Ktm 625

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Luft o buller mod som sagt. O borttagen SAS. Sedan jag satte på öppna dämpare (med fritt flöde alltså) o gjort allt det andra så är den inte lika rapp i botten. Inbillar jag mig. Hörde då att gå upp i munstycken kunde vara lämpligt. Vilket ju låter logiskt I mina öron. Står den på tomgång o man ska iväg så tjuvdör den ibland där den innan sparkade iväg ordentligt.

Och vad har du för munstycken/nål?

45 i lågfart passar nästan alla LC4. Huvudmunstycket beror helt och hållet på vilken nål man använder, med en "D" nål är 200+ normalt medan en "E" bör ha 162-175.

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Och vad har du för munstycken/nål?

45 i lågfart passar nästan alla LC4. Huvudmunstycket beror helt och hållet på vilken nål man använder, med en "D" nål är 200+ normalt medan en "E" bör ha 162-175.

Allt är orginal förutom det jag beskrivit. Tack så mycket för hjälpen! :)

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Tjenare! Är rätt ny här och köpte min hoj i lördags. (625 -06)
Har lite frågor jag tänkte ni kunde svara på ;)

1. Framfälgen har fått sig en smäll, så det är en bula utåt. Har inte körkort än så har inte kört mer än en sväng i stan, men är detta något som måste åtgärdas? har inte märkt nåt på den lilla biten jag har kört, men jag har ju inte kört fort/landsväg heller.

2. Tänkte slänga nya biltema oljefilter, men som jag förstått så är det ett i motorn och ett i ramen framför motorn?! Någon som har/kan ta reda på artickelnr på det ram-filtret ifrån biltema?

3. Magnetpluggen såg ut såhär
20110907094d.jpg

Hur illa är det? Jag vet inte hur långt oljan har gått faktiskt

4. Här är en film på den, tycker den kvittrar lite konstigt.. Någon som har en idé om vad det kan vara, eller är det normalt? (ljudet hörs när den står på tomgången) :Bugar http://www.youtube.com/watch?v=Fef2NieI4Sk

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Tjenare! Är rätt ny här och köpte min hoj i lördags. (625 -06)
Har lite frågor jag tänkte ni kunde svara på ;)

1. Framfälgen har fått sig en smäll, så det är en bula utåt. Har inte körkort än så har inte kört mer än en sväng i stan, men är detta något som måste åtgärdas? har inte märkt nåt på den lilla biten jag har kört, men jag har ju inte kört fort/landsväg heller.

2. Tänkte slänga nya biltema oljefilter, men som jag förstått så är det ett i motorn och ett i ramen framför motorn?! Någon som har/kan ta reda på artickelnr på det ram-filtret ifrån biltema?

3. Magnetpluggen såg ut såhär
20110907094d.jpg

Hur illa är det? Jag vet inte hur långt oljan har gått faktiskt

4. Här är en film på den, tycker den kvittrar lite konstigt.. Någon som har en idé om vad det kan vara, eller är det normalt? (ljudet hörs när den står på tomgången) :Bugar http://www.youtube.com/watch?v=Fef2NieI4Sk

Angående fråga #3:
Precis så såg min oljeplugg ut, motorn fick klyvas och det var ett lager som gått i småbitar (kommer inte ihåg vad det hette nu). Så jag tror du ska kika i den motorn i alla fall innan du kör vidare med den, tyvärr.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du missade nummer två. Har biltema något som passar ?

Med tanke på hur billigt. Märkesfiltret är har jag aldrig bekymrat mig om biltema. Men om du inte är helt handikappad kan du väl själv surfa in på deras hemsida

Allt är orginal förutom det jag beskrivit. Tack så mycket för hjälpen! :)

Och lc4kan levereras med 5olka bestyckningar så vill du ha mer hjälp är det bara att skruva ner och kolla

Last edited:

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Tänkte också att det kanske var nåt sånt :/
Blir till o riva den i vinter, har ju ändå inget kort förrens nästa sommar :rolleyes:
Hoppas bara att andra saker inte tagit skada!

Ingen som har svar på dom andra frågorna? :D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tänkte också att det kanske var nåt sånt :/
Blir till o riva den i vinter, har ju ändå inget kort förrens nästa sommar :rolleyes:
Hoppas bara att andra saker inte tagit skada!

Ingen som har svar på dom andra frågorna? :D

Det där är helt normalt för en cykel som gått lite hårt.

Bulig fälg är inga problem om du inte lider av det. Kolla på racefälgar som gått några säsonger, man byter när de är störande krokiga.

Ktm original oljefilter eller hiflo är det som gäller. Själv köper jag mahle högkvalitetsfilter i 10pack

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Det där är helt normalt för en cykel som gått lite hårt.

Bulig fälg är inga problem om du inte lider av det. Kolla på racefälgar som gått några säsonger, man byter när de är störande krokiga.

Ktm original oljefilter eller hiflo är det som gäller. Själv köper jag mahle högkvalitetsfilter i 10pack
tänkte mest att jag skulle slippa göra en beställning för bara 2 filter, eller om man nu köper dubbla uppsättningar..
Du har inga ram och motorfilter till en 625 -06 du vill sälja? :)
Eller vad går fraktkostnad på om man beställer hos tex karlströms?

BTW Ingen som vill sälja ett par skjutspinnar?

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Med tanke på hur billigt. Märkesfiltret är har jag aldrig bekymrat mig om biltema. Men om du inte är helt handikappad kan du väl själv surfa in på deras hemsida

Och lc4kan levereras med 5olka bestyckningar så vill du ha mer hjälp är det bara att skruva ner och kolla

Jag ska nog inte skruva, men ska försöka hitta någon som gör :)
625:a från 2005 är det, om det hjälper.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
tänkte mest att jag skulle slippa göra en beställning för bara 2 filter, eller om man nu köper dubbla uppsättningar..
Du har inga ram och motorfilter till en 625 -06 du vill sälja? :)
Eller vad går fraktkostnad på om man beställer hos tex karlströms?

BTW Ingen som vill sälja ett par skjutspinnar?

Det stora filtret kan du handla på mekonomen och det lilla hos närmsta mc handlare.

Skall jag sälja billigare än KTM så blir där inte mer vinst än att det täcker soppan att köra till posten. Detta då originalfiltren är made in Thailand och mina made in Germany.

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Det stora filtret kan du handla på mekonomen och det lilla hos närmsta mc handlare.

Skall jag sälja billigare än KTM så blir där inte mer vinst än att det täcker soppan att köra till posten. Detta då originalfiltren är made in Thailand och mina made in Germany.
Nej du behöver inte vara billigare än ktm, men antar att frakten blir mycket dyrare om man köper hos en återförsäljare än om man postar privat :p
läste att biltemas oljefilter skulle vara top3 i någon finskt test, bör ju inte vara några problem isåfall.

Läste i någon tråd att du hade drivpaket du sålde, du säljer inte bara kedja till bra pris? =) vet du annars på rak arm hur många länkar det är så biltemakedjan räcker?

Sorry att det blir mycket frågor men som sagt, har nyss fått hojen och kan inte så mycket om den än.

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Vad är originaldrevningen på 05:eek:rna? Min har 40t bak, fram har jag inte kollat än, känns lite slö. Går att dra upp på tvåan 50-60 km/h, på trean lättar framhjulet bara lite från marken. Har öppen luftburk men kvar sas, och originalburkarna (köpte hojen i lördags). I vilken hastighet drar ni upp hojen i?

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Vad är originaldrevningen på 05:eek:rna? Min har 40t bak, fram har jag inte kollat än, känns lite slö. Går att dra upp på tvåan 50-60 km/h, på trean lättar framhjulet bara lite från marken. Har öppen luftburk men kvar sas, och originalburkarna (köpte hojen i lördags). I vilken hastighet drar ni upp hojen i?
Har bara kört min i 10 minuter, testade en gång med 2an i runt 45 och då gick den upp med bara gas, 3an testade jag aldrig. Men det är mycket teknik så om du lär känna hojen lär det gå lättare:)

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
660:n som jag hade tidigare gick upp på gas på trean, den här kändes slöare. Men det kanske är så pass stor skillnad mellan dem?
Nu vet jag iofs inte vilken drevning det var på den. Men den gick att få upp i 90-100 iaf.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
När jag ligger på bakhjulet i balansläge nån km+ så blir det ett jobbigt läckage som lägger sig på däcket, svingen och lite överallt....men jag kan inte lokalisera vart det kommer ifrån. Vad brukar vara normal att det sipprar ut? Vevhusventilationen? Utgående axel? Håller jag båda hjulen i backen så kommer det inte en droppe...

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
När jag ligger på bakhjulet i balansläge nån km+ så blir det ett jobbigt läckage som lägger sig på däcket, svingen och lite överallt....men jag kan inte lokalisera vart det kommer ifrån. Vad brukar vara normal att det sipprar ut? Vevhusventilationen? Utgående axel? Håller jag båda hjulen i backen så kommer det inte en droppe...

olja eller soppa som dräller?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...