Ktm 625

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Du har väl både vevhus och dränering från förgasaren som går ner där. Dra in i en colaflaska eller liknande så slipper du problemet.

Drog en slang till en petflaska men där var det tomt efter dagens körning :) Vad kan det då vara? Är som sagt bara geggigt som det är ritat på bilden.......hittar inget när jag tvättar rent och så...

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Drog en slang till en petflaska men där var det tomt efter dagens körning :) Vad kan det då vara? Är som sagt bara geggigt som det är ritat på bilden.......hittar inget när jag tvättar rent och så...

På min 660 så droppade det från dräneringen till luftburken när det rann olja genom vevhusventen rakt in i luftburken. Kolla i luftburken. Löstes enkelt genom att dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
På min 660 så droppade det från dräneringen till luftburken när det rann olja genom vevhusventen rakt in i luftburken. Kolla i luftburken. Löstes enkelt genom att dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl.

Precis det jag gjort. Ingen skillnad...möjligtvis lite mindre spill på backen.

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
bensin + damm blir ju också kleggigt. Kör uppsamlingskärl på slangarna från fuggen också då det kan komma lite där. Mitt uppsamlingskärl är alltid fullt efter en dag på banan.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
bensin + damm blir ju också kleggigt. Kör uppsamlingskärl på slangarna från fuggen också då det kan komma lite där. Mitt uppsamlingskärl är alltid fullt efter en dag på banan.

Fast det här yttrar sig bara när jag slangar. Men visst....om det går att få fler saker att gå till en petflaska så... :va

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
05584331.gif

Muttern till framdrevet #27. Går det att ta valfri mutter på biltema och ersätta? Packningen likaså?

rasmussen

Guest
05584331.gif

Muttern till framdrevet #27. Går det att ta valfri mutter på biltema och ersätta? Packningen likaså?

Nja, tror det blir svårt. Låsbrickan är rillad och ska på utgående axel. Sen ska muttern passa på brickan(har för mig att det var någon "special" bricka).
Men iofs har jag ingen stenkoll på biltemas sortiment =)

Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Nja, tror det blir svårt. Låsbrickan är rillad och ska på utgående axel. Sen ska muttern passa på brickan(har för mig att det var någon "special" bricka).
Men iofs har jag ingen stenkoll på biltemas sortiment =)

Den är väl gjort i lättmetall också? Orginal-muttern alltså. Skulle köpte en orginal om jag var du peternorth

rasmussen

Guest
Den är väl gjort i lättmetall också? Orginal-muttern alltså. Skulle köpte en orginal om jag var du peternorth

Möjligt..nu när vi är och diskuterar denna del av hojen så har jag ett problem..Var ute och körde idag och plöjde landsväg i max 130km/h, 2-3mil. Sen svängde jag in till en polare och när jag stannade så kände jag en härlig oljedoft.. Vid framdrevet hade det rent ut sagt sprutat olja åt alla håll och kanter. Har inte hunnit skruva men jag gissar på packboxen? Vad säger ni?

Skål och hörs imorgon! =)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Möjligt..nu när vi är och diskuterar denna del av hojen så har jag ett problem..Var ute och körde idag och plöjde landsväg i max 130km/h, 2-3mil. Sen svängde jag in till en polare och när jag stannade så kände jag en härlig oljedoft.. Vid framdrevet hade det rent ut sagt sprutat olja åt alla håll och kanter. Har inte hunnit skruva men jag gissar på packboxen? Vad säger ni?

Skål och hörs imorgon! =)

Finns inte så mycket annat där som kan läcka.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln