när man rullar förbi magneten. Jag hade samma problem på min, det berodde på att säkringen hade gått. Kolla det!
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
ok, skall kollas!
Om den inte ska gå igång när man vrider på tändningen så tror jag det är "hastighetskabeln" som måste bytas ut, den har legat emot bromsskivan och slitits vilket har lett till glapp.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
ok, skall kollas!
Om den inte ska gå igång när man vrider på tändningen så tror jag det är "hastighetskabeln" som måste bytas ut, den har legat emot bromsskivan och slitits vilket har lett till glapp.
Den ska inte börja lysa försen motorn startar eller du rullat förbi magneten. :)
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
hmm så den ska alltså starta när man startar motorn även fast man står stilla? Då är det inte bara "hastighetskabeln" det är fel på..

Säkringarna var hela.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Ok så sista förtydligande: displayen/motor/tändning är av och hojen står still. Jag vrider på tändningen och startar hojen men den står fortfarande still, skall displayen lysa?
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
har köpt ett oljefilter kitt från mcwebb men vet inte riktigt vart alla packningar å brickor ska sitta? Nån som vet kanske?
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
har köpt ett oljefilter kitt från mcwebb men vet inte riktigt vart alla packningar å brickor ska sitta? Nån som vet kanske?
Är de små kopparpackningar så ska dom nog sitta på skruvarna till oljelocket annars vet ja inte vad de kan vara för packningar du har fått med.
Det stora filtret sitter ju liksom direkt på ramen!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top