Ktm 625

rasmussen

Guest
Finns inte så mycket annat där som kan läcka.

Mjo, det var en oljeslang som låg emot kröken så det förklarade det hela! Skönt att det inte var något värre iaf..

Edit: Var brukar ni köpa eran olja? 276:-/liter känns fan inte okej någonstans..

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Va ute i garaget o började skruva av kåpor, tank m.m för vinterns uppfräschning!
Jag har akra slip-on utan db-killer, och vad jag tror öppnad luftburk, har ingen sas heller.
Jag såg att jag hade huvudmunstycke 175 och nålen 5 hacket uppifrån, lågfarten fick jag inte ur då jag inte hade någon smal spårmejsel i närheten. Har läst att många kör runt 168/48 och att det funkar, men så läste jag någon som skrev att han testade 180 och då gick den fint som fan tydligen.. Jag ska lägga ut en bild på tändstiftet sen så får ni avgöra om något ska göras =)
Sen har jag 16/42 drevning, är det okej om man ska busa men ändå vill hänga på i motorvägsfart?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Va ute i garaget o började skruva av kåpor, tank m.m för vinterns uppfräschning!
Jag har akra slip-on utan db-killer, och vad jag tror öppnad luftburk, har ingen sas heller.
Jag såg att jag hade huvudmunstycke 175 och nålen 5 hacket uppifrån, lågfarten fick jag inte ur då jag inte hade någon smal spårmejsel i närheten. Har läst att många kör runt 168/48 och att det funkar, men så läste jag någon som skrev att han testade 180 och då gick den fint som fan tydligen.. Jag ska lägga ut en bild på tändstiftet sen så får ni avgöra om något ska göras =)
Sen har jag 16/42 drevning, är det okej om man ska busa men ändå vill hänga på i motorvägsfart?

Och vilken nål var det? Utan att veta vilken nål det var är det totalt meninglöst att ge några rek. En viss nål passar med +200 i munstycke och andra är 165-175 mer lagom. Att läsa tändstift går inte bara att göra sådär, det måste vara i samband med en fullgasrepa där man sedan dödar hojen rullar till stopp och plockar ur stiftet. Detta då stiftfärg motsvarar de senaste 30sek förbränning och då körde du troligen i kvarteret hemma.

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Och vilken nål var det? Utan att veta vilken nål det var är det totalt meninglöst att ge några rek. En viss nål passar med +200 i munstycke och andra är 165-175 mer lagom. Att läsa tändstift går inte bara att göra sådär, det måste vara i samband med en fullgasrepa där man sedan dödar hojen rullar till stopp och plockar ur stiftet. Detta då stiftfärg motsvarar de senaste 30sek förbränning och då körde du troligen i kvarteret hemma.
Nål har jag ingen aning om, står det på nålen? :)

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Ska sätta på slipon och har öppen luftburk, ska jag bara bestycka om förgasaren eller ska jag byta till obekr-nålen i samband med detta? Är det någon större skillnad mellan originalnålen och obekrnålen?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ska sätta på slipon och har öppen luftburk, ska jag bara bestycka om förgasaren eller ska jag byta till obekr-nålen i samband med detta? Är det någon större skillnad mellan originalnålen och obekrnålen?

Obekr (eller ännu hellre min kitnål) är betydligt bättre än standard

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Går med funderingar på att köpa en KTM 625 SXC. Vad är det för skillnad på SC, Supermoto, SMC och SXC? Något specifikt man ska kolla på en -05a?

Är det en bra hoj?

Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Går med funderingar på att köpa en KTM 625 SXC. Vad är det för skillnad på SC, Supermoto, SMC och SXC? Något specifikt man ska kolla på en -05a?

Är det en bra hoj?

SC är väl den gamla 625an utan elstart..
Supermoto vet jag inte men kanske supermotardversionen av SCn.
SMC - Supermotard
SXC - Enduroversionen

Det som skiljer SXC och SMC (om vi tar 05orna då)
- Swingen
- Bakramen
- Sadeln
- Ingen fläkt på Sxc
- Plasten (fram till 04 ingen skillnad)
- Bromsarna (mer gatanpassade på SMC)
- Dubbeldämpare SMC
- Sxcn mjukare fjädring eftersom den är till för att åka grus med.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
SC, Super Comp. finns ju som 400, 620 å 625, om den sista som kom 2002 är föregångare till 625sxc med el start eller till 660 som är även utan el start vet jag inte...
Supermoto är väl alla som är motarder...
Försökt sätta mig in i alla års modeler å betäckningar är inte lätt...

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
För min del blir det nog en hel del åka gata och mindre i skog och grus men vill ha möjligheter till det. Är denna http://www.blocket.se/stockholm/KTM_625_sxc_m_motardfalgar_34902709.htm?ca=19&w=3 bra till det eller ska man försöka få tag på en SMC istället?
Väger mellan 60 och 65 så har ju inte så stor vikt på hojen...

Den där helt oki för de... Är ju en enduro med motard kitt... Den du är intresserd av är trimmad då... Går nog ganska friskt me din lätta vikt på...

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Är den "bra" trimmad då så den håller tror du? Krävs det mer service efter den trimningen?
Vill ju ha en LC4 motor för att slippa skruva så mycket.

Är priset ok tycker du/ni? eller dyrt?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är den "bra" trimmad då så den håller tror du? Krävs det mer service efter den trimningen?
Vill ju ha en LC4 motor för att slippa skruva så mycket.

Är priset ok tycker du/ni? eller dyrt?

Det enda som verkar gjortbär ett kambyte och det äe standard att göra. Ger lite trevligare gång men inte mer än så. Kostar typ 1500kr nytt.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vilken däckdimension kör ni med bak? Sitter ett 170/60 bak på min och har för mig att det stod 160/60 i manualen :va

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
160 ska det va på min 640 -03 iaf..

säg till om du ska göra dig av med 170-däcket, har en ducati 900ss som behöver ett sådant..sitter ett 180 på nu och det har gjort den riktigt trög

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln