Ktm 625

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Har du en OBEKR nål i fuggen ska du vara nöjd och glad. Kommer fungera utmärkt med 48/165 alternativt 168
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Ok! minns när jag satte på helsystem på min gamla 640 för 10 år sen,,,då flyttade jag upp nålen ett par hack! de behöver man alltså inte göra på 625 ans flatslide?
 

Pey

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625
Har precis varit på Svenssons LIVS

Köpte 10L för 64kr/L men som nämnt tidigare hade dom 10W-50 numera,
Påverkar det motorn nånting?

En annan fråga: Blir oljan sämre om den står i garaget under vintern? (Det är ej varm garage så där kan bli några minus grader under vintern.)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har precis varit på Svenssons LIVS

Köpte 10L för 64kr/L men som nämnt tidigare hade dom 10W-50 numera,
Påverkar det motorn nånting?

En annan fråga: Blir oljan sämre om den står i garaget under vintern? (Det är ej varm garage så där kan bli några minus grader under vintern.)

Det är ok för din motor. Den kan lagras vid - grader utan problem. (enda oljan som inte kan lagras vid - grader är vegetabilisk 2-t olja )
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Jag kör OBEKR-nålen, öppnad luftburk, slipon. Med 165 i huvudmunstyckte så small den på gasavslag, satte i ett 172 munstycke istället och nu är det inte några smälla alls.
Kan det ha blivit för stort?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag kör OBEKR-nålen, öppnad luftburk, slipon. Med 165 i huvudmunstyckte så small den på gasavslag, satte i ett 172 munstycke istället och nu är det inte några smälla alls.
Kan det ha blivit för stort?

Det är rimligt.

Boris min favorit. Tömde struten på olja idag och det var lite "flis" på magneten - 1330 mil. Ska jag vara rädd?

Du skall vara jätterädd så att dina knä skallrar och du springer och gömmer dig bakom soffan.....

Lite flis får man alltid men frågan är hur mycket och hur stora flisor. Har du en bild?
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Du skall vara jätterädd så att dina knä skallrar och du springer och gömmer dig bakom soffan.....

Lite flis får man alltid men frågan är hur mycket och hur stora flisor. Har du en bild?

Hade kladdat ner händerna så bild uteblev. Men det var mikroskopiska flisor...bara lite på toppen typ. Misstänker att det är fullt normalt men eftersom den snart passerar 1400 så sitter jag och väntar på att något tråkigt ska hända :(
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hade kladdat ner händerna så bild uteblev. Men det var mikroskopiska flisor...bara lite på toppen typ. Misstänker att det är fullt normalt men eftersom den snart passerar 1400 så sitter jag och väntar på att något tråkigt ska hända :(

Är det bara spån/pulver så är det lugnt. Bitar/flisor skall man akta sig för...
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
ktm 625 sxc

Vänder mig till er innan jag skruvar sönder halva hojen:huvet

På min 625 sxc-05 så tänkte jag skruva dit helsystemet idag,,,men får inte bort originalkröken,,,har fåttt dän ljuddämparen,,men nu ser det ut som jag måste plocka bort en jävla massa ,,typ stötdämparen o luftburken,,kan de vara så jävligt ? el är de bara skit bakom skiftnyckeln!!!
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Vänder mig till er innan jag skruvar sönder halva hojen:huvet

På min 625 sxc-05 så tänkte jag skruva dit helsystemet idag,,,men får inte bort originalkröken,,,har fåttt dän ljuddämparen,,men nu ser det ut som jag måste plocka bort en jävla massa ,,typ stötdämparen o luftburken,,kan de vara så jävligt ? el är de bara skit bakom skiftnyckeln!!!

Vilken årsmodell har du? På 03-04 får man lossa bakramen nere och vinkla upp den.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Behöver en snygg och laglig plåt/blinkers hållare samt nya blinkers och ev. ny baklampa. Finns det några lösningar att rekommendera?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top