PeterNorth
Bannad
Dra vidare slangen till luftburken + petflaska?
Dra vidare slangen till luftburken + petflaska?
Du har väl både vevhus och dränering från förgasaren som går ner där. Dra in i en colaflaska eller liknande så slipper du problemet.
Drog en slang till en petflaska men där var det tomt efter dagens körning Vad kan det då vara? Är som sagt bara geggigt som det är ritat på bilden.......hittar inget när jag tvättar rent och så...
På min 660 så droppade det från dräneringen till luftburken när det rann olja genom vevhusventen rakt in i luftburken. Kolla i luftburken. Löstes enkelt genom att dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl.
bensin + damm blir ju också kleggigt. Kör uppsamlingskärl på slangarna från fuggen också då det kan komma lite där. Mitt uppsamlingskärl är alltid fullt efter en dag på banan.
acrasystem till salu för den som är intresserad skicka pm!
Muttern till framdrevet #27. Går det att ta valfri mutter på biltema och ersätta? Packningen likaså?
Nja, tror det blir svårt. Låsbrickan är rillad och ska på utgående axel. Sen ska muttern passa på brickan(har för mig att det var någon "special" bricka).
Men iofs har jag ingen stenkoll på biltemas sortiment =)
Muttern till framdrevet #27. Går det att ta valfri mutter på biltema och ersätta? Packningen likaså?
Den är väl gjort i lättmetall också? Orginal-muttern alltså. Skulle köpte en orginal om jag var du peternorth
Nej det kan du inte!! Den är "felgängad"!!!!
Vill du verkligen spara in den kronan på en mutter som är så pass viktig?
Att man ska behöva åka 20 mil för en mutter gör att man söker sig till andra alternativ. KTM är verkligen pest när man inte sitter på sadeln.
Möjligt..nu när vi är och diskuterar denna del av hojen så har jag ett problem..Var ute och körde idag och plöjde landsväg i max 130km/h, 2-3mil. Sen svängde jag in till en polare och när jag stannade så kände jag en härlig oljedoft.. Vid framdrevet hade det rent ut sagt sprutat olja åt alla håll och kanter. Har inte hunnit skruva men jag gissar på packboxen? Vad säger ni?
Skål och hörs imorgon! =)
Ska börja med det. Tyvärr upptäcker man behovet av delar lite för sent och då är det redan försent.
Att man ska behöva åka 20 mil för en mutter gör att man söker sig till andra alternativ. KTM är verkligen pest när man inte sitter på sadeln.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|